Cuntenutu
- Squatiniformi
- Pristiophoriformes
- Squaliformi
- Carcharhiniformes
- laminforms
- Orectolobiforme
- Heterodontiforme
- Esanchiformi
Sparse in i mari è l'uceanu di u mondu, ci sò più di 350 spezie di squali, ancu s'ellu ùn hè nunda paragunatu à e più di 1000 spezie fossili chì cunniscimu. I squali preistorichi apparsu nantu à a pianeta Terra 400 milioni d'anni fà, è da tandu, parechje spezie sò sparite, è d'altre sò sopravvissute à i cambiamenti maiò chì a pianeta hà subitu. I squali cume li cunnisciamu oghje apparsu 100 milioni d'anni fà.
A varietà esistente di forme è dimensioni hà fattu chì i squali sianu classificati in parechji gruppi, è in questi gruppi truvemu decine di spezie. Vi invitemu à sapè, in questu articulu PeritoAnimal, quanti tippi di squali ci sò, e so caratteristiche è parechji esempii.
Squatiniformi
Frà i tippi di squali, i squali di l'ordine Squatiniformes sò cumunimenti cunnisciuti cum'è "squali angeli". Stu gruppu hè carattarizatu da ùn avè micca una pinna anale, avè un corpu appiattitu è u alti petturali assai sviluppati. U so aspettu hè assai simile à un skate, ma ùn sò micca.
O anghjulu squalu (Squatina aculeata) abita una parte di l'Oceanu Atlanticu, da u Maroccu è a costa di u Sahara uccidentale finu à a Namibia, passendu per Mauritania, Senegal, Guinea, Nigeria è Gabon à u sudu di l'Angola. Si ponu truvà ancu in u Mediterraniu. Malgradu u più grande squalu di u so gruppu (larga quasi dui metri), a spezia hè in periculu criticu di estinzione per via di una pesca intensa. Sò animali vivipari aplacentali.
In u norduveste è u punente centrale di u Pacificu, truvemu un'antra spezia di squali angeli, u squalo anghjulu marinu (Tergocellatoides Squatin). Si sà pocu pocu nantu à sta spezia, chì ci sò pochi esemplari catalogati. Alcuni dati indicanu chì campanu nantu à u fondu marinu, à prufundità trà 100 è 300 metri, chì sò spessu catturati accidentalmente in a reta di trascinamentu.
Altri Specie di squalu squatiniforme sò:
- Squalo angelo orientale (Albatinatu Squatin)
- Squalo Argentinu Argentinu (squatina argentina)
- Squalo anghjulu cilenu (Squatina armata)
- Squalo d'Angelo Australianu (Squatina Australis)
- Pacific Angel Shark (californica squatin)
- Squalo Anghjulu Atlanticu (Dumeric squatin)
- Squalo anghjulu taiwanese (bella squatina)
- Squalo Giappunesejaponica squatina)
In l'imaghjina pudemu vede una copia di squalo angelo giapponese:
Pristiophoriformes
L'ordine di Pristiophoriformes hè furmatu da u hà vistu i squali.U musu di sti squali hè longu è cù orli serrati, da quì u so nome. Cum'è u gruppu precedente, i pristioforiformi ùn avete micca una pinna anale. Cercanu e so prede in fondu à u mare, cusì anu longi appendici vicinu à a bocca, chì servenu à rilevà e so prede.
In l'Oceanu Indianu, à u sudu di l'Australia è in Tasmania, pudemu truvà u squalo à sega cornuta (Pristiophorus cirratus). Stanu in zone di sabbia, à prufundità chì và trà 40 è 300 metri, induve ponu truvà facilmente e so prede. Sò animali ovovivipari.
Più in più in u Mari di i Caraibi, truvemu u Bahama hà vistu u squalu (Pristiophorus schroederi). St'animale, fisicamente assai simile à quellu precedente è à l'altru sega di squali, campa trà 400 è 1.000 metri di prufundità.
In tuttu, ci sò solu sei spezie descritte di squalo sega, l'altri quattru sò:
- Squalo à sei branchi (Pliotrema warreni)
- Squalo giapponese (Pristiophorus japonicus)
- Squalo à sega meridionale (Pristiophorus nudipinnis)
- Squalo à sega occidentale (Pristiophorus delicatus)
In l'imaghjina, vedemu un u Giappone hà vistu u squalu:
Squaliformi
I tippi di squali in l'ordine Squaliformi sò più di 100 spezie di squali. L'animali di stu gruppu sò carattarizati da avè cinque paghje di aperture branchiali è spiraculi, chì sò orificii liati à u sistema respiratoriu. Ùn avete micca una membrana nictitante o parpella, mancu a pinna anale.
In guasi ogni mare è oceanu in u mondu pudemu truvà u cappuccinu (Echinorhinus brucus). Ùn si sà guasi nunda nant'à a biologia di sta spezia. Sembranu abità prufundità trà 400 è 900 metri, ancu se sò stati trovati ancu assai più vicinu à a superficia. Sò animali ovovivipari, relativamente lenti è cù una dimensione massima di 3 metri di lunghezza.
Un antru squalu squaliforme hè u squalo di mare spinoso (Oxynotus bruniensis). Vive in l'acqui di u sudu di l'Australia è di a Nova Zelanda, di u suduveste di u Pacificu è di l'India orientale. Hè statu osservatu in una larga gamma di prufundità, trà 45 è 1.067 metri. Sò picculi animali, righjunghjendu una dimensione massima di 76 centimetri. Sò ovovivipari aplacentali cù oofagia.
Altre spezie cunnisciute di squali squaliformi sò:
- Squalo tascabile (Mollisquama parini)
- Squalo nanu chjucu (Squaliolus aliae)
- Scraper Squalo (Miroscyllium sheikoi)
- Aculeola nigra
- Scymnodalatias albicauda
- Centroscyllium fabricii
- Centroscymnus plunketi
- Squalo di vellutu giappunese (Zamy Ichiharai)
In a fotografia pudemu vede una copia di squalo nanu chjucu:
Carcharhiniformes
Stu gruppu cumprende circa 200 spezie di squali, frà elle alcuni assai cunnisciuti, cum'è u squalu martellu (sphyrna lewini). L'animali chì appartenenu à questu ordine è i prossimi dighjà anu aletta anale. Stu gruppu, in più, hè carattarizatu da avè un musu piattu, una bocca assai larga chì si estende oltre l'ochji, chì a palpebra inferiore agisce cum'è una membrana nictitante è u so sistema digestivu hà un valvula intestinale spirale.
O Squalo tigre (Galeocerdo cuvier) hè unu di i tippi più cunnisciuti di squali, è, secondu e statistiche d'attaccu di squali, hè unu di i più cumuni attacchi di squali, cù a testa piatta è u squalu biancu. I squali tigri campanu in oceani è mari tropicali o temperati in u mondu. Si ritrova nantu à a piattaforma cuntinentale è nantu à i scogli. Sò vivipari cun oofagia.
O catione di beccu di cristallu (Galeorhinus Galeus) abita in l'acqui chì bagnanu l'Europa occidentale, l'Africa occidentale, l'America miridiunale, a costa occidentale di i Stati Uniti è a parte sud di l'Australia. Preferiscenu e zone pocu prufonde. Sò tippi aplacentali di squali vivipari, cù letti di trà 20 è 35 discendenti. Sò squali relativamente chjuchi, chì misuranu trà 120 è 135 centimetri.
Altre spezie di carcharhiniformes sò:
- Squalo di barriera grigia (Carcharhinus amblyrhynchos)
- Squalo barbutu (smithii leptocharias)
- Squalo arlecchinu (Ctenacis fehlmanni)
- Scylliogaleus quecketti
- Chaenogaleus macrostoma
- Hemigaleus microstoma
- Squalo Snaggletooth (hemipristis elongata)
- Squalo punta argentata (Carcharhinus albimarginatus)
- Squalo à becu finu (Carcharhinus perezi)
- Squalo di Borneo (Carcharhinus borneensis)
- Squalo nervosu (Carcharhinus cautus)
A copia in l'imagine hè un squalo martellu:
laminforms
I squali lamniformi sò tippi di squali chì anu duie pinne dorsali è una pinna anale. Ùn anu micca palpebre nictitanti, anu cinque aperture branchiali è spiraculi. A valvula intestinale hè in forma d'anellu. A maiò parte anu un musu longu è l'apertura di a bocca va à u fondu di l'ochji.
U stranu squalo goblin (Mitsukurina owstoni) hà una distribuzione glubale ma irregulare. Ùn sò micca distribuiti uniformemente annantu à l'oceani. Hè pussibule chì sta spezia si trovi in più lochi, ma i dati venenu da e catture accidentali in e reti da pesca. Campanu trà 0 è 1300 metri di prufundità, è ponu superà i 6 metri di lunghezza. U so tippu di ripruduzzione o biologia hè scunnisciutu.
O squalo elefante (cetorhinus maximus) ùn hè micca un grande predatore cum'è l'altri squali di stu gruppu, hè una spezia d'acqua fredda assai grande chì si nutrisce per filtrazione, hè migratrice è hè largamente distribuita in i mari è l'oceani di a pianeta. E pupulazioni di st'animali chì si trovanu in u Pacificu di u Nordu è in l'Atlanticu di u Norduveste sò in periculu di estinzione.
Altre spezie di squali Lamniformes:
- Squalo toru (Carcharias Taurus)
- Tricuspidatus carcharias
- Squalo coccodile (Kamoharai Pseudocarcharias)
- Squalo Bocca Grande (Megachasma pelagios)
- Squalo volpe pelagica (Alopias pelagicus)
- Squalo volpe à ochji grossi (Alopias superciliosus)
- Squalo biancu (Carcharodon carcharias)
- Squalo mako (Isurus oxyrinchus)
In l'imaghjina pudemu vede una maghjina di u squalu pellegrinu:
Orectolobiforme
I tippi di squali orectolobiformi campanu in acque trupicali o calde. Si caratterizanu per avè una pinna anale, duie pinne dorsali senza spine, u piccula bocca in relazione à u corpu, cù narici (simile à l'orifizii nasali) chì cumunicanu cù a bocca, musu cortu, ghjustu davanti à l'ochji. Ci hè trenta trè spezie di squali orectolobiformi.
O Squalo balena (rhincodon typus) vive in tutti i mari trupicali, subtropicali è caldi, cumpresu u Mediterraniu. Si trovanu da a superficia à quasi 2000 metri di prufundità. Puderanu ghjunghje à 20 metri di lunghezza è pesanu più di 42 tonne. Durante a so vita, un squalu balena si nutrisce di sfarenti preda secondu a so crescita. Quandu cresce, a preda diventa ancu più grande.
Longu à a costa di l'Australia, à poca prufundità (menu di 200 metri), pudemu truvà u squalo tappettu (Orectolobus halei). Di solitu campanu in barriere coralline o zone rocciose, induve ponu esse facilmente camuffati. Sò animali di notte, ùn escenu chè da u piattu à u tramontu. Hè una spezia vivipara cun oofagia.
Altre spezie di squalu orectolobiforme:
- Cirrhoscyllium expolitum
- Parascyllium ferruginum
- Chiloscyllium arabicum
- Squalo Grigio Bambù (Chiloscyllium griseum)
- Squalo cecu (brachaelurus waddi)
- Nebrius ferruginosu
- Squalo Zebra (Stegostoma fasciatum)
A fotografia mostra una copia di squalo tappettu:
Heterodontiforme
I tippi di squali eterodontiformi sò picculi animali, anu una spina annantu à a pinna dorsale, è una pinna anale. Sopra à l'ochji anu una cresta, è ùn anu micca una membrana nictitante. Anu cinque fessure branchiali, trè d'elli sopra à l'alette pettorali. Avè dui sfarenti tippi di denti, i quarti anteriori sò acuti è cunichi, mentre chì i quarti posteriori sò piatti è larghi, servendu à macinà l'alimentu. Sò squali ovipari.
O squalu cornu (Heterodontus francisci) hè una di e 9 spezie esistenti di questu ordine di squali. Abita tutta a costa meridionale di a California, ancu se a spezia si estende finu à u Messicu. Si ponu truvà à prufundità di più di 150 metri, ma hè cumunu chì si trovanu trà 2 è 11 metri di prufundità.
À u sudu di l'Australia, è di a Tanzania, abita in squalo portu jackson (Heterodontus portusjacksoni). Cum'è l'altri squali eterodontiformi, campanu in acque di superficia è ponu esse truvati finu à 275 metri di prufundità. Hè ancu nutturna, è durante u ghjornu hè piattatu in scogli di corallo o in zone rocciose. Misuranu circa 165 centimetri di lunghezza.
L'altre spezie di squali eterodontiformi sò:
- Squalo crestato (Heterodontus Galeatus)
- Squalo corna giapponese (Heterodontus japonicus)
- Squalo cornu messicanu (Heterodontus mexicanus)
- Squalo cornu d'Oman (Heterodontus omanensis)
- Requin Corne Galapagos (Heterodontus quoyi)
- Squalo cornu africanu (Heteroodontu di paglia)
- Squalo Zebrahorn (zebra heteroodontus)
Suggerimentu: I 7 animali marini i più rari di u mondu
U squalu in l'immagine hè un esempiu di squalu cornu:
Esanchiformi
Finimu st'articulu nantu à i tippi di squali cù l'esanchiformi. Questu ordine di squali include u e spezie vive più primitive, chì sò solu sei. Sò carattarizati da avè una sola aletta dorsale cù una spina dorsale, sei à sette aperture branchiali è senza membrana nictitante in l'ochji.
O squalu sarpu o squalu anguilla (Chlamydoselachus anguineus) abita l'Oceani Atlanticu è Pacificu in modu assai eterogeneu. Campanu à una prufundità massima di 1.500 metri, è un minimu di 50 metri, ancu s'elli si trovanu in generale trà 500 è 1.000 metri. Hè una spezia vivipara, è si crede chì a so gestazione pò durà trà 1 è 2 anni.
O squalu vacca grande ochji (Hexanchus Nakamurai) hè largamente distribuitu in tutti i mari è l'oceani caldi o temperati, ma cum'è in u casu precedente, a so distribuzione hè assai eterogena. Hè una spezia d'acqua prufonda, trà 90 è 620 metri. Di solitu ghjunghjenu à 180 centimetri di lunghezza. Sò ovovivipari è ponenu trà 13 è 26 discendenti.
L'altri squali esanchififormi sò:
- Squalo anguilla sudafricana (Chlamydoselachus africanu)
- Squalo à sette branchie (Heptanchia perlo)
- Squalo albacore (Hexanchus griseus)
- Cane di Strega (Notorynchus cepedianus)
Leghjite puru: I 5 animali marini i più periculosi di u mondu
In a foto, una copia di squalu sarpu o squalu anguilla:
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di Squali - Specie è e so Caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.