Cuntenutu
- Terrier Tibetanu: Storia
- Terrier Tibetanu: caratteristiche
- Terrier tibetanu: persunalità
- Terrier Tibetanu: cura
- Terrier tibetanu: educazione
- Terrier tibetanu: salute
Ancu se hè catalogatu in u gruppu di Terrier, u Terrier Tibetanu hè assai diversu da i so congeneri è ùn hà micca a personalità tipica è e caratteristiche di altre razze di terrier. Nanzu, anu accumpagnatu u Monachi Buddisti. Oghje ghjornu, per furtuna, accumpagnanu parechje famiglie in u mondu sanu, qualcosa chì si capisce datu a so persunalità affettuosa è divertente, è dinò a so intelligenza è docilità.
In questa forma di PeritoAnimal, vedemu tutta a storia è l'evoluzione di Terrier tibetanu, è ancu tutti i dettagli nantu à a so cura è l'educazione.
Surghjente- Asia
- Cina
- Gruppu III
- Allargatu
- zampe corte
- arechje corte
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Timida
- assai fidu
- Tenera
- Tranquillu
- Zitelli
- Case
- Terapia
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
- Liscia
Terrier Tibetanu: Storia
Cum'è u nome indica, i Terrier Tibetani sò uriginarii di u Regione Tibet (Cina). Quì, sti cani servianu in i munasteri cum'è animali guardiani, mentre accumpagnavanu i monachi è guidavanu e so bande. Per via di e so origini luntane è di l'isulamentu di a zona d'origine, a razza hè stata praticamente immutata annantu à l'anni, essendu una di e più cunservate oghje.
E so urigine vanu daretu più di 2000 anni fà, è si dice chì sò emerguti quandu i Tibetani anu decisu di separà i grandi cani, da i quali discendenu i Mastini Tibetani attuali è i chjuchi, vale à dì, u Terrier Tibetanu chì sò precursori di razze cum'è u Spaniel Tibetanu o a Pianura Polacca. Pastore.
A razza hè ghjunta in Europa in l'anni 1920, per mezu di un duttore chjamatu Agnes Gray, chì anu assistitu à alcuni indigeni chì avianu u Tibetan Terrier cum'è mascotte è, dopu avè ricevutu a so assistenza medica, li anu rigalatu unu di i cuccioli chì u so ghjacaru avia allevatu. Stu cucciolu hè diventatu parte di un prugramma di ripruduzzione è dopu hà viaghjatu cù u so pruprietariu in Inghilterra in u 1922. In u 1930, a razza hè stata ufficialmente ricunnisciuta da u Kennel Club of England (KCE), è a so espansione in Europa hè diventata soprattuttu notabile in l'anni quaranta. A razza hè ghjunta in i Stati Uniti in u 1956 è hè stata ricunnisciuta da l'American Kennel Club in u 1973.
Precedentemente cunnisciutu cum'è Tsang Apso, "cane peloso da a pruvincia di tsang", stu cane hè statu chjamatu Terrier perchè i viaghjatori stranieri anu pensatu chì era assai simile à i terrier cunnisciuti in Europa, ghjè per quessa chì l'anu chjamatu Tibeter Terrier. Altri nomi sò Tibet Apso o Dokhi Apso.
Terrier Tibetanu: caratteristiche
I Terrier Tibetani sò cani di dimensione media, pisendu trà 8 è 12 kg è cù una altezza à u garrese chì varieghja trà 35 è 45 centimetri, e femine essendu un pocu più chjuche di i masci. A so speranza di vita varia tipicamente trà 12 è 15 anni, cù alcuni esemplari chì ghjunghjenu à 17.
U so corpu hè solidu è compactu, cù forme quadrate. A so testa hè ancu quadrata, allineati cù u musu è cun una tappa. Una caratteristica notevole di e norme di razza hè chì a distanza da u nasu à l'ochji deve esse uguale à trà l'ochji è a basa di a testa. Sti ochji sò tondi, grossi è spressivi, marroni scuri, è sfumature più chjare sò accettabili se u mantellu hè di culore assai chjaru. L'arechje di i Terrier Tibetani sò frangiati in forma di "V" è pendenu da i lati di u cranu.
U so mantellu hè densu, postu chì hà un doppiu stratu, è u stratu esterno hè longu è drittu, l'internu hè di più magru è lanosu, chì ne face un insulatore contr'à e cundizioni climatichi tipichi di a so regione d'origine. I so culori di cappotto ponu copre tuttu u spettru di culore eccettu a cicculata è u fegatu.
Terrier tibetanu: persunalità
Malgradu l'appartenenza à a categuria di Terrier, u Terrier Tibetanu si distingue da i so congeneri in u fattu chì hà una personalità assai più. dolce è dolce. Li piace à ghjucà è à passà u tempu cù a so ghjente vicina, ancu s'ellu suspetta di i stranieri. Se andate à campà cù i zitelli, hè impurtante abituassi tramindui à socializà è interagisce in un modu rispettosu. Hè per quessa chì duverebbe educà u vostru Terrier da a zitiddina è assicurà chì a so socializazione sia piena è soddisfacente.
Sò cani tenaci è assai curagiosi è, se a situazione u richiede, sò eroi indiscutibili. Parechji di elli agiscenu cum'è cani di terapia, cullaburendu in sessioni à benefiziu di diversi gruppi, cum'è i zitelli, l'anziani o e persone chì anu bisognu d'attenzione.
Sò animali sociabili chì ùn tolleranu micca bè a sulitudine, postu chì anu bisognu di cura è attenzione custanti. Se u Terrier Tibetanu hà ste cose, ùn averà micca prublemi di campà in appartamenti è finu à ch'ellu possi liberà a so energia cù longu camminate, averete un animale. scherzosu, alegru è equilibratu à gode di belli tempi.
Terrier Tibetanu: cura
Cumu hè una razza chì hà un mantellu longu è densu, u Terrier Tibetanu averà bisognu di a vostra attenzione, chì hè necessariu. spazzola u to pelu spessu cusì ferma dolce è lucente, evitendu intricciate è nodi. Hè cunsigliatu chì u Terrier piglia almenu un bagnu à u mese, per teneli pulitu è ordinatu. Cum'elli anu una quantità significativa di capelli nantu à u latu internu di l'arechje, hè necessariu esse sempre cuscenti è, se ne necessariu, taglià i capelli in questa zona, postu chì cumplicazioni ponu sorgere per via di nodi o accumulazione di polvere è umidità.
Fora di sta spazzolatura, u Terrier Tibetanu averà bisognu di a stessa cura cum'è qualsiasi altra razza, cume lavà i denti parechje volte à a settimana, furnisce un tempu di attività fisica sufficiente, ritagliate e unghie regolarmente, è pulisce l'arechje cù prudutti ottichi adatti per aduprà in i cani.
Hè impurtante di sceglie unu dieta equilibrata è adattatu à i bisogni sia di a razza in generale, vale à dì, un cane di capelli mediani è lunghi, è ancu di u vostru animale in particulare, adattendu a dieta à i so bisogni nutrizionali specifici. Se, per esempiu, u vostru animale domesticu soffre di insufficienza renale o epatica, o se avete prublemi cardiaci, pudete truvà nantu à u mercatu alimenti è prudutti chì affrontanu queste carenze di vitamine è chì anu i livelli più adeguati di minerali, proteine, grassi è carboidrati per migliurà o mantene a vostra salute.
Terrier tibetanu: educazione
In generale, i Terrier Tibetani sò animali. faciule da educà, ma hè necessariu chì siate custanti è dedicati quandu si tratta di a vostra furmazione, chì sò cani testardi è, à volte, hè necessariu avè abbastanza energia è pazienza per rende a furmazione efficace è soddisfacente.
Unu di l'aspetti più rilevanti di a furmazione di sta razza hè u sucializazione, chì duveria esse realizatu u più prestu pussibule, altrimente u cucciolu pò avè difficultà à campà cù e persone è altri animali. Questu hè dovutu à a so natura suspettuosa è e so cumpetenze cum'è cane di guardia, ma se seguite e linee guida, siate pazienti è costanti, ghjunghjerete senza dubbiu à i vostri obiettivi chì simu di fronte à una razza amichevule cù una adattabilità sorprendente.
Terrier tibetanu: salute
In generale, pudemu dì chì u Terrier Tibetanu hè una razza cù una salute invidiabile, tuttavia, sti cani ne ponu avè alcuni malatie ereditarie cume a displasia di l'anca, chì richiede una supervisione veterinaria costante, realizendu l'esami radiologichi necessarii è furnendu supplementi cum'è chondroprotectors, chì aiutanu à mantene l'articuli in boni cundizioni.
A so volta, a razza hè propensa à sviluppà atrofia progressiva di a retina è displasia retiniana, malatie chì ponu purtà à prublemi seri cum'è a cecità. Mettimu in risaltu ancu a cataratta è a dislocazione oculare cum'è malatie cumuni in a razza.
Hè per quessa chì hè necessariu avè appuntamenti veterinarii regulari, ogni sei o dodici mesi. Hè ancu di primura d'identificà u Terrier Tibetanu cù microchip è piatti, oltre à seguità u calendariu di vaccinazione è a rutina di parassita. In questu modu, hè pussibule di prevene è di rilevà e varie malatie subitu.