Cuntenutu
Avemu facilmente ricunnosce u Cat persianu per u so visu largu è piattu inseme cù u so pelu abbundante. Sò stati introdutti in Italia da l'antica Persia (Iran) in u 1620, ancu se a so urigine autentica hè scunnisciuta. U persianu d'oghje, cum'è a cunniscimu oghje, hè statu stabilitu in u 1800 in Inghilterra è vene da l'Angora Turca.
Surghjente- Africa
- Asia
- Europa
- Vulè
- Categoria I
- coda spessa
- piccule arechje
- Forti
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- surtendu
- Affettuosu
- Curiosu
- Calma
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
Aspettu fisicu
Videmu una testa tondula chì inseme cù i pometi prominenti è un musu cortu danu forma à u faccia piatta di sta razza. L'ochji sò grossi, pieni di sprissività in cuntrastu cù l'arechje chjuche è arrotondate.
U ghjattu persianu hè di taglia media à grande, assai musculatu è tondu. Hà u corpu compactu, stile Corby è si distingue per e so zampe spesse. A so pelliccia, abbundante è spessa, hè longa è dolce à u toccu.
I culori di u pelu di u ghjattu persianu sò assai sfarenti:
- U biancu, u neru, u turchinu, u cicculata, u lillà, u rossu o a crema sò alcuni di i culori in u casu di i capelli solidi, ancu s'ellu ci sò ancu i misgi bicolori, Tabby è ancu tricolori in u casu di e femine.
O persianu himalayanu compie tutte e caratteristiche di u persianu cumunu benchì a so pelliccia sia identica à quella di i Siamesi, a punta. Quessi anu sempre l'ochji turchini è ponu avè cicculata, lillà, fiamma, crema o pelliccia turchina.
Caratteru
u ghjattu persianu hè un gattu familiar tranquillu chì pudemu truvà spessu rilassante nantu à u divanu mentre passa parechje ore à ghjornu à ripusassi. Hè un ghjattu estremamente domesticu chì ùn mostra micca attitudini tipiche di i so parenti salvatichi. Inoltre, puderete vede chì u ghjattu persianu hè assai vanu è esuberante, sà chì hè un bellu animale è ùn esiterà micca à mustrassi davanti à noi per uttene carezze è attenzione.
Li piaci à sentasi accumpagnatu da persone, cani è altri animali. Si comporta ancu assai bè cù i zitelli s'elli ùn tiranu micca a so pelliccia è si comportanu cun ellu currettamente. Vale ancu di menzionà chì hè un gattu assai avaru, allora pudemu fà facilmente trucchi se u premiamu cun dolci.
Salute
U ghjattu persianu hè propensu à soffre per via di u malatia renale polichistica o u sintomu di testiculi cunservatu. Cum'è qualsiasi gattu, duvemu ancu esse attenti à u spazzolamentu per evità e temute sfere di capelli chì finiscenu in u stomacu.
Altre malatie chì ponu influenzà u vostru misgiu persianu sò:
- toxoplasmosi
- Aborti in casu di misgi turchini
- Malformazioni in u casu di i misgi turchini
- Malocclusione
- Sindrome di Chediak-Higashi
- Ankyloblepharon Congenita
- entropione
- epifora congenita
- glaucoma primariu
- Dermatite piegata
- Càlculi di e vie urinarie
- dislocazione patellare
- displasia di l'anca
cura
U ghjattu persianu cambia u so pelu secondu a stagione, per questa ragione è per mantene a qualità di u pelu hè assai impurtante. spazzola ogni ghjornu (D'altronde eviteremu i nodi è e palle di capelli in u stomacu). U bagnu di u vostru misgiu persianu quandu si troppu bruttu hè una bona opzione per prevene a terra è i nodi. Truverete in vendita prudutti specifici per sta razza chì servenu per eliminà l'eccessu di grassu, pulendu e lacrime o l'arechje.
Curiosità
- L'obesità hè un prublema assai seriu in a razza persiana chì si manifesta qualchì volta dopu a sterilizazione. Ricumandemu di cunsultà un veterinariu per sapè chì tippu di cibu hè adattu per ellu.