Cuntenutu
"E piume di colibri sò magie" ... era ciò chì assicuravanu i Maya, una civilizazione mesoamericana chì hà campatu trà u 3u è u 15u seculu in Guatemala, Messicu è altri lochi in America Centrale.
I Maya anu vistu colibri cum'è criaturi santi chì pussedianu puteri di guarigione per via di a gioia è l'amore ch'elli trasmettianu à e persone chì i guardavanu. Questu in un certu modu hè assai ghjustu, ancu oghje, ogni volta chì vedemu un colibrì simu pieni d'emuzioni assai piacevoli.
A visione di u mondu di a civilizazione Maya hà una legenda per tuttu (soprattuttu animali) è hà creatu una storia incredibile nantu à sta creatura vibrante. Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal induve si pò scopre a legenda a più curiosa di u colibri.
I Maya è i Dii
I Maya avianu una cultura mistica è, cum'è digià citatu, avianu una legenda per tuttu. Sicondu i saggi antichi di sta civilizazione, i dii anu creatu tuttu ciò chì esiste nantu à a pianeta, furmendu animali da argilla è di granu, denduli cun cumpetenze fisiche è spirituali missioni eccezziunali è private, assai di elle ancu esse a personificazione di i dii stessi. E creature di u mondu animale sò sacre per e civilisazioni cum'è i Maya perchè credenu chì eranu messageri diretti da e so divinità adorate.
u colibris
A legenda di u colibri Maya dice chì i dii anu creatu tutti l'animali è anu datu à ognunu un certu compitu da compie in terra. Quandu anu finitu a divisione di i compiti, anu capitu chì avianu bisognu di assignà un travagliu assai impurtante: avianu bisognu di un messageru per trasportà u so pinsamenti è desideri da un locu à l'altru. Tuttavia, ciò chì hè accadutu hè chì, in più, cum'elli ùn ne contavanu, sò stati lasciati cun pocu materiale per a creazione di stu novu traspurtadore, postu chì ùn avianu più nè argilla nè granu.
Cum'elli eranu Dii, creatori di u pussibule è di l'impussibule, anu decisu di fà qualcosa di più speciale. ne hà unu petra di giada (un preziosu minerale) è hà sculpitu una freccia chì simbulizava u percorsu. Qualchi ghjorni dopu, quandu era prontu, soffiavanu cusì forte chì a freccia andava à volà attraversu u celu, trasfurmendu si in un bellu colibrì multicolore.
Anu creatu u colibrisu fragile è leggeru per pudè volà intornu à a natura, è l'omu, guasgi senza esse cuscente di a so presenza, arricuglierà i so penseri è i so desideri è li puderia purtà cun ellu.
Sicondu a legenda, i colibri sò diventati cusì populari è impurtanti chì l'omu hà cuminciatu à sente a necessità di catturalli per i so bisogni persunali. I dei sò scunvurti cù sta realità irrispettosa cundannatu à morte ogni omu chì hà osatu incascià una di ste fantastiche creature è, in più, hà dotatu l'acellu di un impressionante rapide. Questa hè una di e spiegazioni mistiche per u fattu chì hè praticamente impossibile catturà un colibrì. I dei pruteghjenu i colibri.
l'ordini di i dii
Si crede chì questi acelli portanu messaghji da al di là è ch'elli ponu esse manifestazioni di u spiritu di una persona morta. U colibri hè ancu cunsideratu un animale mitulogicu curativu chì aiuta a ghjente in bisognu cambiendu a so furtuna.
Infine, a legenda dice chì questu acellu affascinante, chjucu è secretu hà u compitu impurtante di purtà i penseri è l'intenzioni di e persone. Dunque, se vedi un colibri avvicinassi à a vostra testa, ùn toccu micca è lasciate raccoglie i vostri penseri è vi cunduce direttamente à a vostra destinazione.