Chì manghjanu i misgi? - Guida alimentaria

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 12 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 13 Maghju 2024
Anonim
Proteine ed enzimi importanti nelle piante
Video: Proteine ed enzimi importanti nelle piante

Cuntenutu

Un gattu mantene una dieta equilibrata quandu e so fonti alimentarie li furniscenu tutti i nutrienti necessarii in e proporzioni currette, secondu a so statu fisiulogicu, attività fisica è età. Mentre chì i misgi sò alimentati à u latte in i so primi ghjorni, quandu si cumincianu à svezzà u so corpu subisce cambiamenti chì li permettenu di digerisce l'alimentu. Finu à un annu di età, a vostra dieta duveria avè più energia è proteine ​​cà un adultu.

Sicondu u vostru statu metabolicu, attività è circustanze individuali, manghjarete in un modu o in l'altru. si n'avemu unu gattu incinta, a so alimentazione duveria esse più altu ch'è quandu ùn era micca incinta, chì hà bisognu di riserve per assicurà una bona crescita di i cuccioli. Quandu u nostru felinu invechja, a so dieta si deve adattà à a so cundizione, cusì selezziunaremu un alimentu adattatu per i misgi anziani. D’altronde, s’ellu hà qualchì malatia, deve riceve ancu un tippu specificu di manghjà secondu a cundizione.


In questu articulu di PeritoAnimal, risponderemu à a domanda: chì manghjanu i misgi? - guida alimentaria secondu a vostra età è statutu. Bona lettura.

Necessità nutrizionale di i misgi

I bisogni nutrizionali di u ghjattu dipenderanu da a so attività fisica, u so statutu riproduttivu, e cundizioni ambientali induve si trova, età, salute è metabolismu. Sapete chì l'alimentazione di un gattu incinta, un gattinu, un gattu anzianu cù malattie renali, un gattu sterilizatu chì ùn lasciarà micca a casa, o un gattu interu chì passa a ghjurnata à esplorà fora hè diversu. I misgi ùn sò micca cum'è i cani è dunque ùn devenu micca esse nutriti cum'è onnivori. L'energia chì l'alimentu cuntene hè spressa in kilocalorie (Kcal) è hè ottenuta da a somma di proteine, grassi è carboidrati.

O u ghjattu hè strettu carnivuru è hà assai richieste di proteine ​​(almenu 25% di a dieta totale), cù taurina, arginina, acidu arachidonicu è vitamina A, chì si ottenenu per ingestione di tessuti animali. Cusì, i bisogni nutrizionali di i misgi sò spartuti in:


Proteine

Hè u nutriente u più impurtante, allora quandu ci dumandemu ciò chì mangianu i misgi duvemu tene à mente chì e proteine ​​devenu esse ingrediente principale. Se parlemu di cibu seccu, hè di primura chì cuntene almenu 25% di proteine, idealmente intornu à u 40%. A percentuale di proteine ​​hè strettamente ligata à a qualità di l'alimentu. Tuttavia, se l'animali gode di un dieta naturale fattu in casa o per mezu di marche chì offrenu alimenti congelati o sottovuoti, a percentuale di proteine ​​deve esse intornu 90-95%, cù u restu 10-5% per frutti è ligumi. Sti ultimi alimenti sò facultativi, soprattuttu se u misgiu hà a pussibilità di manghjà frattaglie.


aminoacidi essenziali

I dui aminoacidi essenziali indispensabili in a dieta felina sò arginina è taurina. L'arginina hè necessaria per sintetizà l'urea è eliminà l'ammonia, chì a so carenza provoca avvelenamentu da l'ammoniaca (iperammonemia), chì pò tumbà i misgi in poche ore. A Taurina, ancu se a so carenza richiede mesi per dannà l'organisimu felinu, pò esse rispunsevule di disordini cardiaci (cardiomiopatia si dilata cun insufficienza cardiaca), di degenerazione riproduttiva o retiniana chì pò purtà à cecità irreversibile. I dui aminoacidi si trovanu in carne.


Grassa

Almenu u 9% di e calorie di un misgiu adultu devenu vene da u grassu, prisente in a carne, dunque idealmente a percentuale di grassu in a vostra dieta hè intornu à u 15-20%, soprattuttu in e diete fatte in casa.

Acidi grassi

Sti animali anu bisognu di una pruvista di acidi grassi cum'è u omega 3 è 6, vitale per a pelle, u mantellu, i sistemi cugnitivi, cardiovasculari è immune. Inoltre, sò antiinflamatori. Questi nutrienti sò aduprati per ottene energia, isolamentu termicu, prutezzione di l'organi interni è trasportu di vitamine liposolubili (A, D, E). Omega 3 pò esse uttenutu da pesci è crostacei, tuttavia, à u cuntrariu di l'altri animali, ùn sò micca capaci di sintetizà l'acidi grassi essenziali richiesti attraversu l'acidu linoleicu (omega 6), dunque anu bisognu di un apportu supplementu di acidu. è si trova in i tessuti animali, una volta di più si vede l'importanza chì a carne ghjoca in a dieta di i misgi è hè per quessa chì u ghjattu hè carnivuru. A carenza di carne in i misgi provoca fallimentu di a coagulazione di u sangue, alopecia, cambiamenti in a pelle è ripruduzzione.


Glucidati

In quantu à i carboidrati, i studii più recenti anu dimustratu chì i misgi ponu esse tenuti à una dieta assai bassa in carboidrati perchè attraversu a catabolizazione di e proteine ​​ponu furnisce i vostri bisogni di glucosiu. Ciò chì spessu apparisce in l'alimentu seccu di u misgiu hè amidone di granu, postu chì hè più digeribile in questa spezia. Tuttavia, i carboidrati ùn sò micca parte di i nutrienti essenziali per i misgi, chì st'animali anu difficultà à trattalli. In i dieti casani, i cereali ùn sò micca aghjunti.


Vitamine

I misgi anu bisognu di vitamine chì sò impurtanti per parechje funzioni vitali. L'antioxidanti (vitamine C, E, è beta-carotene), per esempiu, sò necessarii per calà i radicali liberi chì causanu danni à e cellule è chì sò implicati in l'invecchiamentu. Specificamente, u vitamina A Hè assai impurtante per a visione di i nostri misgi, a regulazione di e so membrane cellulare è u sviluppu currettu di i so denti è e so ossa, in più, pò esse ottenuta solu da i tessuti animali, i reni è u fegatu essendu e migliori fonti. Tuttavia, quantità elevate di vitamina A ponu causà ipervitaminosi A cun letargia, mancanza di sviluppu è prublemi scheletrici. U restu di vitamine, cum'è u cumplessu B per i misgi, vitamine D è E sò integrate in a dieta di i nostri misgi. Elli stessi sintetizanu a vitamina C.


Minerali

E boni diete per i misgi sò ancu spessu cumplementati cù minerali necessarii cum'è calciu, fosforu, magnesiu o oligoelementi cum'è rame, manganese, ferru, zincu è seleniu. In e diete casalinghe, i cibi furniscenu dighjà e vitamine è i minerali necessarii, basta ch'elli sianu ben formulati è equilibrati.

ciò chì manghjanu i gattini

I gattini neonati utteneranu anticorpi da a so mamma per mezu di u calostru durante e prime 16 ore di vita è, dopu, i nutrienti attraversu u latte maternu. Se u misgiu ricusa a littera o sì unu di i so misgi hè debule o malatu o ùn pruduce micca u latte, devenu esse alimentati cù una formula di formula per i misgi novi, cum'è quandu truvemu gattini orfani in strada.

Durante a prima settimana di vita di i gattini, beianu trà 10 è 20 ml di latte per pastu è per guadagnà 1 gramma di pesu duvianu manghjà 2,7 grammi di latte. Hè impurtante di aduprà formula di latte per i misgi prima di aduprà u latte di vacca nurmale, chì hà un percentuale più bassu di proteine, grassi, calciu è fosforu. U latte di vacca cuntene 27% di proteine, mentre chì u latte formulatu hà 40%.

I bisogni energetichi di i gattini aumentanu da 130 kcal / kg à ghjornu à 3 settimane, à 200-220 kcal / kg à ghjornu divisi in 4-5 mangimi à u mese, finu à ghjunghje à un massimu di 250 kcal / kg à ghjornu à 5 mesi di età, diminuendu successivamente finu à 100 kcal / kg à ghjornu à 10 mesi.

O svezzamentu naturale I Gattini di solitu cumincianu intornu à quattru settimane. Da quì in poi, chì pò manghjà u gattinu? Ebbè, à questu puntu, pudemu incuraghjà l'introduzione di alimenti solidi mischjendu alimenti per gattini per gattini cù acqua o latte, riducendu progressivamente u liquidu finu chì sia solu cibu seccu per gatti. Quì, a so capacità di digerisce u lattosiu diminuisce è l'amilasi aumentanu per digerisce l'amidulu prisente in l'alimentu di i misgi.

À circa sei settimane, quandu cunsumanu 20 grammi di materia secca per ghjornu, si sveglia cumpletamente, chì richiede più kcal di un gattu adultu, cum'è richiede trè volte più energia. In u casu di offre una dieta fatta in casa, l'alimentu deve esse ancu introduttu gradualmente finu à chì a mamma rifiuta cumpletamente i cuccioli.

Hè impurtante di rispettà u ritmu naturale di separazione, cum'è cù a so mamma è i fratelli chì un ghjattu principia à riceve e so prime lezzioni è principia u periodu di socializazione.

Ciò chì manghjanu i misgi incinta è chì allatta

A gestazione di u ghjattu dura un massimu di 9-10 settimane è i so bisogni energetichi aumentanu ogni settimana, è à a fine di a gravidanza ci hè un crescita diU 25% di i bisogni energetichi mantenimentu, circa 100 kcal ME / kg per ghjornu. Inoltre, hè impurtante chì cunsuma più grassu per custruisce riserve averete bisognu durante l'ultime settimane di gestazione, chì u guadagnu di pesu anderà per i gattini, è durante l'allattamentu.

In media, una gatta incinta guadagna 40% di pesu, ma perde 20% dopu à avè parturitu, mentre chì u pesu restante anderà durante l'allattamentu o pò ancu diventà più magru di quantu era prima, chì a so alimentazione durante l'allattamentu coprirà trà 80-85% di i so bisogni, u restu hè furnitu da e riserve di u ghjattu stessu.

Sicondu a dimensione di a littera, i bisogni energetichi ponu aumentà à un gradu più grande o minore. Cum'elli saranu sempre più grandi di i bisogni di mantenimentu, durante a gravidanza è l'allattamentu una bona opzione hè di offre à a gatta incinta un alimentu formulatu per cuccioli, per a quantità alta di energia chì hà. Dopu chì u prucessu di lattazioni hè compiu, se u misgiu hè à u so pesu è hà energia, ella tornerà à a dieta curretta cù u so alimentu per gatti adulti. Videmu quì sottu quale hè a dieta di i misgi adulti è chì tippi di alimenti esistenu.

alimentazione di misgi adulti

Chì manghjanu i misgi? I bisogni energetichi in i misgi adulti varienu assai. Un gattu domesticu cù poca attività ne hà abbastanza cù 60 kcal ME / kg / ghjornu, se hè castratu, in particulare calmu o più vechju, a figura pò calà à 45 kcal / kg / ghjornu, mentre s'ella hè attiva si alza à 70-90 Kcal / kg / ghjornu. L'età deve esse ancu presa in contu, chì i più ghjovani utilizanu più energia è i so bisogni sò più grandi di i misgi più vechji.

Feed per i misgi sterilizzati

misgi sterilizzati anu più appetiti, ma i so bisogni energetichi sò più bassi. Dunque, se un adattamentu nutrizionale ùn hè micca realizatu, un annu dopu l'operazione i nostri misgi saranu di 30% in sovrappesu, postu chì l'eccessu d'energia amministrata s'acumula in forma di grassu in u so corpu, cusì a maiò parte di i misgi sterilizzati anu sovrappesu.

In questi misgi, u cunsumu energeticu duveria esse riduttu di 14-40% è amministrà circa 50 / kcal / kg / ghjornu, in più hè cunsigliatu di avè una razione specifica per i misgi sterilizzati o di seguità una dieta casera prescritta da un veterinariu specializatu in nutrimentu.

Quandu i misgi entre in un età avanzata, pò spessu soffre di malatie cum'è insufficienza renale, diabete o ipertiroidismu, chì necessitanu nutrizione secondu a so cundizione. Inoltre, per via di l'aumentu di i radicali liberi chì causanu l'invichimentu, un alimentu riccu in vitamine C è E, chì avemu citatu sò antiossidanti, pò esse amministratu. U cuntenutu energeticu di l'alimentu ùn deve micca aumentà per via di a so attività più bassa è e proteine ​​devenu esse aumentate è u fosforu diminuitu. Duvete ancu evità ingredienti chì acidificanu l'urina per prevene e malatie renali.

Chì cat pò manghjà?

Dopu avè vistu ciò chì i misgi manghjanu è i so bisogni nutrizionali, chì cibi li pudemu dà? L'alimentu di i misgi pò esse basatu annantu à trè tippi:

  • cibu bagnatu
  • alimentazione secca
  • Alimentazione casana

Se ùn avete micca a cunniscenza curretta o avete dubbi quandu si tratta di equilibrà i nutrienti, u megliu modu per alimentà un gattu hè cun cibu umitu è ​​seccu, alternendu tramindui opzioni è tenendu contu chì devenu esse di qualità. Cum'è l'emu digià citatu, a carne deve esse l'ingredientu principale, dunque hè criticu di leghje e tavule nutrizionali è di valutà u pruduttu prima di cumprà. In questu altru articulu, vi aiuteremu à sceglie cumu impostà a vostra quantità quotidiana di cibo per gatti.

I misgi sò animali chì preferiscenu fà parechji pasti leggeri durante u ghjornu invece di dui abbundanti. Dunque, preferiscenu avè a so dosi cutidiana di manghjà sempre dispunibuli è dividenu a so dosa di cibu umitu in parechje porzioni. Preferiscenu ancu acqua fresca è in muvimentu, cusì parechji misgi preferiscenu bere acqua da u rubinettu o una funtana piuttostu chè a so funtana.

U cibu casanu, à u so tornu, hà assai benefici in relazione à l'alimentu industriale, cum'è a pussibilità di sceglie i prudutti è assicurendu chì ricevi a cuntribuzione chì avete bisognu da ogni nutriente, in particulare carne. Tuttavia, hè assai impurtante di tene à mente chì devenu ancu riceve altri nutrienti dighjà menzionati, dunque serà necessariu aghjunghje più ingredienti per u scopu di furnisce li.

In listessu modu, hè preferibile evità l'alimentu crudu, à menu chì sia statu congelatu è scongelatu in anticipu, perchè pò avè parassiti o microorganismi chì ponu ammalà u vostru misgiu. In questu casu, hè cunsigliatu per dividisce l'alimentu in circa quattru assunzioni cutidiane. Ancora una volta, insistemu nantu à l'impurtanza di informassi è cunsultà un veterinariu specializatu in nutrizione per pudè determinà una dieta fatta in casa secondu e necessità specifiche di u ghjattu in questione.

Quì avemu una selezzione di parechji articuli nantu à l'alimenti chì i misgi ponu manghjà è ancu l'alimenti chì i misgi ùn ponu manghjà chì ponu esse di interessu per voi:

  • U gattu pò manghjà cibu per cani?
  • Alimentazione umana chì un ghjattu pò manghjà
  • I misgi ponu beie latte?
  • U ghjattu pò manghjà l'ovu?
  • U gattu pò manghjà a cicculata?
  • Alimentazione naturale per i misgi
  • Alimentazione pruibita per i misgi

In u video sottu spieghemu in dettu perchè i misgi piace à beie acqua di u rubinettu:

ciò chì manghjanu i misgi salvatichi è salvatichi

misgi salvatichi manghjà di manera naturale ogni preda à quale anu accessu, ch'elli sianu lucertuli, roditori, acelli o qualsiasi altru picculu animale. Queste prede li furniscenu tutti i nutrienti chì avemu citatu, in più, anu una alta percentuale d'acqua.

i misgi stragi di a cità, piuttostu chè di caccià e prede chì sò più difficiuli à truvà, circà u cuntenituri o discariche in cerca di cibu o di manghjà da ciò chì a ghjente li dà.

Ancu se parechje persone pensanu chì a vita di i misgi straggiati hè megliu cà quella di a casa, postu ch'elli sò liberi di vagabunà induve volenu, in realtà, i misgi in libertà sò sempre più precari, più esposti à malatie, cundizioni climatichi avversi è scarsità di manghjà. Hè per quessa sti misgi avè aspettative più basse è qualità di vita, di solitu ùn ghjunghjenu micca à 9 anni, mentre i nostri misgi domestichi, cù i so bisogni nutrizionali soddisfatti, temperatura adeguata di l'ambiente è cure veterinarie adeguate, ponu ghjunghje à 18-20 anni. Dunque, sapè ciò chì i misgi manghjanu è tutte l'infurmazioni relative à l'alimentazione di i misgi hè cusì impurtante.

È finemu questu articulu cù stu video chì vi puderia interessà cù 7 cose chì e persone facenu male quandu curanu i misgi:

Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghjanu i misgi? - Guida alimentaria, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.