Cuntenutu
- malatie oculare
- Malatie di a pelle in u canichju
- Malatie uditive
- malatie bone
- malatie neuronali
- malatie ormonali
In u passatu, u caniche era cunsiderata una razza esclusiva di a alta burghesia. Oghje, hà guadagnatu pupularità per u so attrattivu mantellu riccio, chì li dà un aspettu elegante è un stile unicu. Cù una personalità scherzosa, sò animali intelligenti chì sò attenti in ogni circustanza.
Sta razza d'origine francese hè propensa à soffre certe malatie, principalmente genetica è ereditaria. Dunque, in più di cunnosce a cura di un canichu, se site interessatu à aduttà unu, hè ora di sapè ciò ch'elli sò per guardà ogni segnu. Continuate à leghje st'articulu per scopre ciò chì malatie di cani caniche.
malatie oculare
U barboncu soffre di solitu di disordini di a visione chì sò ereditarii. Sì avete un animale di sta razza, vi cunsigliemu di mantene un cuntrollu medicu currettu per prevene una di e seguenti malatie:
- Cataratta: Affetta a lente, una piccula lente situata daretu à a pupilla chì permette à l'ochju di fighjà. Si presentanu in forma di nuvolosità chì copre a superficia è influenzanu a capacità di distingue e cose, pruvucendu l'uggetti à esse percepiti cum'è sfocati, nuvolosi, o menu culuriti.
- atrofia di a retina prugressiva: u deterioramentu progressivu di i fotorecettori truvati in a retina chì impedisce a cattura di a luce. Pò esse evitata se hè rilevata prestu, altrimenti provoca a perdita totale di a visione.
- Glaucoma: hè una malatia silenziosa è difficiule da rilevà, in a quale a visione hè ridutta guasi imperceptibile, finu à chì l'animale sia cumpletamente cecu.
- entropione: Accade quandu a superficie di a palpebra inverte è invade a zona oculare, causendu disconfort, prurito, ulcere è, in casi estremi, cecità totale.
Malatie di a pelle in u canichju
Quandu si tratta di malatie di a pelle in i cani, trà e malatie più cumuni chì affettanu sta razza, avemu:
- adenite sebacea: hè una infiammazione di e ghiandole cutanee causata da l'accumulazione di grassu.Provoca perdita di capelli, irritazione, squame, emanazione di forti odori, caspa, trà altri segni. Hè pussibule chì aggravi cù altre infezioni, per via di u grattamentu custante di l'animali.
- Funghi: sò cagiunati da parassiti chì toccanu a pelle, i capelli o e unghje di i cani. Si manifestanu soprattuttu cum'è una macchia nantu à a zona colpita. Sò assai infittivi, dunque hè cunsigliatu di tene i zitelli fora di cuntattu cù l'animali mentre u trattamentu dura.
- Allergii: I canichelli sò generalmente abbastanza allergii à numerosi elementi, cum'è polvere, polline, muffa, saliva da pulci, trà altri. Si manifestanu principalmente nantu à a pelle, causendu irritazioni è pruriti, in particulare in a faccia, l'abdomen è e gambe. In casu di suspettu, u vostru veterinariu pò raccomandà di fà qualsiasi test di allergie à i cani.
- Pyoderma: hè un'infezzione causata da batteri, chì generanu l'apparizione di parassiti, ulcere cuperte di pus, sfarenti tippi d'allergii, gonfiori, pruriti, frà altre malatie.
Malatie uditive
U otite esterna hè a malatia di l'arechja chì tocca u più i canichelli. Provoca infiammazione da u timpanu à l'esternu, gonfiore, rossu, abbondante secrezioni è cattivu odore. Tutti questi segnali rendenu più faciule a rilevazione. Inoltre, una prurigazione intensa face chì u cane grattassi di manera cuntinente, ciò chì provoca è sanguina spessu. L'Otitis in i cani hà di solitu un pronosticu favurevule, soprattuttu s'ellu hè rilevatu subitu.
malatie bone
E patologie ossee è di l'estremità sò cumune in i canichelli, frà i quali hè pussibile menziunà:
- displasia di l'anca: hè una malatia genetica, chì si manifesta di modu prugressivu è degenerativu. Affetta a struttura anatomica di u cane, specificamente in a zona di l'anca. A malattia danneghja a parte posteriore di u corpu di u cane, causendu dolore severu, zoppu è ancu cumpurtamentu cunnessu à l'agressione. Hè cunsigliatu di cunsultà un veterinariu per piglià un cuntrollu currettu di a malatia è cusì dà à u vostru amicu pelutu una qualità di vita megliu.
- dislocazione patellare: affetta a rotula, un osu situatu in una piccula piega in u femore. A dislocazione si faci quandu l'ossu si disloca da u so locu, pruvucendu zoppu per u dulore. Hè trattatu principalmente cù chirurgia, ancu se pò ancu accade chì l'ossu rientri in u situ dopu qualchì minutu.
- Malattia di Legg-Calvé-Perthes: hè una disintegrazione chì si face in a testa di u femore, ossu situatu in e zampe di daretu. U femore degenera di colpu, pruvucendu un dolore intensu, per via di u quale u cane zoppa è pò ancu esse incapacitatu.
malatie neuronali
Quandu si tratta di patologie neurologiche, quella chì più affetta i canichini hè l'epilepsia in i cani. Hè una malatia genetica è ereditaria, carattarizatu da a produzzione di piccule scariche elettriche in u cervellu, risultendu in crisi. Durante l'episodi di crisa, a schiuma hè osservata nantu à u musu è u cane perde a cuscenza. Se u vostru canichu soffre di epilessia o hà crisi, andate immediatamente à u veterinariu: cù u trattamentu currettu, pò fà una vita normale.
malatie ormonali
In generale, a malatia ormonale chì affetta u più sta razza hè l'ipotiroïdismu caninu. L'ormone tiroideu hè incaricatu di gestisce u funziunamentu currettu di tutti l'organi in u corpu. Quandu sta malattia si verifica, ci hè una diminuzione di l'ormone in u sangue, pruvucendu una perdita di tensione in ligamenti, tendini è musculi; questu causa attritu trà i cartilagini, danneghjendu infine l'articuli.
U cane chì soffre di sta situazione si fatiga facilmente durante l'attività fisica, aumenta di pesu è i so movimenti diventanu goffi. Puderanu ancu cumincià à mustrà cumpurtamenti aggressivi o ritmi cardiaci anormali. Se suspettate l'iniziu di questa o di altre malatie, circà u veterinariu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.