Cuntenutu
- chì hè IVF
- Trasmissione di Virus Immunodeficiency Feline (FIV)
- Sintomi FIV in i misgi
- Trattamentu IVF
- Quantu anni hà un gattu cù FIV o SIDA felinu?
- Cume prevene u FIV in i misgi?
Sò in ogni locu, è sò invisibili à ochju nudu. Si parla di microorganismi cum'è virus, batteri, parassiti è funghi. I misgi sò ancu suscettibili ad elli è ponu esse affettati da parechje malatie infettive, cumprese i temuti Immunodeficienza Felina (FIV), cunnisciutu popularmente cum'è AIDS felinu.
Sfurtunatamente, FIV hè sempre una malattia assai cumuna oghje, cù a leucemia felina (FeLV). Ci hè un gran numeru di misgi infettati da stu virus, a maiò parte di elli campanu in carrughju. Tuttavia, ci sò casi di animali infettati chì campanu in case cù l'omu è altri animali è forse ùn anu micca statu diagnosticatu cù u virus.
Hè impurtante cunnosce un pocu megliu nantu à questu sughjettu perchè, se l'infezzione ùn hè micca trattata, pò esse fatale. Hè per quessa chì in questu articulu PeritoAnimal, Quantu dura un gattu cù FIV?, spiegemu ciò chì hè a FIV, parlemu di sintomi è di trattamentu. Bona lettura!
chì hè IVF
U Virus di l'Immunodeficienza Felina (FIV), chì provoca u SIDA felinu, hè un virus assai feroce chì affetta solu i misgi è hè statu identificatu per a prima volta in i Stati Uniti. in l'anni ottanta. Hè classificatu cum'è lentivirus, vale à dì chì hè un virus cun un longu periodu d'incubazione cumunemente assuciatu à malatie neurologiche è immunosoppressive.
Ancu se hè a stessa malattia chì tocca l'omu, hè prodotta da un virus diversu, dunque u SIDA in i misgi. ùn si pò trasmette à l'omu.
FIV infecta e cellule di difesa di u corpu, u Limfociti T, compromettendu cusì u sistema immunitariu di l'animale. In questu modu, u felinu hè sempre più suscettibile à sviluppà infezioni è una serie di prublemi di salute.
Sfurtunatamente stu virus tocca principalmente i misgi domestichi, ma si pò ancu truvà in altre spezie feline. Detectatu prestu, u SIDA felinu hè una malatìa chì si pò cuntrullà. Un gattu infettatu, se trattatu currettamente, pò piglià un vita longa è sana.
Trasmissione di Virus Immunodeficiency Feline (FIV)
Per chì un ghjattu sia infettatu da u virus di l'immunodeficienza felina (FIV), deve entre in cuntattu cù a saliva o u sangue di un altru ghjattu infettatu. Ciò chì si sà hè chì u SIDA felinu hè trasmessu attraversu morsi, dunque i misgi chì campanu in carrughju è chì sò costantemente impegnati in lotte cù altri animali sò i più propensi à purtà u virus.
A diversità di a malatia in l'omu, nunda hè statu dimustratu chì u SIDA in i misgi hè trasmessu rapportu sessuale. Inoltre, ùn ci hè nisuna indicazione chì un gattu pò esse infettatu spartendu ghjoculi o bocce induve manghja a croccia o beie acqua.
Tuttavia, i misgi incinta chì sò infettati da FIV ponu trasmette u virus à i so cuccioli durante a gravidanza o l'allattamentu. Ùn si sà se i parassiti di u sangue (pulci, zecche ...) ponu agisce cum'è mezu di trasmissione di sta malatia.
Se u vostru cumpagnu felinu stà cun voi è ùn lascia mai a casa o l'appartamentu, ùn avete micca da preoccupassi. Ma s'ellu hà l'abitudine di sorte solu, attenti à identificà i sintomi pussibuli di sta malatia. Arricurdatevi chì i misgi sò tarrituriali, chì ponu purtà à qualchì lotta trà di elli è forse morsi.
Sintomi FIV in i misgi
Cum'è cù l'umani, un gattu infettatu da u virus di u SIDA felinu pò campà per anni senza mustrà sintomi caratteristici o finu à chì a malattia sia rilevata.
Tuttavia, quandu a distruzzione di i linfociti T inizia à dannà u sistema immunitariu di u felinu, e piccule batterie è virus chì i nostri animali domestici affrontanu ogni ghjornu è senza alcun prublema cuminceranu à dannà a salute di l'animali è hè allora chì i primi sintomi ponu apparire.
I sintomi più cumuni di u SIDA felinu o FIV sò:
- Frebba
- Mancanza d'appitittu
- Scaricamentu nasale
- secrezione oculare
- Infezzione urinaria
- Diarrea
- ferite di a pelle
- piache di bocca
- Infiammazione di u tessutu connettivu
- perdita di pesu prugressiva
- Miscarriages è Problemi di Fertilità
- Discapacità mentale
In casi più avanzati, l'animali pò sviluppà cumplicazioni in u sistema respiratoriu, insufficienza renale, tumori è criptococcosi (infezzione pulmonare).
A fase aguda di a malattia si faci trà sei à ottu settimane dopu à l'infezzione è i sintomi sopra menzionati ponu allargassi per parechji ghjorni o settimane. Ci hè da nutà chì parechji misgi, tuttavia, ùn mostranu alcun tippu di sintomi. Diagnosticà sta patologia ùn hè micca cusì faciule, dipende assai da u stadiu in u quale si trova a malattia è u diagnosticu hè fattu per mezu di testi di laboratorio.
Trattamentu IVF
In quantu à u trattamentu, ùn ci hè nisuna droga chì agisca direttamente nantu à u VIF. Ci sò alcune opzioni terapeutiche per i felini infettati da u virus. Funcionanu cum'è un sustegnu per a regressione di a malatia, fatta cù droghe antivirali, terapia fluida, trasfusione di sangue, diete specifiche, frà altri.
Tali trattamenti devenu esse effettuati di modu regulare, è sì questu ùn accade micca, u ghjattu pò esse influenzatu da parechji malatie opportuniste. Ci hè ancu alcuni antiinflamatori chì aiutanu à cuntrullà malatie cum'è a gingivitis è a stomatitis.
I misgi infettati da u virus di l'immunodeficienza felina (FIV) duverianu ancu avè una dieta più cuntrullata, ricca di calorie per rinfurzà l'animali.
U megliu rimediu, dopu tuttu, hè a prevenzione, dapoi ùn ci hè micca vaccinu per u SIDA felinu.
Quantu anni hà un gattu cù FIV o SIDA felinu?
Ùn ci hè micca una stima definitiva di a durata di a vita di un gattu cù FIV. Cumu avemu digià parlatu, u l'immunodeficienza felina ùn hà cure, u trattamentu hè per chì a malattia regressi, rendendu cusì a vita di l'animali più sana.
Cusì, dì quantu vita un gattu cù FIV hè impussibile perchè u virus è a conseguente malattia affettanu ogni felinu in un modu diversu, basatu annantu à e diverse reazioni di u so corpu. E droghe aduprate aiutanu à luttà contr'à e malatie chì ponu nasce per via di u fiascu di u sistema immunitariu, trattendu ste malatie è cuntrullendole in modu chì u felinu ùn sia più toccu da l'altri.
Cume prevene u FIV in i misgi?
U megliu modu per luttà contr'à stu virus hè cù a prevenzione. In questu sensu, alcune misure basiche devenu esse prese. In i misgi infettati da u virus, in a prima tappa l'usu di droghe antivirali, cù u scopu di riduce è riplicà u virus, questu pò aiutà à diminuisce a gravità di i sintomi è in a riabilitazione di i felini.
A prevenzione di a ripruduzzione di l'animali hè una misura impurtante, micca solu in a prevenzione di l'immunodeficienza felina, ma ancu in u cuntrollu di altre malatie à chì i misgi stragi sò suscettibili.
Avè un ambiente adattu per i misgi, ben ventilatu è cù e risorse cum'è l'acqua, l'alimentu è u lettu, necessariu per a so sopravvivenza, hè di primura. Hè ancu impurtante evità chì anu accessu à a strada, in più di mantene u vaccinazione à ghjornu, sia da cuccioli sia da adulti.
In u video seguente scopre cinque segni preoccupanti chì puderebbenu indicà chì u vostru gattu hè in morte:
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.