Cuntenutu
- Chimioterapia in cani: in chì cunsiste
- Chimioterapia in cani: cumu funziona
- Chimioterapia in cani: prucedura
- Chimioterapia metronomica in i cani
- Chimioterapia Effetti Collaterali in Cani
- Chimioterapia canina: droghe
- Cumu hè fatta a chimioterapia in i cani
- Cura prima è dopu a chimioterapia in i cani
U chimioterapia in i cani hè unu di i trattamenti veterinarii à i quali pudete rivolgersi quandu avete ricevutu u diagnosticu terribile di u cancheru. In generale, stu tipu di malatie hè di più in più cumunu in l'animali è di solitu tocca i cani anziani, ancu se u prucessu d'azzione hè di solitu u listessu quandu si verifica in i cani più ghjovani.
In questu articulu di PeritoAnimal, spiegheremu ciò chì chimioterapia in i cani anziani è più ghjovani, cumu funziona, chì sò l'effetti secundarii più cumuni, è ancu e precauzioni necessarie cù l'amministrazione. Duvete valutà i vantaghji è i svantaghji di sta procedura cù u vostru veterinariu, tenendu in considerazione e caratteristiche di u cancheru è a situazione di u vostru cane.
Chimioterapia in cani: in chì cunsiste
Quandu un cane hè diagnosticatu cun cancru, a prima opzione per u trattamentu hè di solitu chirurgia. Tuttavia, dopu l'interventu, a chimioterapia pò esse indicata per impedisce a ricurrenza o à ritardà e metastasi pussibili. In altri casi, a chimioterapia hè aduprata prima di l'operazione per riduce a dimensione di u tumore.
Infine, in i tumori chì sò inoperabili o in casi di metastasi, a chimioterapia hè prescritta cum'è misura palliativa. Questi cuccioli, quandu ùn sò trattati, anu una speranza di vita di settimane. Cù a chimioterapia, ponu ghjunghje à un annu o ancu superallu. Hè necessariu cunsiderà chì un annu in a vita di un cane hè più longu di quellu di l'umani.
Chimioterapia in cani: cumu funziona
A droga aduprata per a chimioterapia agisce principalmente annantu à e cellule divisive. Siccomu u cancheru si compone di una crescita cellulare incontrollata, a chimioterapia sarà attaccà è eliminà e cellule tumorali. U prublema hè chì l'attacu ùn hè micca selettivu, vale à dì, queste droghe agiranu nantu à u tumore, ma ancu nantu à e cellule sane, in particulare quelli di l'intestinu è di a midula ossea, chì sò i più spartuti. L'effetti di a chimioterapia in i cani sò rispunsevuli di e reazzioni avverse, cumu si viderà quì sottu.
Chimioterapia in cani: prucedura
In generale, a chimioterapia in i cani hè prescritta in dose massima tollerata (MTD) è l'effettu dipenderà da a dosa amministrata. E sessioni sò generalmente stabilite di modu regulare, u ogni 1-3 settimane, in funzione di a ripresa di tissuti. I veterinari seguitanu dosi standardizati chì sò stati studiati per esse ben tollerati da a maiò parte di i cuccioli.
Tranne in certi tipi di cancheru, cum'è u tumore venericu trasmissibile induve una sola droga hè efficace, in a maiò parte di i casi una cumminazione di medicazione hè raccomandata. In questu modu, u trattamentu di chimioterapia si adatta à e caratteristiche di u cancheru è di u cane, per uttene i migliori risultati.
Chimioterapia metronomica in i cani
A chjama chimioterapia metronomica hè stata aduprata in modu sperimentale. Cù ella, hè destinatu à inibisce a furmazione di vasi sanguigni chì i tumori sviluppanu per uttene una bona pruvista di nutrienti, fermendu cusì a crescita. Stu tipu di chimioterapia hà un prezzu apprussimatamente più economicu, postu chì si face cù droghe menu costose è, in più, in casa. A differenza di a chimioterapia chì utilizza a dose massima tollerata, a metronomia hè basata annantu à bassa dosi, amministratu continuamente per via orale, intravenosa, intracavitaria o intratumorale.
Attualmente, travagliamu ancu cù u chemioterapia destinata, Capace di dirige l'azione à tessuti specifici, cù i quali hè pussibile minimizà l'effetti secondari, è cù u elettrochimioterapia, chì adopra impulsi elettrichi.
Chimioterapia Effetti Collaterali in Cani
Cum'è l'avemu dettu, a chimioterapia pò influenzà e cellule sane, in particulare quelle situate in l'intestinu è in u midollo osseu, cusì l'effetti secondari sò spessu legati à queste zone. Cusì pudete truvà disordini gastrointestinali, anorexia, vomitu, diarrea, diminuitu u numeru di globuli bianchi, chì face u cane più propensu à l'infezioni, diminuite i livelli di piastrine o frebba. U culore di l'urina pò ancu varià.
Inoltre, secondu e droghe aduprate, i sintomi sviluppati da elli ponu esse nutati, cume cistite, cambiamenti cardiaci, dermatite è ancu necrosi in u situ se u pruduttu lascia a vena, è ancu reazzioni allergiche. L'apparizione di sti effetti collaterali hè influenzata quandu u cane appartene à razze cù mutazione genetica perchè rende difficile u metabolismu di certe droghe, quandu soffre d'altre malatie o quandu piglia altri medicamenti.
L'effettu u più seriu hè u diminuzione di leucociti. Per luttà contr'à ellu, cum'è u restu di i disordini, pudete aduprà droghe, ancu amministrate preventivamente. Se u cane ùn mostra micca appetitu, pudete offre u vostru cibu preferitu. A diarrea si risolve di solitu senza trattamentu è a pussibilità di urinà più spessu riduce u cuntattu di u medicamentu cù a vescica è riduce l'apparizione di cistite. Hè impurtante di sapè chì tutti sti effetti secundarii si producenu in modu moderatu.a è sò bè cuntrullati cù i medicazione.
Chimioterapia canina: droghe
Hè cumunu cumminà parechji medicamenti per formulà una chimioterapia specifica per u cancheru di u vostru cane. Cusì, u veterinariu puderà sceglie trà diverse opzioni è optà per droghe chì anu dimustratu l'efficacità, separatamente, contr'à stu tipu di cancheru. Inoltre, tutti devenu avè diversi miccanismi di azzione, per cumplementarii è, naturalmente, ùn ponu micca avè tossicità sovrapposte.
Cumu hè fatta a chimioterapia in i cani
Una sessione tipica avverrà in a clinica veterinaria. U primu passu hè fà un test di sangue per valutà a situazione generale di u cane. I medicinali devenu esse preparati cun precauzioni, per via di a so tossicità, ghjè per quessa ch'elli devenu esse evitati di toccalli o di inalalli. Inoltre, in u chemioterapia intravenosa i prufessiunali assicureranu chì u percorsu sia perfettamente piazzatu in a vena, preferibilmente in una punta anteriore, per evità l'effetti collaterali di cuntattà u pruduttu fora di questu. A zampa hè prutetta da a pussibile scappata cù garza è fasci.
Durante l'amministrazione di chimioterapia, chì si svolge lentamente in circa 15-30 minuti, hè impurtante verificà, in ogni momentu, chì a strada funziona currettamente. U cane deve esse calmu, sedatu s'ellu ùn hè micca pussibule di mantene lu silenziu, cun un prufessiunale veterinariu o un assistente tecnicu veterinariu chì controlla tuttu in ogni momentu. Quandu u medicamentu finisce, l'applicazione continua per qualchì minutu in più ma cù terapia fluida per liberà a via è senza lascià restu di i medicinali, l'animali pò vultà in casa è cunduce a so vita nurmale.
Cura prima è dopu a chimioterapia in i cani
Prima di inizià a chimioterapia, u vostru veterinariu pò prescrive alcuni medicamenti per pruvà à evità l'effetti secondari. Se a sessione si svolge in clinica, i prufessiunali saranu incaricati di piglià tutte e precauzioni è cura necessarie, sì sì voi chì tratterete u cane cù chimioterapia orale in casa hè impurtante porta sempre guanti, ùn rompe mai e pillule è, benintesa, seguitate l'istruzzioni date da u veterinariu. E donne incinte ùn ponu manighjà sti medicamenti.
Dopu a chimioterapia, in più di misurà a temperatura di u vostru cane, sintomatologia è amministrazione di i medicamenti prescritti, se applicabile, duvete purtà guanti per vene in cuntattu cù e feci di u cane o l'urina per e prossime 48 ore. I farmaci di chimioterapia sò eliminati da u corpu in 2-3 ghjorni, ma in quantità minime, cusì seguitendu e regule basiche di igiene, ùn ci hè rischi.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.