Cuntenutu
- 1. Squalo balena
- 2. Squalo elefante
- 3. Grande squalu biancu
- 4. Tiburone tigre
- 5. Manta ray
- 6. Squalo groenlandese
- 7. Squalu martinu Panan
- 8. Oarfish o regale
- Altri grandi animali marini
sapete ciò ch'elli sò u più grande pesciu marinu di u mondu? Insistimu chì, cum'elli ùn sò micca pesci, ùn truverete micca in a nostra lista mammiferi maiò cum'è balene è orche. Inoltre, è per questa stessa ragione, ùn parleremu micca di u kraken è di altri diversi cefalopodi giganteschi chì una volta abitavanu e profondità di u mare di dimensioni considerevoli.
Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal induve ti mustraremu u u più grande pesciu in mare chì campanu in i nostri oceani. Sorprende si!
1. Squalo balena
u squalu balena o rhincodon typus hè ricunnisciutu, per avà, cum'è u più grande pesciu di u mondu, pò superà facilmente i 12 metri di lunghezza. Malgradu a magnitudine di e so dimensioni, u squalu balena si nutrisce di fitoplanktonu, crustacei, sardine, sgombri, krill è altri microorganismi chì campanu suspesi in acque marine. Hè un pesciu pelagicu, ma qualchì volta si avvicina troppu à a costa.
Issu pesciu tamantu hà un aspettu assai caratteristicu: una testa appiattita à l'urizontale, in a quale ci hè una bocca gigante attraversu a quale aspira l'acqua, slascia u vostru cibu è u filtra per e vostre branchie depositu l'alimentu in i denticulati cutanei, per inghjuttelu subitu.
Un'altra caratteristica caratteristica di questu, chì hè ancu u più grande pesciu in mare, hè a cuncezzione à u fondu di alcune macchie chiare chì parenu macchie. U so ventre hè biancastru. L'alette è a coda anu l'aspettu caratteristicu di i squali, ma cù una dimensione tamanta. U so habitat hè l'acque marine tropicali è subtropicali di a pianeta. Purtroppu u squalu balena hè minacciata di estinzione, secondu Lista Rossa di l'Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura è di e Risorse Naturali (IUCN).
2. Squalo elefante
U squalu elefante o squalo pellegrinu (Cetorhinus maximus) Hè cunsideratu u sicondu pesciu più grande di u mare di u pianeta. Pò supera i 10 metri di lunghezza.
A so apparizione hè quella di un squalu predatore, ma cum'è u squalu balena, si nutrisce solu di zooplancton è di vari microorganismi marini. Tuttavia, u squalu elefante ùn succhia acqua, si move assai pianu cù a bocca spalancata in forma circulare è filtra a quantità enorme d'acqua trà e so branchie. micro alimentariu chì entre in bocca.
Vive in tutte l’acque marine di a pianeta, ma preferisce l’acque fredde. U squalu elefante hè un pesciu migratoriu è hè severamente in periculu.
3. Grande squalu biancu
u grande squalu biancu o Carchadorón carcharias merita di sicuru d'esse nantu à a nostra lista di i più grandi pesci in mare, cume hè cunsideratu u più grande pesciu predatore di l'oceani, chì pò misurà più di 6 metri, ma hè per via di u spessore di u so corpu chì pò pisà più di 2 tunnellate. E femine sò più grande chè i masci.
U so habitat hè l'acque calde è temperate chì coprenu e piattaforme cuntinentali, vicinu à e coste induve ci sò culunie di foche è di lioni marini, preda cumuna di u squalu biancu. Malgradu u so nome, u squalu biancu hà solu questu culore in u so ventre. O daretu è fianchi sò grisgiuti.
Malgradu a so cattiva reputazione cum'è un porcu populu, a realità hè chì l'attacchi à l'omu da i squali bianchi sò in realtà assai rari. I squali tigre è toru sò più propensi à sti attacchi. U squalu biancu hè un'altra spezia chì ancu hè minacciatu di estinzione.
4. Tiburone tigre
u tiburone tigre o Galeocerdo Curvier hè un altru di i più grandi pesci in mare. Pò misurà più di 5,5 metri è pisanu finu à 1500 kg. Hè più magru ch'è u grande squalu biancu è u so habitat hè in l'acque custiere di e coste trupicali è subtropicali, ancu se culunie sò state osservate in acque vicinu à l'Islanda.
Hè un predatore di notte si nutrisce di tartarughe, serpi marini, focene è delfini.
U soprannomu "tigre" hè duvutu à e macchie trasversali marcate chì coprenu u so spinu è i lati di u so corpu. U culore di fondu di a vostra pelle hè turchinu-verde. U so ventre hè biancastru. U squalu tigre hè cunsideratu à esse unu di i pesci i più veloci ambiente marinu è ùn hè micca minacciatu di estinzione.
5. Manta ray
A manta o manta ray (Coperta Birostris)hè un pesciu tamantu cù un aspettu assai inquietante. Tuttavia, hè un essere pacificu chì si nutre di plancton, calamaru è picculi pesci. Ùn hà micca a puntura velenosa chì l'altri raggi più chjuchi facenu, nè pò pruduce scariche elettriche.
Ci sò esemplari chì superanu l'8 metri in larghezza è pesanu più di 1 400 kg. I so principali predatori, senza cuntà l'umani, sò orche è squali tigre. Abita in l'acque marine temperate di tutta a pianeta. Sta spezia hè minacciatu di estinzione.
6. Squalo groenlandese
U Squalo di Groenlandia o Somniosus microcephalus hè un culombu assai scunnisciutu chì abita in acque artiche è antartiche. In u statu adultu misura trà 6 è 7 metri. U so habitat hè e zone abissali di l'Oceanu Articu, Antarticu è Nordu Atlanticu. A so vita si sviluppa finu à 2500 metri di prufundità.
Si nutrisce di pesci è calamari, ma ancu di foche è di morsa. In u so stomacu sò stati trovi i resti di renne, cavalli è orsi polari. Si suppone ch'elli eranu animali chì s'annegavanu è i so resti murtali falavanu versu u fondu di u mare. A so pelle hè di culore scuru è e forme squallate sò arrotondate. U squalu groenlandese ùn hè micca minacciatu di estinzione.
7. Squalu martinu Panan
U squale martinu panan o Sphyrna mokarran - hè a più grande di e nove spezie di squali martelli chì esistenu in i mari. Si pò righjunghji guasgi 7 metri è pesa una meza tonna. Hè un squalu assai più magru chè i so omologhi più robusti è pesanti in altre spezie.
A caratteristica più impressiunante di sta squallata hè a forma particulare di a so testa, chì a forma s'assumiglia chiaramente à un martellu. U so habitat hè distribuitu da zoni custieri temperati. Forse per questa ragione, appartene, cù u squalu tigre è u squalu toru, à u trio di squalloni chì attacca u più sprecatu contr'à l'omu.
U squalu martellu cunsuma una varietà tamanta di prede: orate, cernie, delfini, seppia, anguille, raggi, lumache è altri squali più chjuchi. u squalu martellu hè assai in periculu, per via di a pesca pè ottene e so alette, assai apprezzate in u mercatu chinese.
8. Oarfish o regale
U pesciu paddle o regale (regale glesne) misura da 4 à 11 metri è vive in u prufundità marina. U so alimentu hè basatu annantu à picculi pesci è hà u squalu cum'è predatore.
Quellu chì hè sempre statu cunsideratu cum'è un tippu di mostru marinu face parte di i u più grande pesciu in mare è ùn hè micca minacciatu di estinzione. In a foto sottu, mostremu un esemplariu truvatu senza vita in una spiaggia di u Messicu.
Altri grandi animali marini
Scuprite dinò in PeritoAnimal a più grande medusa in u mondu, cù tentaculi finu à 36 metri di lunghezza, una lista cumpleta di animali marini preistorichi veramente grandi cum'è u megalodon, u liopleurodon o u Dunkleosteus.
Sentitevi liberi di entre in cuntattu sè avete idee nantu à qualsiasi pesciu chì puderia esse inclusu in a lista di i più grandi pesci in mare di u mondu! Aspettemu di riceve i vostri cummenti.!
Se vulete leghje più articuli simili à U più grande pesciu marinu di u mondu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.