Cuntenutu
- Cumu sapè se a sarpe hè velenosa?
- Sintomi di serpente in un cane
- Sintomi di morsu di serpente non velenoso in cani:
- Sintomi velenosi di morsi di serpente in cani:
- Cume trattà u morsu di a serpente di un cane
- Tourniquet per muzzicu di serpu nantu à u cane
Un morsu di sarpu pò esse assai periculosu, èin certi casi hè mortale s’ella hà u velenu. Per questa ragione, agisce rapidamente è applicà tecniche di primu aiutu hè assai impurtante.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu chì fà in un casu specificu: morsu di serpu nantu à u cane. In questa situazione, duvemu identificà subitu se hè velenoso o micca è vi mustraremu cumu pudete fà questu, è intruduce tecniche per aiutà u vostru cumpagnu pelutu. Bona lettura.
Cumu sapè se a sarpe hè velenosa?
Quandu un cane trova un serpu, pò pruvà à cacciallu o catturà lu. In questu casu, u serpu pruvarà à difende si è attaccà a faccia o u collu di l'animali. Sì, invece, u cane l'hà pisatu per accidente, ella vi pò attaccà in ella zampe o panza.
Ricunnosce una sarpe velenosa hè di primura per sapè ciò chì u Primu aiutu da appiicà in casu di morsu di sarpu in un cane. Mettimu in risaltu chì ci sò più di 3000 spezie di serpi in u mondu è solu 15% di elle sò, in realtà, velenose.
Ùn ci hè un modu definitivu per identificà un serpente velenoso, ma hè pussibule osservà alcuni caratteristiche per aiutà cun questu.
- serpi micca velenosi: frà i più cunnisciuti sò i pitoni, u serpu di topu è i serpi di a famiglia di i Colubridae. I serpi non velenosi sò di solitu diurni, ùn anu micca zanghi (è quandu si facenu, sò posteriori), anu a testa più arrotondata, è e so pupille sò ancu arrotondate.
- serpi velenosi: sò generalmente nocturne, anu zanghi in a parte anteriore di a mascella (per injectà u velenu), anu generalmente una testa di forma triangulare è i so ochji sò di solitu di forma ellittica.
In questu altru articulu parlemu più nantu à i tippi di serpenti non velenosi.
Sintomi di serpente in un cane
Se ùn site micca sicuru chì tippu di serpente hà morsu u vostru cane o se era in realtà un serpente chì hà attaccatu u vostru cane, i sintomi chì hà da aiutà vi identificanu.
Sintomi di morsu di serpente non velenoso in cani:
- U morsu hè in forma di U.
- U cane ùn mostra micca segni di dulore severu, ancu se manipulemu a zona.
- U morsu hè praticamente superficiale.
- Arricurdatevi chì i serpi non velenosi sò di solitu diurni.
Sintomi velenosi di morsi di serpente in cani:
- A stizza mette in risaltu i segni di i dui zanchi.
- U cane hà un dulore acutu, soprattuttu se manipulemu a ferita, è pò reagisce in difesa.
- Accumulazione di fluidu in a ferita, furmendu edema.
- Dannu capillare per via di rumpitura di i vini sanguini.
- Piccole emorragie.
- Vomitu, diarrea è tachicardia.
- U cane ùn accetta micca manghjà o beie è preferisce chjinassi.
- A zona puntata diventa paralizzata è perde sensazione.
- Quì mettimu in risaltu una volta di più chì i serpi velenosi sò generalmente nocturni è crepuscolari.
Cume trattà u morsu di a serpente di un cane
Quì spieghemu u passu à passu duvete seguità se site di fronte à un casu di morsu di serpu nantu à u cane.
Partemu cù u protocolu se sapete chì hè un Serpente NON tossicu:
- Cuntattate u vostru veterinariu di fiducia per spiegà ciò chì hè accadutu.
- Rascà i capelli da a zona morsa cù una lama di cane, ma se ùn ne avete micca, aduprate una lama di rasatura umana.
- Pulite delicatamente a ferita cun sapone diluitu in acqua.
- Coperta a ferita cun una fascia o una gasa fissata cù cinta.
- Osservate i sintomi di u cane dopu à u morsu di u sarpu per 3 à 4 ore.
A prossima cosa da fà hè andà à u veterinariu, chì probabilmente prescriverà antibiotici è, in certi casi, pò esse necessariu applicà a vaccinazione antitetanica.
E misure dopu un morsu di serpente nantu à un cane varieranu se hè un serpu avvelenatu:
- Rassicurate u vostru cane dumandendu li di chjinassi mentre u calmate.
- Cuntattate u vostru veterinariu è spiegate a situazione per sapè ciò chì passi da fà.
- Rasate a peletta di u vostru cane cù una lama di rasoiu, se hè pussibule, a menu chì u sonu di a lama di rasoiu o di u rasoiu u rende eccessivamente scomudu.
- Pulite a ferita cun sapone diluitu in acqua.
- Evite di dà à u vostru cane qualcosa da beie o medicazione di ogni tipu, à menu chì u vostru veterinariu l'abbia raccomandatu.
- Andate à u veterinariu.
Tourniquet per muzzicu di serpu nantu à u cane
Arricurdatevi chì un morsu di serpente velenoso pò tumbà u vostru cane, chì deve esse datu una antitossina per prevene e reazioni di velenu. Solu se u veterinariu hè troppu luntanu hè chì ricumandemu un tornichettu, chì hè un tipu di rimediu casanu per u morsu di serpente in i cani.
- Sè pussibule, fate un torniquetu strettu cù l'aiutu di un vestitu sopra a ferita. Tuttavia, se u cane hè statu mossu in una zona chì ùn hè micca un membru, ùn puderete micca fà questu.
- Ogni 10 à 15 minuti, cacciate u giratoghju per 5 minuti, cusì eviterete i danni tissutali è permetterete l'irrigazione di u membru.
- Andate à un veterinariu in duie ore à u più, altrimente u cane puderebbe perde u so membru è ancu a so vita. Quì hà da pudè prescrive antiinflamatori è diuretici.
Avà chì sapete cumu prucede in casu di morsu di serpente in un cane, in questu altru articulu, parlemu di primi aiuti per a morsa di serpente in l'omu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Serpente morde à un cane, chì fà?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Primu Soccorsu.