Cuntenutu
- Chì tippu di ferite puderia avè u cane?
- Cumu simu da guarìli?
- Chì duverebbe cuntene un saccu di cane d'urgenza?
Tutti amemu i nostri cuccioli è ci primuremu di u so benessere è di ciò chì li accade. Dunque, hè bè chì avemu cunniscenze di basa nantu à i primi aiuti necessarii in diverse situazioni per priservà a salute di i nostri amichi à quattru zampe.
Cusì pudete avè un accessu faciule à queste infurmazioni necessarie per aiutà u vostru amicu fidu in certi casi d'urgenza, in PeritoAnimal avemu digià parlatu prima di cumu agisce in vari casi cum'è avvelenamentu, lotte è altre situazioni. Ma in questu casu vi mostreremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè ferite in cani è primi aiuti necessariu.
Chì tippu di ferite puderia avè u cane?
I cani, cum'è a ghjente, ponu fà sfarenti tippi di ferite ghjucà, corre, circà di fà qualcosa cumplicatu o in una lotta, frà altre pussibilità. E vacanze in cani ponu esse:
- Garbatu: Induve altrò pudemu vede tagli à un cane hè nantu à e so zampe. Di solitu camminendu nantu à terreni acuti cum'è asfaltu o cimentu, pisendu vetru, lattine è altri materiali pussibuli, o ponu taglià si nantu à e piante.
- Unghie rotte o strappate: Si tratta di un tipu di ferita assai dolorosa perchè affetta u nervu di e unghie è di solitu infetta rapidamente se ùn hè micca guaritu immediatamente. A volte, se e unghie di u cane sò troppu longhe, soprattuttu nantu à i speroni, ponu esse chjappi in materiali cum'è vestiti, coperte, ecc. Hè in questu mumentu chì quandu cerca di liberà u ditu, u cane tira forte è finisce per ferisce l'unghia. Queste vacanze tendenu à sanguinà assai è esse dolorose. Certe volte ancu strappanu u unghje o u rompenu.
- Morsi da altri cani o animali: A volte hè impussibile evità incidenti cum'è e lotte perchè ci rendimu contu troppu tardi. Se u ghjacaru hè statu muzzicatu, secondu a zona affettata è a gravità di u morsu (prufundità è estensione), a ferita serà più o menu severa. Ma benintesa ci vole à agisce u più prestu pussibule. Stu tipu di ferite sò taglioli è lacrime chì, se lasciate incustodite, ponu infettà.
Inoltre, in unu di questi casi, se a ferita hè grave è se avete un sanguinante duvemu sapè cumu agisce per fermallu, altrimente pò esse fatale per u cane.
Cumu simu da guarìli?
Dopu ci spieguemu cumu fà per guarì e ferite è cumu smette di sanguinà. Duvemu sempre andà ind'è un veterinariu, ancu s'elli ponu fà qualchì passu prima.
Quandu truvemu una ferita in u nostru amicu fidu, vulemu aiutà lu, ma per quessa duvemu sapè cumu agisce in modu efficace, evitendu pussibili complicazioni. Vede alcune misure circa primi aiuti è misure da fà per curà e ferite.
- Prima duvemu mette un musu nantu à ellu se vedemu chì face troppu male è ùn ci lascia micca aiutà cun tranquillità. In questu modu impedemu ch'ellu ci mordi per via di u dulore chì pò esse causatu da a ferita.
- Deve pulisce a ferita cù acqua tiepida, soluzione salina o un disinfettante cum'è a clorexidina è rimuovere i resti pussibili di u materiale (terra, foglie, rami, vetru, capelli, ecc.) chì ponu esse in cuntattu cù a ferita. Pudete taglià i capelli intornu à a ferita se crede chì puderia cuntaminà a ferita, rendendu più faciule ancu a pulizia di l'area interessata.
- disinfettà a ferita cù perossu di l'idrogenu. Ùn duverete mai aduprà alcolu perchè ùn coaguleghja è dunque solu disinfetta ma ùn ferma micca u sanguinamentu, quantunque chjucu. Dunque, duvete aduprà perossidu di idrogenu chì disinfetta è in listessu tempu ferma u sangu. Pò aiutà cù una garza sterile per finisce di rimuovere i detriti, sempre pattinendu delicatamente è senza strofinà mai a ferita cù garza. Se u sanguinamentu hè severu, applica pressione à a ferita per u più longu pussibule prima di copre cù una benda. Se ùn pudete micca piantà facilmente l'emorragia, duvete chjamà a sala d'urgenza veterinaria per aiutavvi u più prestu pussibule o fà li sapè chì site in via. Ùn piglià mai un tornichettu à menu chì u vostru veterinariu vi dica di fà lu è spieca esattamente cumu fà.
- lascia a ferita aria prima di copre per asciugà u più pussibule. Lascialu aria per uni pochi di minuti.
- copre a ferita senza mette troppu pressione, ghjustu per chì ùn entri micca materiali chì pudessinu cuntaminà lu. Coperta cù gasa sterile è fascia.
- ricorre à vet cusì pudete vede a ferita è fà tuttu ciò chì ci vole per assicurassi chì u vostru cucciolu sia bè. Pudete avè bisognu d'antibiotici, alcune suture, o qualsiasi altra cosa chì u veterinariu crede impurtante.
Chì duverebbe cuntene un saccu di cane d'urgenza?
Qualcosa di essenziale chì duvemu sapè hè avè un saccu di primi aiuti per pudè aiutà u nostru cane in casa. In fatti, avete bisognu guasi di listesse cose chì truvate in un kit di primi aiuti di u populu. Questa hè una lista di e cose più necessarie.
- U numeru di emergenze veterinarie o u nostru veterinariu di fiducia
- Musu adattatu à a taglia di u nostru cane
- Guanti di lattice dispunibuli
- Garza sterile, cuttuni, fasci è cuscinetti assorbenti
- Salina in dosi individuali, clorexidina, iodu o un disinfettante equivalente in spray, liquidu o in polvere
- 3% perossidu d'idrogenu è 96º alcolu
- Adesivu di alta fissazione
- Forbici, unghie è pinzette
- Medici chì u nostru veterinariu pò avè prescrittu per u nostru cane
- Siringhe per esse capace di fà amministrazioni orali
- termometru rectale
Tuttu questu materiale hè di primura in u saccu di i primi aiuti, ma hè sempre cunsigliatu di cunsultà u vostru veterinariu di fiducia per aiutà à assemblà stu saccu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.