Cuntenutu
- Api è impollinazione
- Impurtanza di a pullinizazione
- Minacce per a vostra sopravvivenza
- Insetticidi
- Droni mutanti
- Campagne in favore di l'ape
Chì accaderebbe se l'ape sparissinu? Hè una quistione assai impurtante chì pò esse risposta in dui modi diffirenti, partendu da premessi diversi.
A prima risposta hè basata nantu à una supposizione irrealistica: chì ùn ci serianu mai state api nantu à a Terra. A risposta hè faciule: u nostru mondu seria assulutamente diversu in a so flora, fauna è ancu noi sariamu forse diversi.
A seconda risposta à a dumanda hè basata annantu à l'ipotesi chì l'ape attuali diventeranu estinte. A risposta più prubabile seria questa: senza api u mondu finisceria.
Se site interessatu à cunnosce l'impurtanza vitale chì l'ape anu per chì tutta a vita di u pianeta funziona currettamente, cuntinuate à leghje st'articulu di PeritoAnimal.
Api è impollinazione
A polinizazione chì l'apiculi facenu hè assolutamente essenziale per a rigenerazione di l'arburi è di e piante nantu à a pianeta. Senza una tale impollinazione, u mondu vegetale si marchjarà perchè ùn si puderia micca riproduce à a so velocità attuale.
Hè vera chì ci sò altri insetti impollinatori, farfalle per esempiu, ma nimu ùn hà a capacità pollinizante colossale di l'ape è di i droni. A differenza in u gradu superlativu di l'ape in a so funzione impollinatrice in relazione à l'altri insetti hè chì l'ultimi succhianu i fiori per alimentà individualmente. Tuttavia, per l'ape sta funzione hè una travagliu primordiale per u sustenimentu di u bugnu.
Impurtanza di a pullinizazione
A polinizazione di e piante hè di primura per chì l'equilibriu eculogicu di a pianeta ùn sia micca rottu. Senza a cosiddetta funzione svolta da l'ape, u mondu vegetale seria drasticamente riduttu. Evidutamente, tutta a fauna dipendente da a vita vegetale vederia fermata a so proliferazione.
A diminuzione di a fauna dipende da a rigenerazione di e piante: pasculi novi, frutti, foglie, bacche, rizomi, sementi, ecc., Causerianu una reazione colossale in catena chì averia ancu influenza nantu à a vita umana.
Sì e vacche ùn puderianu micca pasce solu, se l'agricultori avianu avutu i so culturi danneggiati da 80-90%, se a fauna salvatica improvvisamente mancava di manghjà, forse ùn seria ancu a fine di u mondu, ma seria assai vicina.
Minacce per a vostra sopravvivenza
À vespe giganti asiatiche, vespa mandarina, sò insetti chì si nutriscenu di l'ape. Sfurtunatamente questi insetti maiò anu viaghjatu al di là di e so fruntiere naturali, induve l'ape native anu sviluppatu meccanismi di difesa efficaci contr'à ste feroci vespe. L'ape europee è americane sò senza difesa contr'à l'attaccu di sti novi nemichi. 30 vespe ponu stirpà 30.000 api in poche ore.
Ci sò altri nemichi di l'ape: a larva larva di falena di cera, Galleriamellonella, chì hè a causa di u più grande dannu à i bugni, u picculu scarabeu di bugnu, Aethina tumid, hè un scarabetu attivu durante l'estate. Tuttavia, si tratta di nemichi ancestrali di l'ape, chì anu difese naturali per respingeli, è aiutanu ancu à difende l'apicultori.
Insetticidi
L'insetticidi sparghjuti in piantazioni agriculi sò u più grande nemicu piattu di l'abi oghje, è ciò chì compromette u più seriu u so avvene.
Hè vera chì i cosiddetti insetticidi sò cuncepiti per tumbà i parassiti è micca per tumbà l'ape subitu, ma un effettu secundariu hè chì l'ape chì campanu in campi trattati campanu 10% menu.
U ciclu di vita di una api travagliadora varieghja trà 65-85 ghjorni di vita. Sicondu u mumentu di l'annu è a sottuspezia d'api hè. L'ape più pruduttive è sapienti di u so circondu sò e più vechje, è i più giovani amparanu da elle. U fattu chì l'ape ùn ponu micca compie u so ciclu di vita naturale, avvilinatu in silenziu da insetticidi "inofensivi", indebulisce assai e culunie d'api colpite.
Qualcosa di scandalosu hè statu scupertu à stu riguardu. Un studiu recente di stu prublema hà dimustratu chì l'ape chì campanu in cità sò più sane di quelle chì campanu in campagna. E cità anu parchi è giardini, arburi, arbusti ornamentali è una grande diversità di vita vegetale. L'ape impollinizanu issi lochi urbani, ma sti insetticidi ùn sò micca sparsi in e cità.
Droni mutanti
Un altru effettu perniciosu derivatu da u prublema insetticida hè dovutu à ciò chì alcune multinazionali anu sviluppatu in i so laboratorii droni mutanti chì resistenu megliu à u velenu chì accurtà a vita di l'ape. St'animali sò venduti à l'agricultori chì i so campi soffrenu dighjà di prublemi per mancanza di pullinizazione. Sò animali forti chì spiazzanu e culunie avvelenate, ma ùn sò micca suluzione per parechje ragioni.
U primu prublema hè legatu à a proboscide cù a quale succhianu u nettaru da i fiori, chì hè eccessivamente cortu. Ùn entre micca in parechje spezie di fiori. U risultatu hè un sbilanciu brevettatu di a flora. Alcune piante sò rigenerate, ma altre morenu perchè ùn si ponu micca riproduce.
U sicondu prublema, è forse u più impurtante, hè a vergogna criminale cù chì e cosiddette multinaziunali risolvenu un prublema assai seriu creatu da elli. Hè cum'è se una sucietà chì cuntamina l'acqui ci avessi vindutu una droga per mitigà l'effetti dannosi di a contaminazione annantu à u nostru corpu, affinchì cusì possi cuntinuà à cuntaminà u fiume è vende più medicinali per alleviare i nostri prublemi di salute. Questu cicculu diabolicu hè tollerabile?
Campagne in favore di l'ape
Fortunatamente ci sò persone chì sò cuscenti di u grande prublema chì vene per i nostri figlioli è nipoti. Sti umani prumove campagne di raccolta di signature di furzà i pulitichi à affruntà stu prublemu assai seriu, legislendu in difesa di l'ape, è dunque, in nostra difesa.
Ùn dumandanu micca soldi, dumandanu u nostru sustegnu rispunsevule per evità una catastrofa in u mondu vegetale di l'avvene, chì ci cunducerà periculosamente à un mumentu scuru di carestia è di carestia. Stu tipu di futuru puderia esse d'interessu per qualsiasi grande impresa alimentaria?