I cani anu un sensu di u tempu?

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Real Talk feat. Shiva
Video: Real Talk feat. Shiva

Cuntenutu

Parechje persone si dumandanu se i cani sò cuscenti di u tempu, vale à dì, se u cane mancherà i pruprietarii quandu ellu hè cuscente di a so assenza prolungata. Soprattuttu quandu anu bisognu di esse luntanu per un numeru considerableu d'ore, per esempiu quandu surtenu à travaglià.

In questu articulu Expert Animal, sparteremu i dati dispunibuli nantu à u sensu di u tempu chì i cani parenu avè. Ancu se i nostri cani ùn portanu micca orologi, ùn sò micca attenti à u passatu di l'ore. Leghjite è scopre tuttu nantu à u tempu di u cane.

A sensazione di u tempu per i cani

A sequenza temporale cume a cunniscimu è adupremu l'esseri umani hè una creazione di a nostra spezia. Contà u tempu in seconde, minuti, ore o urganizà lu in settimane, mesi è anni hè una struttura straniera per i nostri cani, chì ùn significa micca chì campanu cumpletamente fora di a timpuralizazione, chì tutti l'organismi viventi sò guvernati da i so propri ritmi circadiani.


Ritmi circadiani in i cani

ritmi circadiani dirige l'attività di ogni ghjornu basatu annantu à i prugrammi interni di l'esseri viventi. Cusì, se osservemu u nostru cane, videremu chì ripete rutine cum'è dorme o manghjà, è ste azzioni seranu realizate nurmalmente à listesse ore è durante u listessu periodu. Dunque, à stu riguardu, i cani anu un sensu di u tempu, è videremu cumu i cani percepenu u tempu in e sezioni seguenti.

Allora i cani sò cuscenti di u clima?

Certe volte avemu a sensazione chì u nostru cane hà un sensu di u tempu perchè pare ch'ellu sappia quandu partimu o quandu rientremu in casa, cum'è s'ellu hà a pussibilità di cunsultà un orologio. Tuttavia, ùn prestemu micca attenzione à u lingua chì mostremu, indipendentemente da a cumunicazione verbale.


Demu una grande impurtanza à a lingua, primurizemu a cumunicazione per mezu di e parolle tantu chì ùn simu micca cuscenti chì producemu constantemente un cumunicazione micca verbale, chì, benintesa, i nostri cani raccolgenu è interpretanu. Elli, senza linguaghju verbale, si riferenu à l'ambiente è à l'altri animali per mezu di risorse cum'è l'odore o l'uditu.

E rutine chì spartimu cù i nostri cani

Quasi senza rendeci contu, ripetemu azzioni è pianifichemu rutine. Preparemu a sorte di a casa, mettimu u mantellu, pigliamu e chjave, ecc., Cusì chì u nostru cane assucià tutte ste azzioni cù a nostra partenza è cusì, senza dì una parolla, ellu sà chì hè ora di a nostra partenza. Ma questu ùn spiega micca cumu si ponu sapè quandu torneremu in casa, cum'è vedemu in e sezioni seguenti.


ansietà di separazione

L'ansietà di separazione hè una disordine di cumportamentu chì certi cani si manifestanu di solitu quand'elli sò soli. Questi cani ponu pienghje, abbaghja, urla o si rompe qualsiasi oggettu mentre i vostri caregivers sò fora. Ancu se certi cani cun ansietà cumincianu à presentà u cumpurtamentu appena sò lasciati soli, altri ponu sperimentà una solitudine più grande o minore senza manifestà ansietà è hè solu dopu stu periodu ch'elli cumincianu à sperimentà u disordine.

Inoltre, prufessiunali chì si occupanu di u cumpurtamentu di i nostri cani, cum'è l'etologhi, pò definisce i tempi à chì u cane si abitudine progressivamente à passà più tempu solu. Questu trasmette a sensazione chì i cani anu un sensu di u tempu, chì alcuni anu a caratteristica sintomatica di l'ansietà di separazione solu quandu passanu parechje ore solu. Allora cumu ponu i cani cuntrullà u tempu? Risponderemu in a sezzione seguente.

L'impurtanza di l'olfattu in i cani è u cuncettu di u tempu

Avemu digià ammentatu chì l'omu basa a so cumunicazione nantu à a lingua parlata, mentre i cani anu più sviluppati sensi, cum'è l'olfattu o l'uditu. Hè per mezu di elle chì u cane capisce l'infurmazioni non verbali chì emettemu senza nutà. Ma sì u cane ùn manighja l'orologio è ùn lu vede, cumu si sà chì hè ora di andà in casa? Ciò significa chì i cani sò cuscenti di u tempu?

Per risolve questu prublema, un esperimentu hè statu fattu in u quale u scopu era di mette in relazione a percezione di u tempu è di l'olfattu. Hè statu cunclusu chì l'assenza di u caregiver hà fattu u cane capisce chì u so odore in casa diminuì finu à ottene un valore minimu chì u ghjacaru si raporti à u tempu chì u so patrone averia da vultà. Cusì, u sensu di l'olfattu, è ancu i ritmi circadiani è e rutine stabilite permettenu di pensà chì i cani sò cuscenti di u passu di u tempu, ancu se a so percezione ùn hè micca a stessa chè a nostra.