Cuntenutu
O Cat persianu, cù u so aspettu maestosu è a so eleganza, hè unu di i misgi i più cunnisciuti è apprezzati, tantu per a so bella pelliccia è u so nasu piattu chè per a so persunalità. Effettivamente hè un bellu ghjattu cù un caratteru assai. calmu è affettuosu, postu chì sò assai appassiunati di coccole.
Ma per via di e so caratteristiche morfologiche, u ghjattu persianu hà bisognu di cura ogni ghjornu è, quandu si compra un gattu di sta razza, hè impurtante sapè chì duverete dedicà tempu per dalli cura è attenzione chì avete bisognu.
In questu articulu di PeritoAnimal spiegheremu in dettaglio u cura di un gattu persianu.
I capelli
u ghjattu persianu hà un capelli longhi è abbundanti chì hà bisognu di cura ogni ghjornu, essendu necessariu spazzolà u ghjattu ogni ghjornu cù una spazzola piatta cù setole di plastica. Pudete ancu aduprà una spazzola mentale cù setole tonde per ùn dannà a vostra pelle sensibile.
Duverebbe abituà u ghjattu à sta rutina postu chì ghjè un cucciolu per diventà un mumentu di rilassamentu, duveria esse cum'è un massaghju per u vostru misgiu, in più d'esse una ottima occasione di sparte un mumentu cù u vostru animale domesticu. L'ughjettivu hè di annullà i nodi pussibuli chì si sò furmati è impediscenu di furmà novi, è ancu eliminà tutti i capelli morti. U ghjattu persianu perde spessu assai capelli cù ogni spazzolatura.
Se ùn li spazzolate micca tutti i ghjorni, si formanu nodi è l'unica opzione hè di taglialli, lascendu una zona di u vostru corpu cù peli assai corti, guastendu i vostri capelli cusì belli è eleganti.
Ma in più di sta cunsequenza estetica, questu puderia avè una cunsiquenza ancu più grave: quandu u vostru misgiu si lecca per pulì si, si ingererà tutti i peli morti chì ùn avemu micca cacciatu, per ùn avè lu spazzolatu. Si graduanu cusì trichobezoars, sò sfere di pilu in u trattu intestinale. In u megliu casu, u ghjattu persianu vomiterà a palla di pelliccia, chì pò causà un bloccu intestinale è pò avè bisognu à esse purtatu à u veterinariu.
Inoltre, se u mantellu longu di u ghjattu persianu hè pocu curatu, puderia diventà un nidu di pulci. Sia per mantene a vostra bellezza è a vostra salute hè impurtante spazzola u to misgiu persianu ogni ghjornu.
Pudete ancu bagnà u vostru misgiu persianu tutti i 2 o 3 mesi, più o menu, secondu u vostru modu di vita, mai più di una volta à u mese è sempre cù un shampoo specificu per i misgi chì rispetta u pH di a vostra pelle è ùn face micca irrità.
L'ochji
l'ochji di u ghjattu persianu lacrima, qualcosa chì pò esse più o menu abbundante secondu u misgiu è e stagioni, ma in tutti i casi deve esse pulita ogni ghjornu cù u cotone o carta igienica morbida bagnatu in acquaU. Applica a carta dolce umida sottu à l'area lacrima è l'angulu internu di l'ochju, eliminendu delicatamente e secrezioni accumulate sottu à l'ochju è fora di l'ochju sanu, poi asciugate cù una carta dolce pulita è secca.
Aduprate una carta sfarente per ogni ochju per evità di imbruttà un ochju cù secrezioni da l'altru, o purtendu microorganismi da un ochju à l'altru.
Hè assai impurtante di realizà stu compitu ogni ghjornu perchè sì ùn pulisci micca l'ochji di u vostru misgiu persianu, a secrezione lacrimale abbundante di u misgiu s'accumulerà è formerà una crosta è spessu ùn basterà micca à umidificà quella crusta per caccià la, ci vole à grattassi un pocu, po lascendu a pelle di sta zona assai irritata è cù una piccula ferita chì diventerà irritata cù i novi. secrezioni lacrime di u misgiu.
In parechji misgi persiani a secrezione lacrima hè cusì grande chì hè necessariu di realizà questu compitu finu à 2 volte à ghjornu. Se vedi chì e to lacrime cumincianu à diventà una zona arrossita, andate in un magazinu per animali è cumprate un pruduttu antioxidante specificu.
L'arechje
I misgi persiani producenu più o menu cerume sicondu u ghjattu, ma di regula generale hè cunsigliatu di pulì l'arechje. ogni settimana per prevene a presenza di acari, infezioni fungiche o batteriche è ancu per mantene u misgiu abituatu à sta prucedura.
Cù carta igienica morbida bagnata in acqua pulite tuttu u padiglione esternu, pudete aduprà un tampone di cuttone per pulisce i pieghji di l'arechja, ma ùn duverete mai mette u tampone in l'arechja, in casu di dubbitu hè megliu aduprà solu carta igienica.
E unghje
E unghje di u ghjattu persianu devenu esse tagliatu ogni 2 settimane à pocu pressu, hè qualcosa chì u ghjattu duverebbe abituà postu chì hè un gattinu. Vi cunsigliemu di taglià e unghie prima di bagnassi, per fà u compitu prossimu più faciule.
Si dice spessu chì i misgi persiani sò misgi sedentarii chì campanu solu in casa. Ma parechji sò cusì curiosu è avventurosu cum'è l'altri misgi è esce in l'ortu è caccia cum'è qualsiasi altru misgiu. S'ellu hè u casu cù u vostru misgiu persianu, tenite à mente chì s'ellu ci sò altri misgi in vicinanza, in casu di lotta di ghjatti, u vostru persianu à nasu piattu ùn serà micca in gradu di difende si ancu perchè ciò ùn li permette micca per muzzicà, è puderia cascà vittima di morsi da altri misgi. Impedite à u vostru misgiu di marchjà fora fora senza surveglianza è evite ogni pussibule aggressione.
L'alimentazione
A causa di u so modu di vita spessu sedentariu, u ghjattu persianu tende à guadagnà pesu facilmente, ciò chì pò purtà à prublemi cardiaci è hà un risicu più grande chè altre razze di soffre di prublemi di calculu urinariu, dunque deve avè una dieta equilibrata.
Per riduce u risicu di sovrappesu è di calculi urinarii, duvete assicurà chì u vostru misgiu faci eserciziu è manghjà à tempi fissi. In i nostri articuli pudete truvà qualchi suggerimenti per prevene l'obesità in i misgi è esercitassi per i misgi obesi.
A cura di u ghjattu persianu hè assai impurtante per mantene a so bellezza è più impurtante, per a so salute. Ci vole assai tempu, ma i nostri cumpagni pelosi si meritanu.
Avete da pocu aduttatu un gattu di sta razza? Vede u nostru articulu nantu à i nomi per i misgi persiani.