Cuntenutu
Quandu si parla di seborrea in i cani, si parla di un disordine di a pelle chì hè caratterizatu da un eccessu in a produzzione di tessuti cornuti, cunnisciutu ancu cum'è cheratinizazione eccessiva o da un disordine in i glànduli sebacies chì causanu più grande vulume d'oliu nantu à u pelu di u to ghjacaru. Per questa ragione, i disordini anu diverse classificazioni di cui parleremu dopu.
PeritoAnimal vole aiutà à luttà contr'à a seborrea canina aduprendu, specificamente, rimedii casani per a seborrea in i cani chì pò guidà a strada per a cura definitiva di u vostru animale domesticu.
Tipi di seborrea in i cani
Pudemu identificà 3 tippi di seborrea:
- dermatite seborreaica canina: hè una seborrea grassa chì, in generale, hè accumpagnata da una infiammazione di a pelle causata da una infezione grave in a pelle. Hè
- Seborrea secca o caspa canina: cum'è u so nome ne dice, hè a desquamazione eccessiva di u primu stratu di a pelle. Assai cumunu in e razze cum'è Pastore Tedescu o Setter Inglese, frà altri. Perchè ùn hè micca trattatu à tempu, pò peghju è prugressà à u stadiu indicatu quì sottu.
- Seborrea grassa: assai cumunu in e razze cum'è u shar pei o u basset hound o per via di cumplicazioni di a fase precedente induve hè pussibule osservà una pruduzzione eccessiva di grassu nantu à a pelle è a pelle di l'animali. Pò furmà ulcere grasse cù nodi in i capelli in certe zone. Da ùn cunfonde cù dermatite allergica da pulce.
A prima cosa da fà quandu sceglite un trattamentu hè di capisce chì tippu di seborrea hà u vostru cane, postu chì trattà a forfora è a seborrea oleosa ùn sò micca listesse. Duvemu sempre cunsultà u veterinariu, ma quì ne indicemu alcuni sintomi chì pudete notà nantu à u vostru cane cusì avete una idea:
- Peeling severu chì si nota durante a spazzolatura di i capelli
- Grassu accumulatu in faccia, pieghe di u corpu, orecchie, regione perianale, ecc.
- Piatti à scala chì, quand'elli sò staccati, ponu ancu sanguinà
- assai pruritu
- Perdita eccessiva di capelli
- cattivu odore di corpu
Rimedi casani per a caspa canina
Per cumincià à trattà a caspa canina, duvemu dà bagni rigulari à u cane. Pudete aduprà detergente per lavanderia, cum'è sapone naturale o sapone di coccu, perchè cunserva megliu u pH di a so pelle. Hè ancu di primura di mantene a vostra pelle u più idratata pussibule.
Ùn aduprate micca u siccatoghju, postu chì ùn solu secca u pelu, ma ancu a pelle. Asciugamani è dolci, in questi casi, sò i migliori alliati. U spazzolatura cutidiana stimula ancu a pelle, dunque hè di primura chì sia regulare. In questu modu, l'olii essenziali di a pelle sò produtti naturalmente è distribuiti in tuttu u corpu in modu uniforme.
Date à u vostru cucciolu acqua di qualità per mantene lu idratatu, preferibilmente da una buttiglia, è un cibu assai naturale è a più proteina pussibule.
Pudete integrà a so dieta cù acidi grassi omega 3 è omega 6 in l'alimentu per aiutà à mantene a pelle sana è u mantellu lucente senza troppu sforzu. L'oliu d'aliva è l'oliu di girasole ponu ancu aiutà in questi casi, cunzidendu una cucchiaina per cani chjucchi è una cucchiaia per cani grossi à ghjornu.
Rimedi casani per a seborrea grassa
Cum'è in u casu precedente, trattà a seborrea grassa richiede ancu bagni rigulari, ma cù altri preparazioni chì aiutanu à prevene i pruriti è à riduce l'oliu di a pelle
Pudemu preparà un savonu casanu per trattà stu tipu di seborrea cù prudutti chì sò assai faciuli da truvà. per questu, duvete mischjà:
- 3 bichjeri d'acqua
- 1 tazza di bicarbunatu di sodiu (chì aiuterà à esfolià è idratà a vostra pelle)
- 2 bichjeri d'avena naturale schiacciata
Stu mischju aiuterà à eliminà a prurite da a pelle, generendu un sollievu tutale. Hà proprietà antiinflamatorie è esfolianti (assai lievi). Cuminciate ammugliendu u cane cù acqua calda, aghjunghjite u sapone fattu in casa è, à a fine, risciacquate cun acqua calda di novu per caccià i resti. Allora asciugate bè cù u asciugamanu. Questa prucedura pò esse ripetuta finu à una volta à a settimana.
Pudemu ancu fà un sapone casanu bollendu una manata di timu (frescu o seccu) o rosmarinu in un litru d'acqua. Una volta chì u mischju si hè raffreddatu, fate a stessa procedura chì u rimediu casanu precedente per bagnà u cane.
Una terza è ultima preparazione cunsiste à lavà assai bè una ciotola di risu biancu è à bolle finu à ch'ella diventi impastosa. Una volta fretu, pò esse adupratu cum'è shampoo, massaghjendu assai bè a pelle di u cane prima di bagnassi è di risciacquà cù acqua calda.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.