Cuntenutu
- Gattu giavanese: origine
- Ghjattu giavanese: caratteristiche fisiche
- Ghjattu giavanese: persunalità
- Gattu giavanese: cura
- Gattu giavanese: salute
U misgiu giavanese, cunnisciutu ancu cum'è Longhair orientale, hè un misgiu cù i capelli lunghi è cunsideratu cum'è una di e razze di ghjatti i più accattivanti in u mondu, cumprese, parechji tutori dicenu chì hè un misgiu capace di parlà. Queste è parechje altre curiosità seranu svelate in sta forma PeritoAnimali, in a quale spiegheremu tuttu nantu à u ghjattu giavanese.
Surghjente- Europa
- Regnu Unitu
- coda spessa
- Grandi arechje
- Sveltu
- surtendu
- Affettuosu
- Intelligente
- Curiosu
- Mediu
- Longu
Gattu giavanese: origine
Ancu se u nome, ghjattu giavanese, vi pò fà pensà chì hè uriginariu di l'isula di Java, a verità hè chì ùn hè parente à nunda. U nome parla assai per l'urigine, postu chì i Longhair Orientali sò discendenti da u Shorthair Orientale è u Balinese, chì sò stati attraversati in l'anni 60. da a mezza larghezza di i misgi Orientali.
Tuttavia, si crede chì u L'urigine di u ghjattu giavanese pò esse più vechja, postu chì in u 1890 sò state datate spezie chì eranu sempre catalogate cum'è Gatti Angora, ma eranu assai luntanu da i standard di a razza. Più tardi, anu cuminciatu à chjamà li Angora britannichi postu chì ùn eranu micca uguali à i Turchi. In quelli tempi, l'unica razza ufficialmente registrata à capelli larghi era u misgiu persianu.
In u 1983 hè statu arregistratu cum'è ghjattu giavanese in TICA è in u 1995 u CFA u ricunnosce cum'è una razza differenziata. Ancu oghje ci sò associazioni feline cum'è u GCCF chì u chjamanu Longhair Orientale. In i Stati Uniti sò ricunnisciuti in a categuria Siamese-Orientale.
Ghjattu giavanese: caratteristiche fisiche
U ghjattu giavanese hè cunsideratu cum'è dimensione media, chì u pesu varia di solitu trà 4 è 6 chilò. L'aspettativa di vita, di regula, hè trà 14 è 18 anni.
U corpu hè magru è tubulare, cun estremità larghe è flessibili, ma ancu forte è musculatu. A coda hè longa è fina, si restringe à a punta è hà un aspettu di piume. A testa di u ghjattu giavanese hè triangulare, larga è stretta, cù un musu finu è rinculatu. L'ochji sò amandulati cù una inclinazione versu u musu, ùn sò micca luntani è u culore hè cumpatibile cù u culore di u mantellu, ancu se a maiò parte sò turchini.
Una di e caratteristiche più impressiunanti di u ghjattu giavanese sò l'arechje, chì sò estremamente grandi, larghe à a basa ma marcate à l'estremità, inclinate leggermente versu i lati di a testa. Infine, u mantellu hè semi largu, densu è dolce, essendu più longu in coda è in collu. I culori di u ghjattu giavanese sò di solitu solidi, ancu se guasi tutti i culori è i mudelli sò accettati. I più frequenti sò un culore, bicolore, arlecchinu, van, grisgiu, fume è tartaruga. Per via di e caratteristiche di u mantellu, hè unu di i misgi cunsigliatu per e persone allergiche.
Ghjattu giavanese: persunalità
Si tratta di una razza di misgi assai stimata per a so parsunalità affabile è simpatica. Sò gatti affettuosi è cumunicativi, chì vi faranu sapè ogni volta chì anu bisognu di qualcosa, ancu tenendu una conversazione cù l'adorabili "miai" è ochji penetranti.
D'intelligenza rimarchevuli, hè faciule d'educà u ghjattu giavanese è ancu insegnendu scherzi divertenti cum'è pawing. Hè ancu una di e razze di gatti più raccomandate per a vita di l'appartamentu. In generale, a parsunalità di u ghjattu giavanese hè messa in risaltu da a so facilità capacità à adattassi à i sfarenti tippi d'ambiente. Hè una bella scelta se avete un zitellu chjucu in casa o ancu persone anziane, chì a relazione trà elli hè mantenuta cun intelligenza è rispettu mutuale.
Gattu giavanese: cura
Cum'è un misgiu semi-grande, u Javanês hà bisognu di spazzolatura frequente per evità palle di pelliccia. Per aiutavvi cun questu, pudete aduprà prudutti chì impediscenu a furmazione o facilitanu l'evacuazione, se sò dighjà presenti. A spazzolatura hè faciule, postu chì ùn hà micca un cappucciu di lana à a basa, chì hè prisente in altre razze simili cum'è u misgiu siberianu, è hè per quessa chì a pelliccia ùn s'accupa micca è hà bisognu di assai menu sforzi per mantene la.
Cum'è un felinu chì ama andà fora è spende tutta l'energia ch'ella hà, pò esse micca appruvatu di vive in picculi appartamenti, a menu chì ùn furnite ore di eserciziu cutidianu è ghjocu abbastanza per mantene vi sano è calmu, per quessa, hè di primura avè un bonu arricchimentu ambientale. Cum'è qualsiasi altra razza, hè impurtante di mantene e unghie, u mantellu, l'ochji è l'arechje puliti è ancu di guardà sempre per rilevà prublemi pussibuli prestu, evitendu cumplicazioni. Oltre à furnisce una dieta sana è equilibrata per assicurà a migliore cura per u vostru gattu giavanese.
Gattu giavanese: salute
In generale, u ghjattu giavanese hè sanu è forte, tuttavia, anu e listesse malatie tipiche di u gattu Siamese o razze simili, cum'è u rigonfiu sternale craniale o a fibroelastosi endocardica, chì hè un ispessimentu diffusu di l'endocardiu ventriculare sinistro.
Cum'ellu ùn hà micca una cappa di lana chì a pruteghja da u fretu è perchè li piace à passà assai tempu à l'aria aperta, hè impurtante tene à mente chì hè una razza sensibile à u fretu è dunque, duvete esse attenti cum'è tù pò avè un raffreddore o avè una malattia respiratoria cun più facilmente di altre razze di gatti.
Infine, per mantene a salute ottima di u ghjattu giavanese, hè necessariu seguità u calendariu di vaccinazione stabilitu da un veterinariu di fiducia, è ancu fà a desparasitazione necessaria per mantene u vostru felinu senza parassiti.