Cuntenutu
- Gattu birmanu: origine
- Gattu birmanu: caratteristiche
- Gattu birmanu: persunalità
- Gattu birmanu: cura
- Gattu birmanu: salute
Quandu guardate u gattu birmanu puderete pensà chì hè una variazione di u gattu siamese, ma di un culore differente. Ma questu ùn hè micca veru, hè una razza di gattu veramente vechja chì esistia dighjà in u periodu medievale, ancu s'ella ùn hè ghjunta in i Stati Uniti è in Europa chè in u seculu scorsu. In questu fogliu di corsa PeritoAnimal cunniscerete tutta a storia è i dettagli di u Gattu birmanu.
Surghjente- Asia
- Birmania
- Categoria III
- coda fina
- Grandi arechje
- Sveltu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- surtendu
- Affettuosu
- Curiosu
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Cortu
Gattu birmanu: origine
In quantu à a storia di sta razza felina, ci sò numerose leggende chì ste fighe sò uriginate in i munasteri di i monachi birmani. Ci hè parechje prove archeologiche è artistiche chì stu gattu era dighjà prisente in Tailanda à u XVmu seculu.
Qualunque sia l'urigine concreta, a verità hè chì si sà esattamente cumu sta razza hè ghjunta in i Stati Uniti, hè stata attraversu un gattu chì hà viaghjatu da Birmania cù u duttore Joseph C. Thompson. Dopu avè incruciatu cù certi misgi siamesi, hè statu dimustratu chì ùn era micca una varietà scura di a razza, stabilendu cusì una razza diversa. Ma a storia di sta razza ùn finisce micca quì, perchè a causa di a fama ottenuta, i misgi ibridi anu cuminciatu à apparisce à e mostre CFA è, dunque, a ricunniscenza ufficiale di u gattu birmanu cum'è razza hè stata ritirata in u 1947, senza ricuperà u standard finu à u 1953.
Gattu birmanu: caratteristiche
I misgi birmani sò di taglia media, pesanu trà 3 è 5 chilò, e femine essendu più leggere chè i masci.U corpu hè forte è cù una musculatura marcata, cù forme tonde è gambe forti. A coda hè longa è diritta, finisce in punta cum'è una spazzola arrotondata. A testa di un esemplariu di sta razza hè tonda, cù zigomi prominenti, ochji spalancati, luminosi è tondi, di solitu d'oru o giallu. L'arechje seguitanu u schema arrotondatu di tuttu u corpu è sò di taglia media.
U mantellu di u misgiu birmanu hè cortu, finu è dolce, u culore di u mantellu hè più chjaru à a radica è più scuru quand'ellu ghjunghje à a punta. Hè cumunu, indipendentemente da u culore di i capelli, chì in a regione di u ventre i toni di i capelli sianu più chjari, sò accettati i seguenti culori: crema, marrone, turchinu, grisgiu è neru.
Gattu birmanu: persunalità
I misgi birmani sò socievuli, amanu passà u tempu cù i membri di a famiglia è ancu cunnosce novi populi. Hè per quessa hè una razza chì ùn pò micca esse sola per un bellu pezzu è duvete tene contu di questu se passate longu periodi fora.
Sò felini scherzosi è curiosi, per questa ragione hè cunsigliatu di preparà ghjochi cù certi ghjoculi o ancu fà ghjoculi. In quantu à i zitelli, hè una razza chì si porta assai bè, essendu un cumpagnu eccellente ancu per i più ghjovani. s'accorda assai bè cù l'altri animali domestichi perchè ùn hè micca una razza territurialista. Sti misgi sò assai cumunicativi, anu un miau dolce è meludicu, ùn esiteranu micca à tene conversazioni cù i so tutori.
Gattu birmanu: cura
Sta razza di ghjattu ùn hà micca bisognu d'una attenzione particulare. Hè necessariu furnisce li alimenti di qualità, cù a quantità giusta, per permette li di esercitassi regolarmente, ghjucà cù elli è lascialli ancu esce per esplorà l'ortu. Duvete ancu cura di u mantellu cù spazzolatura frequente per tenelu lucente, pulitu è senza capelli morti chì ponu causà sfere.
Gattu birmanu: salute
Siccomu sò felini assai robusti, nisuna malatia ereditaria hè stata registrata o acquistati chì affettanu specificamente quella razza. Per mantene sta figa sana hè necessariu avè e vaccinazioni è a parassita aggiornate, seguitendu u calendariu indicatu da u veterinariu.
Hè impurtante di piglià a cura di pulisce l'ochji, l'arechje è a bocca, è pò esse necessariu pulisce a bocca è l'arechje in certi casi o in certi momenti in u ciclu di vita di l'animale.