Respirazione Tracheale: Spiegazione è Esempii

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 2 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Maghju 2024
Anonim
La dispnea
Video: La dispnea

Cuntenutu

Cum'è i vertebrati, l'animali invertebrati anu ancu bisognu à respirà per stà vivi. U meccanisimu respiratoriu di sti animali hè assai sfarente, per esempiu, da mammiferi o acelli. L'aria ùn entre micca per a bocca cum'è in u casu di i gruppi di animali menzionati sopra, ma attraversu aperture distribuitu in tuttu u corpu.

Questu tippu di soffiu accade soprattuttu in insetti, u gruppu di l'animali cù u più spezie di u pianeta Terra, è hè per quessa chì in st'articulu PeritoAnimal, spiegheremu ciò chì hè respirazione tracheale in animali è daremu qualchì esempiu.

Cosa hè a respirazione tracheale?

U respira tracheale hè un tippu di rispirazione chì si face in invertebrati, specificamente insetti. Quandu l'animali sò chjuchi o necessitanu pocu ossigenu, entra in l'animali per diffusione attraversu a pelle, vale à dì à favore di u gradiente di cuncentrazione, è senza a necessità di un sforzu da parte di l'animali.


In insetti più grandi o in i tempi di attività più grande, cum'è durante u volu, l'animali duverà ventilà per chì l'aria entri in u so corpu attraversu pori o spiraculi nantu à a pelle, chì portanu à strutture chjamate tracheole, è da quì à e cellule.

I pori ponu sempre esse aperti, o alcuni spiraculi di u corpu ponu aprirsi, cusì l'abdomen è u pettu seranu pumping, essendu chì quandu cumpressi, lasciaranu entrà l'aria, è quandu si espandenu, lasceranu l'aria à traversu i spiraculi. Durante u volu, l'insetti ponu aduprà questi musculi per pompà l'aria attraversu i spiraculi.

Respirazione tracheale di insetti

U sistema respiratoriu di sti animali hè assai sviluppatu. Hè furmatu da tubi pieni d'aria chì si ramificanu in tuttu u corpu di l'animale. A fine di i rami hè ciò chì chjamemu u tracheola, è a so funzione hè di distribuisce l'ossigenu in e cellule di u corpu.


L'aria ghjunghje à u sistema tracheale attraversu u spiraculi, pori chì si aprenu nantu à a superficia di u corpu di l'animali. Da ogni spiraculu un tubu si ramifica, diventendu più finu finu à ghjunghje à e tracheole, induve u scambiu di gas.

A parte finale di a tracheola hè piena di fluidu, è solu quandu l'animali hè più attivu questu fluidu hè spiazzatu da l'aria. Inoltre, sti tubi sò interconnessi tra di elli, anu interconnessioni longitudinali è trasversali, chì sò cunnisciuti cum'è anastomosi.

In listessu modu, in certi insetti hè pussibule osservà sacchetti d'aria, chì sò l'ingrandimentu di sti tubi è ponu occupà una grande percentuale di l'animale, essendu adupratu per rinfurzà u muvimentu di l'aria.

Respirazione tracheale in insetti è scambiu di gas

Què tippu di soffiu avè un sistema discontinu. L'animali tenenu i so spiraculi chjusi, cusì l'aria chì serà in u sistema tracheale hè ciò chì passerà per u scambiu di gas. A quantità di ossigenu cuntenutu in u corpu di l'animali diminuisce è, à u cuntrariu, aumenta a quantità di diossidu di carbonu.


Allora i spiraculi cumincianu à aprirsi è chjudesi continuamente, pruvucendu una fluttuazione è a pruduzzione di qualchì diossidu di carbonu. Dopu stu periodu, i spiraculi si aprenu è tuttu u diossidu di carbonu esce, ripristinendu cusì i livelli di ossigenu.

Incuntrà 12 animali chì respiranu per a so pelle in questu articulu di PeritoAnimal.

Respirazione tracheale in animali acquatichi

Un insettu chì stà in l'acqua ùn pò micca apre i so spiraculi in ellu, perchè u so corpu si riempia d'acqua è more. In questi casi, ci sò diverse strutture per u scambiu di gas:

Respirazione tracheale di insetti attraversu bbranchie tracheali

Si tratta di branchie chì funzionanu simile à e branchie di i pesci. L'acqua entra è solu l'ossigenu in questu passa in u sistema tracheale, chì darà l'ossigenu à tutte e cellule. Queste branchie ponu esse truvate nantu à a zona esterna, interna di u corpu, à u fondu di l'addome.

Respirazione tracheale di insetti attraversu èspiraculi funziunali

Sò spiraculi chì ponu apre o chjude. In casu di larve di zanzara, caccianu a parte finale di l'abdomen da l'acqua, aprenu i spiraculi, respiranu è tornanu à l'acqua.

Rispirazione tracheale di l'insetti attraversu bramu fisicu

In questu casu, ci sò dui tippi:

  • Cumpressibile: l'animale sorte à a superficia è piglia una bolla d'aria. Sta bolla agisce cum'è trachea, è l'animale hè capace di piglià l'ossigenu da l'acqua attraversu ella. U diossidu di carbonu chì l'animali hà da pruduce pò passà facilmente in l'acqua. S'ellu nata assai o affonda più in fondu, a bolla averà molta pressione è diventerà sempre più chjuca, allora l'animali duverà emergere per uttene una nova bolla.
  • Incompressible o plastron: Questa bolla ùn cambierà micca a taglia, allora pò esse indefinita. U meccanisimu hè listessu, ma l'animale hà milioni di peli idrofobi in una regione assai chjuca di u so corpu, ciò chì face chì a bolla rimanga chjosa in a struttura è, dunque, ùn si resterà mai.

Sapete chì ci sò pesci pulmonari? Vale à dì, respiranu per i so pulmoni. Amparate più nantu à stu tipu di respirazione in questu articulu PeritoAnimal.

Respirazione Tracheale: Esempii

Unu di l'animali chì pudete vede facilmente in natura hè u scribu d'acqua (Gyrinusnatatore). Stu picculu scarabeu d'acqua respira per una branchia fisica.

mayflies, ancu insetti acquatichi, durante e so fasi larvali è giovanili, respira per branche tracheali. Quand'elli ghjunghjenu à u statu adultu, lascianu l'acqua, perdenu e branchie è cumincianu à respirà in a trachea. U listessu vale per l'animali cum'è zanzare è libellule.

Cavallette, formiche, api è vespe, cum'è parechji altri insetti terrestri, mantenenu un respirazione tracheale aria tutta a vita.

Se vulete leghje più articuli simili à Respirazione Tracheale: Spiegazione è Esempii, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.