Cuntenutu
Hè statu dimustratu chì i cani anu capacità assai più putenti di l'umani, soprattuttu quandu si tratta odore, un sensu chì anu sviluppatu assai.
E dumande da pone nantu à stu fattu ùn sò micca solu: "Quantu sò evoluti i cani chì ponu sente?" o "Chì tippu d'odori ponu percepisce?" ma piuttostu "Pudete i cani interpretà emozioni, sentimenti o sensazioni attraversu u so sensu di l'olfattu?"
In questu articulu di PeritoAnimal avemu da chiarisce a dumanda di sì i cani sentenu a paura. Leghjite è scopre se stu cuncettu hà validità scientifica, se hè un mitu o se hè un pocu di tuttu.
un prublema ormonale
A verità hè chì i cani, sniffendu, ponu identificà u odore di u corpu chì rilascia certi ormoni quandu ci hè un cambiamentu improvvisu in l'emozioni (cum'è u stress, l'ansietà o l'eccitazione), ma ùn si sà per certe scienze sì u cane sia in gradu d'analizà, identificà è etichettà queste reazioni.
Questi ormoni sò liberati sia in u sangue sia in l'altru fluidi corpu (sudore, lacrime è urina), dunque quandu si verifica una situazione in cui u corpu deve generà questi ormoni, a persona o l'altru animale sentenu un odore diversu è u cane puderà rilevà chì ci hè un cambiamentu.
U fattu chì u cane reagisca in modu stranu o negativu, cumu si dice "ùn siate nervosu perchè i cani sentenu a paura è ponu avvicinassi è ancu attaccassi", ùn hè micca pruvata. Alcuni cani si avvicinanu perchè ci hè solu un odore particulare. Tuttavia, altri cani ùn ne ponu mancu avvede.
Tenite à mente chì i nostri cari cumpagni canini anu in giru à elli un mondu di prufumi, tutti dispunibili in listessu tempu.
U linguaghju di u corpu influenza ancu
A capacità chì i cani anu da fà leghje u nostru linguaghju di u corpu hè ancu più impressiunante di u sensu di l'olfattu. Hè pussibule ch'elli rilevinu a paura più accuratamente per mezu di un cumpurtamentu o di una spressione, quantunque chjuca sia. I cani sò animali assai sensibili è anu abilità investigative, essendu capaci di sente a paura solu fighjendusi.
A nostra paura, essendu in parechji casi un'emuzione irrazionale è inconsciente, è cume un modu di prutezzione, puderia cunduceci à avè una attitudine aggressiva o apprensiva versu u cane. U cane puderia reagisce sia secondu u nostru cumpurtamentu in questu mumentu di stress, sia da a so propria educazione emotiva.
In conclusione, ùn duvemu micca restà tesi è respirà centu volte in presenza di un cane, ma serà sempre una bona idea di pruvà stia calmu in ogni situazione chì pò generà qualchì ansietà. Infine, ancu se fidemu pienu di i cani (postu chì sò sempre stati i migliori amichi di l'omu), sò sempre creature di u mondu animale, un mondu enigmaticu chì ferma da scopre.