Cuntenutu
- Chì sò e prove animali
- Tipi di Esperimenti Animali
- Storia di e prove animali
- Principiu di e prove animali
- u Medievu
- Transizione à l'Età Moderna
- L'età cuntempuranea
- Alternative à l'analisi animale
- Pro è Contro di Test di Animali
L'analisi di l'animali hè un sughjettu assai dibattitu, è se approfondemu un pocu più in a storia recente, vedemu chì questu ùn hè nunda di novu. Hè assai prisente in u duminiu scentificu, puliticu è suciale.
Dapoi a seconda metà di u 20u seculu, u benessere di l'animali hè statu dibattutu, micca solu per l'animali di laburatoriu, ma ancu per l'animali domestichi o l'industria di l'allevu.
In questu articulu di PeritoAnimal, faremu una breve rivista di a storia nantu à u prove animali cuminciendu cù a so definizione, u tippi di sperimenti animali esistenti è u pussibuli alternattivi.
Chì sò e prove animali
I test animali sò esperimenti fatti da u creazione è usu di mudelli animali per scopi scientifichi, chì u so scopu hè generalmente di allargà è migliurà a vita di l'omu è di altri animali, cum'è animali domestici o bestiame.
ricerca animale hè ubligatoriu in u sviluppu di novi farmaci o terapie chì seranu aduprate in l'omu, in cunfurmità cù u Codice di Nuremberg, dopu à e barbarie chì sò state commesse cù l'omu in a seconda guerra mundiale. Sicondu u Dichjarazione di Helsinki, A ricerca biomedica in l'omu "duveria esse basata annantu à testi di laburatoriu currettamente cundutti è sperimentazioni animali".
Tipi di Esperimenti Animali
Ci sò parechji tippi di sperimenti animali, chì varienu secondu u campu di ricerca:
- Ricerca agroalimentare: studiu di geni cù interessu agronomicu è sviluppu di piante transgeniche o animali.
- Medicina è veterinaria: diagnosi di malatie, creazione di vaccini, trattamentu è cura di e malatie, ecc.
- Biotecnulugia: pruduzzione di proteine, biosicurezza, ecc.
- Ambiente: analisi è rilevazione di contaminanti, biosicurezza, genetica di a pupulazione, studii di cumpurtamentu migratoriu, studii di cumpurtamentu riproduttivu, ecc.
- genomica: analisi di strutture è funzioni geniche, creazione di banche genomiche, creazione di mudelli animali di malatie umane, ecc.
- Farmacia: ingegneria biomedica per a diagnosi, xenotrasplantu (creazione d'organi in porci è primati per trapiantà in umani), creazione di novi farmaci, tossicologia, ecc.
- Oncologia: studii di progressione tumorale, creazione di novi marcatori tumorali, metastasi, previsione tumurale, ecc.
- Malatie infettive: studiu di e malatie batteriche, resistenza à l'antibiotici, studii di e malatie virali (epatite, mixomatosi, HIV ...), parassiti (Leishmania, malaria, filariasis ...).
- neuroscienza: studiu di malatie neurodegenerative (Alzheimer), studiu di tissutu nervosu, miccanismi di u dulore, creazione di novi terapie, ecc.
- Malatie cardiovascolari: malatie cardiache, ipertensione, ecc.
Storia di e prove animali
L'usu di l'animali in sperienze ùn hè micca un fattu attuale, ste tecniche sò state realizate dapoi un bellu pezzu. prima di a Grecia classica, specificamente, dapoi a Preistoria, è prova di questu sò i disegni di l'internu di l'animali chì ponu esse osservati in grotte, fatti da l'antichi. homo sapiens.
Principiu di e prove animali
U primu ricercatore chì hà travagliatu cù esperimenti animali chì hè statu registratu hè statu Alcman di Crotona, chì in u 450 aC hà tagliatu un nervu otticu, pruvucendu a cecità in un animale. Altri esempi di primi sperimentatori sò Alessandria Erofilu (330-250 aC) chì hà mostratu a differenza funzionale trà nervi è tendini aduprendu animali, o galen (AD 130-210) chì praticavanu tecniche di dissezione, mostrendu micca solu l'anatomia di certi organi, ma ancu e so funzioni.
u Medievu
Sicondu i storichi, u Medievu riprisenta un ritardu per a scienza per via di trè cause principali.
- A caduta di l'Imperu Rumanu d'Occidente è a sparizione di a cunniscenza cuntribuita da i Grechi.
- L'invasione di i barbari da tribù asiatiche assai menu sviluppate.
- L'espansione di u Cristianesimu, chì ùn hà micca cridutu in i principii corporei, ma in quelli spirituali.
U arrivu di l'Islam in Auropa ùn hà micca servutu à fà cresce e cunniscenze mediche, postu chì eranu contru à fà autopsie è autopsie, ma grazia à elli tutte e informazioni perse da i Grechi sò state recuperate.
À u quartu seculu, ci hè stata un'eresia in u Cristianesimu in Bizanziu chì hà fattu scartà una parte di a pupulazione. Queste persone si sò stallate in Persia è anu creatu u prima scola di medicina. À l'VIII seculu, a Persia hè stata cunquistata da l'Arabi è si sò apprupriati à tutte e cunniscenze, sparghjenduli in i territorii ch'elli anu cunquistatu.
Ancu in Persia, in u X seculu, hè natu u medicu è circadore Ibn Sina, cunnisciuta in Occidente cum'è Avicenna. Nanzu à l'età di 20 anni, hà publicatu più di 20 volumi nantu à tutte e scienze cunnisciute, in cui, per esempiu, apparisce unu nantu à a manera di fà una tracheostomia.
Transizione à l'Età Moderna
Più tardi in a storia, durante u Rinascimentu, l'esecuzione di autopsie hà datu una spinta à a cunniscenza di l'anatomia umana. In Inghilterra, Francis Bacon (1561-1626) in i so scritti nantu à a sperimentazione hà dichjaratu u bisognu à aduprà animali per l'avanzamentu di a scienza. À u listessu tempu, parechji altri circadori parianu sustene l'idea di Bacon.
D'altra parte, Carlo Ruini (1530 - 1598), veterinariu, giuristu è architettu, hà riprisentatu tutta l'anatomia è u scheletru di u cavallu, è ancu cume si curanu alcune malatie di questi animali.
In u 1665, Richard Lower (1631-1691) hà fattu a prima trasfusione di sangue trà cani. Dopu hà pruvatu à trasfusà u sangue da un cane à un umanu, ma e cunsequenze sò state fatale.
Robert Boyle (1627-1691) hà dimustratu, cù l'usu di l'animali, chì l'aria hè di primura per a vita.
À u XVIIIu seculu, prove animali aumentatu considerablemente è i primi penseri cuntrarii cumincianu à apparisce è u cuscenza di u dulore è di a suffrenza di l'animali. Henri Duhamel Dumenceau (1700-1782) hà scrittu un assaghju nantu à a sperimentazione animale da un puntu di vista eticu, in u quale dice: "ogni ghjornu more animali per sazià u nostru appetitu di quelli chì sò macellati da u bisturi anatomicu, cà quellu chì facenu cun u scopu utile di risultà in a preservazione di a salute è a guarigione di e malatie ". D'altra parte, in u 1760, James Ferguson hà creatu a prima Tecnica Alternativa à l'usu di l'animali in esperimenti.
L'età cuntempuranea
À u XIXu seculu, u scuperte maiò di a medicina muderna attraversu a prova d'animali:
- Louis Pasteur (1822 - 1895) hà creatu vaccini antrax in pecure, colera in galline, è rabbia in cani.
- Robert Koch (1842 - 1919) hà scupertu i batteri chì causanu a tuberculosi.
- Paul Erlich (1854 - 1919) hà studiatu a meningite è a sifilide, essendu u promotore di u studiu di l'immunologia.
À partesi da u 20u seculu, cù l'emergenza di anestesia, ci hè stata una grande avanzata in medicina cun menu suffrenza per l'animali. Ancu in questu seculu, emergenu e prime leggi per prutege l'animali domestici, u bestiame è a sperimentazione:
- 1966. Act di Benessere di l'Animali, in i Stati Uniti d'America.
- 1976. Attu di Crudeltà per l'Animali, in Inghilterra.
- 1978. Bona Pratica di laburatoriu (emessu da Food and Drug Administration FDA) in i Stati Uniti d'America.
- 1978. Principii Etichi è Linee Guida per Esperimenti Scentifichi nantu à l'Animali, in Svizzera.
A causa di u malessere generale crescente di a pupulazione, chì hè diventata sempre più opposta à l'usu di l'animali in ogni zona, era necessariu creà leggi in favore di prutezzione di l'animali, per qualunque sia adupratu. In Europa, sò state promulgate e seguenti leggi, decreti è cunvenzioni:
- Cunvenzione europea per a prutezzione di l'animali vertebrati aduprati à scopi sperimentali è altri scopi scientifichi (Strasburgu, u 18 di marzu di u 1986).
- U 24 di nuvembre di u 1986, u Cunsigliu di l'Auropa hà publicatu una Direttiva annantu à l'approssimazione di e disposizioni legali, regulatorie è amministrative di i Stati Membri in quantu à a prutezzione di l'animali aduprati per a sperimentazione è altri scopi scientifichi.
- DIRETTIVA 2010/63 / UE DI U PARLAMENTU EUROPEU È DI U CUNSIGLIU di u 22 di sittembre 2010 nantu à a prutezzione di l'animali aduprati à scopi scientifichi.
In Brasile, a legge principale chì tratta di l'usu scientificu di l'animali hè a Lege N ° 11.794, di l'8 d'ottobre di u 2008, chì hà revucatu a Legge n ° 6.638, di l'8 di Maghju di u 1979.[1]
Alternative à l'analisi animale
L'usu di tecniche alternative à l'esperimenti animali ùn significa micca, in primu locu, per eliminà queste tecniche. L'alternative à e prove animali sò emerse in 1959, quandu Russell è Burch anu prupostu i 3 R: rimpiazzamentu, riduzione è raffinamentu.
À alternattivi di sustituzione à e prove animali sò quelle tecniche chì rimpiazzanu l'usu di l'animali vivi. Russell è Burch diferenzianu trà sustituzzioni relative, in quale l'animali vertebratu hè sacrificatu da pudè travaglià cù e vostre cellule, organi o tessuti, è un rimpiazzamentu assolutu, induve i vertebrati sò rimpiazzati da culture di cellule umane, invertebrati è altri tessuti.
In quantu à a riduzzione, ci sò evidenze chì un cuncepimentu sperimentale poveru è analisi statistiche erronee portanu à l'abusu di l'animali, cù a so vita sprecata senza alcunu usu. deve aduprà u più pocu animali pussibule, dunque un cumitatu d'etica deve valutà se u cuncepimentu di l'esperimentu è e statistiche animali da aduprà sò currette. Inoltre, determinate se animali o embrioni filogeneticamente inferiori ponu esse aduprati.
U raffinamentu di e tecniche face u dulore putenziale chì un animale pò soffre minimu o inesistente. U benessere di l'animali deve esse mantenutu sopratuttu. Ùn ci deve micca esse stress fisiologicu, psiculugicu o ambientale. Per questu, anestetichi è tranquillanti devenu esse aduprati durante l'intervenzioni pussibuli, è deve esse un arricchimentu ambientale in l'alloghju di l'animali, affinch'ellu possa avè a so etulugia naturale.
Capite megliu ciò chì hè l'arricchimentu ambientale in l'articulu chì avemu fattu nantu à l'arricchimentu ambientale per i misgi. In u video sottu, pudete truvà cunsiglii nantu à cumu si cura di un hamster, chì purtroppu hè unu di l'animali i più aduprati per e prove di laburatoriu in u mondu. Parechje persone adoptenu l'animali cum'è animali domestici:
Pro è Contro di Test di Animali
U svantaghju principale di aduprà animali in esperimenti hè l'usu propiu di l'animali, u dannu potenziale inflittu nantu à elli è u dulore fisicu è psichicu quale pò soffre. Scartà l'usu cumpletu di l'animali sperimentali ùn hè micca pussibule attualmente, perciò l'avanzate devenu esse dirette versu a riduzzione di u so usu è a so cumbinazione cù tecniche alternative cum'è prugrammi di computer è l'usu di tessuti, è ancu di carica di decisori politichi indurisce a legislazione chì reguleghja l'usu di sti animali, in più di cuntinuà à creà cumitati per assicurà a manipulazione curretta di sti animali è pruibisce tecniche dolorose o a ripetizione di esperimenti digià fatti.
L'animali aduprati in l'esperimentu sò aduprati da i so sumiglia cù l'umani. E malatie chì soffrenu sò assai simili à e so, allora tuttu ciò chì hè statu studiatu per noi hè statu ancu applicatu à a medicina veterinaria. Tutti l'avanzamenti medichi è veterinarii ùn sarianu micca stati pussibuli (purtroppu) senza sti animali. Dunque, hè necessariu cuntinuvà à investisce in quelli gruppi scientifichi chì sustenenu a fine, in u futuru, di e prove animali è, frattempu, cuntinuà à luttà per l'animali di laburatoriu ùn soffre nunda.
Se vulete leghje più articuli simili à Prove animali - Chì sò, tippi è alternative, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.