Cuntenutu
- Caratteristiche di l'Antarctica Animals
- Fauna antartica
- 1. Pinguinu imperatore
- 2. Krill
- 3. Leopardu marinu
- 4. Sigillo di Weddell
- 5. Sigillo di granciu
- 6. Sigillo Ross
- 7. Petrelu antarticu
- Altri animali di l'Antartide
- Animali antartichi in periculu di estinzione
L'Antartide hè u cuntinenti u più fretu è u più inuspitalieri di u pianeta Terra. Ùn ci hè cità quì, solu basi scientifichi chì riportanu infurmazioni assai preziose à u mondu sanu. A parte più orientale di u cuntinente, vale à dì quella chì hè vicina à l'Oceania, hè a zona a più fredda. Quì, a terra ghjunghje à una altezza di più di 3.400 metri, induve, per esempiu, a stazione scientifica russa Stazione Vostok. In questu locu, hè statu registratu in l'invernu (mese di lugliu) di u 1893, temperature sottu à -90 ºC.
In contru à ciò chì pò sembrà, ci sò regioni relativamente calde in Antartide, cum'è a penisula Antartica chì, d'estate, hà temperature intornu à 0 ° C, temperature assai calde per certi animali chì à -15 ° C sò dighjà caldi. In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di a vita animale in l'Antartide, questa regione estremamente fredda di a pianeta, è spiegheremu e caratteristiche di a so fauna è di sparte esempi d'animali di l'Antartide.
Caratteristiche di l'Antarctica Animals
L'adattazioni di l'animali da l'Antartide sò guvernerie principalmente da duie regule, a regula di allen, chì postulanu chì l'animali endotermichi (quelli chì regulanu a temperatura di u corpu) chì campanu in climi più freti anu membri, arechje, musu o coda più chjucu, cusì minimizendu a perdita di calore, è regula diBergmann, chì stabilisce chì cù a listessa intenzione di regulà a perdita di calore, l'animali chì campanu in such zone fredde anu un corpu assai più grande di e spezie chì campanu in zone temperate o tropicali. Per esempiu, i pinguini abitanti di u polu sò più grandi di i pinguini trupicali.
Per pudè campà in stu tipu di clima, l'animali sò adattati per accumulà grandi quantità di grassu sottu à a pelle, evitendu a perdita di calore. A pelle hè assai spessa è, in l'animali chì anu u pelu, hè di solitu assai densa, accumulendu aria in ellu per creà un stratu isolante. Questu hè u casu per alcuni ungulati è orsi, però ùn ci sò orsi pulari in l'Antartide, nè mammiferi di sti tippi. I sigilli cambianu ancu.
Durante i periodi più freddi di l'inguernu, certi animali migranu versu altre zone più calde, chì hè una strategia di priorità per l'acelli.
Fauna antartica
L'animali chì campanu in l'Antartide sò soprattuttu acquaticu, cum'è foche, pinguini è altri acelli. Avemu trovu ancu qualchì vertebratu marinu è cetacei.
L'esempii chì detalemu quì sottu, sò dunque eccellenti rappresentanti di a fauna antartica è sò i seguenti:
- Pinguinu Imperatore
- Krill
- leopardo di mare
- foca di Weddell
- foca di granciu
- sigillo ross
- Petrelu antarticu
1. Pinguinu imperatore
U Pinguinu Imperatore (Aptenodytes forsteri) vive attraversu u costa nordu di u cuntinente antarticu, distribuendu in modu circumpolari. Sta spezia hè stata classificata cum'è Quasi minacciata postu chì a so populazione diminuisce pianu pianu per via di u cambiamentu climaticu. Questa spezia hè assai calda quandu a temperatura cresce à -15 ºC.
I pinguini imperatori si nutriscenu principalmente di pesci in l'uceanu Antarticu, ma ponu ancu nutrisce di krill è cefalopodi. avè un ciclu annuale di ripruduzzione. E culunie sò furmate trà marzu è aprile. Cum'è un fattu curiosu annantu à questi animali antartichi, pudemu dì chì ponenu e so ova trà maghju è ghjugnu, nantu à u ghjacciu, ancu se l'ovu hè piazzatu nantu à i pedi di unu di i genitori per impedisce di congelassi. À a fine di l'annu, i cuccioli diventanu indipendenti.
2. Krill
Krill antarticu (Superba Euphausia) hè a basa di a catena alimentaria in questa regione di u pianeta. Si tratta di un picculu crustaceu malacostrazianuchì campa furmendu sciappali di più di 10 chilometri di lunghezza. A so distribuzione hè circumpolare, ancu se e più grandi pupulazioni si trovanu in l'Atlanticu Meridionale, vicinu à a Penisula Antartica.
3. Leopardu marinu
I leopardi marini (Hydrurga leptonyx), altri di i Animali antartichi, sò distribuiti annantu à l'acque antartiche è subantartiche. E femine sò più grande di i masci, righjunghjendu un pesu di 500 chilogrammi, chì hè u principale dimorfisimu sessuale di a spezia. I cuccioli nascenu nurmalmente nantu à u ghjacciu trà nuvembre è dicembre è sò svezzati à solu 4 settimane di età.
Sò animali solitari, e coppule copulanu in l'acqua, ma ùn si vedenu mai. sò famosi per esse grandi cacciadori di pinguini, ma si nutriscenu ancu di krill, d'altre foche, di pesci, di cefalopodi, ecc.
4. Sigillo di Weddell
Sigilli di Weddell (Leptonychotes weddellii) avè distribuzione circumpolari attraversu l'Oceanu Antarticu. Calchì volta si vedenu individui solitarii davanti à e coste di u Sudafrica, di a Nova Zelanda o di u Sud di l'Australia.
Cum'è in u casu precedente, e foche femminili di Weddell sò più grande di i masci, ancu se u so pesu fluttu drammaticamente à a cova. Puderanu creà nantu à u ghjacciu di stagione o in terra, chì li permettenu formanu culunie, vultendu ogni annu in u stessu locu per ripruduce.
I fochi chì campanu in ghjacciu staghjunali facenu fori cù i so denti per accede à l'acqua. Questa causa l'usura di i denti assai rapida, accurtà l'attesa di vita.
5. Sigillo di granciu
A presenza o assenza di foche di granchi (Wolfdon carcinophaga) in u cuntinente Antarticu dipende da e fluttuazioni staghjunali di a zona di ghjacciu. Quandu e calotte di ghjacciu spariscenu, u numeru di foche di granchi cresce. Certi individui viaghjanu in Africa suttana, in Australia o in Sud America. entre in cuntinente, venendu à truvà un esemplariu vivu à 113 chilometri da a costa è à un'altitudine massima di 920 metri.
Quandu e femine di foche di granchi parturiscenu, a facenu nantu à una calata di ghjacciu, cù a mamma è u figliolu chì sò accumpagnati da u maschile, chì fighjate a nascita di a femina. A coppia è u cucciolu rimarranu inseme finu à qualchì settimana dopu à u svezzu.
6. Sigillo Ross
Un altru di l'animali di l'Antartide, i sigilli ross (Ommatophoca rossii) sò circumpolarmente distribuiti in tuttu u cuntinente Antarticu. Di solitu si aghjunghjenu in grandi gruppi nantu à e masse di ghjacciu flottanti durante l'estate per razza.
Questi sigilli sò i minore di e quattru spezie chì avemu trovu in l'Antartide, pesendu solu 216 chilò. I particulari di sta spezia passanu parechji mesi in mare apertu, senza avvicinassi à u cuntinente. Si scontranu in ghjennaghju, à chì ora cambianu i so mantelli. I cuccioli nascenu di nuvembre è sò svezzati à l'età di un mese. Studii genetichi mostranu chì hè un speziamonugamu.
7. Petrelu antarticu
U petrelu antarticu (Talassica antartica) hè distribuitu longu à tutta a costa di u cuntinente, fendu parte di a fauna antartica, quantunque preferite l'isule vicine per fà i vostri nidi. I scoglii rocciosi senza neve sò abbundanti in queste isule, induve st'acellu face i so nidi.
L'alimentu principale di u petrelu hè u krill, ancu s'elli ponu ancu cunsumà pesci è cefalopodi.
Altri animali di l'Antartide
Tuttu u Fauna antartica hè cunnessu in un modu o in un altru à l'oceanu, ùn ci sò spezie puramente terrestri. Altri animali acquatichi di l'Antartide:
- Gorgoniani (Tauroprimnoa austasensis è Kuekenthali Digitogorgia)
- Pesci d'argentu antarticu (Pleuragramma antarctica)
- Antarctica Starry Skateboard (Amblyraja Georgian)
- trenta réis antartici (sterna vittata)
- Rulli di faggio (pachyptila desolata)
- Balena Meridionale o Minke Antarticu (Balaenoptera bonaerensis)
- Squalu Dormente Meridionale (Somniosus antarcticus)
- Scogliera argentata, petrelu argentu o petrel australe (Fulmarus glacialoides)
- Mandrinu antarticu (stercorarius antarcticus)
- Poisson de cheval épineux (Zanchlorhynchus spinifer)
Animali antartichi in periculu di estinzione
Sicondu l'IUCN (Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura), ci sò parechji animali in periculu di estinzione in l'Antartide. Ci hè probabilmente più, ma micca abbastanza dati per determinà. Ci hè una spezia in periculu di estinzione critica, a balena turchina da l'Antartide (Balaenoptera musculus intermedia), u numeru di individui hà diminuitu di 97% da u 1926 à oghje. Si crede chì a pupulazione abbia calatu assai finu à u 1970 à causa di a caccia à a balena, ma hè da pocu cresce da tandu.
È 3 spezie in periculu:
- albitru di fuliggine (Phoebetria Beetle). Sta spezia era in periculu criticu di estinzione finu à u 2012, per via di a pesca. Avà hè in periculu perchè si crede, secondu l'osservazioni, chì a dimensione di a pupulazione hè più grande.
- Albatros Reale di u Nordu (Diomedea sanfordi). L'Albatros Reale di u Nordu era in periculu criticu di estinzione per via di e timpeste severe in l'anni 1980 causate da u cambiamentu climaticu. Attualmente ùn ci hè micca abbastanza dati, a so populazione si hè stabilizata è avà hè in calata di novu.
- Albatros à Testa Grisa (talasarche chrysostoma). U ritimu di calata di sta spezia hè statu assai rapidu durante l'ultime 3 generazioni (90 anni). A causa principale di a sparizione di a spezia hè a pesca à palangari.
Ci sò altri animali in periculu di estinzione chì, ancu s'elli ùn campanu micca in l'Antartide, passanu vicinu à e so coste in i so muvimenti migratori, cum'è u petrelu atlanticu (pterodroma incertu), O pinguinu sclateru o pinguinu crestatu erettu (Èudiptes sclaaverà), O albatrosu nasu giallu (Thalassarche carteri) o u Albatru antipodeanu (Diomedea antipodensis).
Se vulete leghje più articuli simili à Animali antartichi è e so caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.