Cuntenutu
Dopu avè parturitu a puttana, hè cumunu per a mamma di generà un cattivu odore, sia per scàrichi vaginali sia per i cuccioli chì sò sempre sopra à ella per allattà. Inoltre, sì hè l'estate, u calore face cresce l'odori in intensità. Ma cum'è pruprietari, vulemu chì u nostru cane sia u più cunfortu è u più cunfortu pussibule avà.
In PeritoAnimal circheremu di risponde à una quistione chì parechji pruprietari anu di solitu, sì hè male di bagnassi a puttana dopu à avè parturitu. Ùn ci hè micca sì o nò, ma tempu è cunsiglii per uttene i migliori risultati durante u periodu postpartum.
Caratteristiche di una cagna postpartum
in u primu 48 ore dopu a consegna, a nostra cagna serà esausta, fisica è mentale, cum'è accade cù e donne. Simu di fronte à un cane cù pocu o micca appetitu, senza energia, chì vole solu dorme.U parto li lascia assai stressati è anu solu bisognu di ripusassi, chì in e prime ore anu 6 o 8 cuccioli appiccicati à u so senu per 20 ore à ghjornu.
A vostra recuperazione serà naturale è spontanea, ma in certi casi, in particulare a prima volta, pò piglià finu à 1 settimana. Ma ci sò certe precauzioni chì duvemu piglià in contu prima di dalli un bagnu. Ùn vi cunsigliemu di bagnavvi prima di a prima settimana dopu à u partu., perchè ùn vulemu micca aghjunghje più stress per a vita di a mamma è, u peghju hè chì i cuccioli continueranu à imbulighjà. Continuerete à avè scariche vaginali per 1 settimana à 10 ghjorni dopu a consegna.
ciò chì pudete fà hè pulì cù panni umidi cù acqua calda. Questu farà chì a cagna si senti megliu, chì à nimu li piace esse brutta è puzza male è, ùn risichemu micca cù i chjuchi, chì, cum'elli ùn ponu ancu vede, spessu trovanu ancu u pettu, succhianu in ogni locu è noi pò esse intossicati. li cù u sapone chì adupremu. Pudete ancu aduprà panni bagnati.
Oltre à u bagnu, ci sò ancu altri fattori chì duvete piglià in contu cù a vostra mamma pelosa. Vi spiegheremu ciò chì sò dopu.
L'alimentazione
Ancu se hè cunsigliatu d'aiutà una femina di cane cù i so cuccioli quandu hè assai debule o sembra stanca, a verità hè chì a mamma hà da curà guasi tuttu ciò chì tocca à i cuccioli, mentre chì duveremu piglià a cura d'ella. À u principiu avemu mintuvatu chì pò accade ch'ella ùn manghji micca i primi ghjorni, ma ùn pudemu micca permettà chì accada. I cuccioli anu da allattà tutti i nutrienti chì campanu in ella, allora duvete avè riserve per ella.
Ne pudemu sceglie unu cibu per cuccioli, chì hè un alimentu assai caluricu è nutritivu per queste tappe di a vita. In generale, averemu bisognu di un alimentu cù parechje proteineCusì puderete cunsiderà di sceglie cibu casanu.
O l'alimentatore deve esse sempre pulitu, per manghjà quandu vulete, è i cuccioli permettenu. Ùn deve micca esse luntanu da induve dorme cù i più chjucchi. U stessu hè veru cù l'acqua. A puttana hà persu assai liquidu durante a nascita è avà, allattendu à i zitelli, ùn a vulemu micca diventà disidratata. Se vedi ch'ella ùn manghja nè beie, duvete cunsultà u vostru veterinariu. Certe volte e cagne sò cusì devote à i so cuccioli chì si scordanu d'elli stessi.
Impedisce u dannu di u senu
I seni devenu ancu esse sottu a nostra cura, soprattuttu per 2 ragioni: per a salute di a femina è per a salute di a prole. Duvemu esse sicuri chì i cuccioli sianu alimentati currettamente, ch'elli anu abbastanza latte è ch'elli ùn abusinu micca solu di un senu, lascendulu guasi seccu è in dulore.
I petti si ponu ammalà, causendu mastite è assai dulore in a mamma, chì alluntanerà i cuccioli, impedenduli di manghjà. Pò accade cù 1 o più seni è u segnu principale serà l'apparizione di frebba o alte temperature in a zona. Duvete cunsultà u vostru veterinariu ogni volta chì notate questi sintomi per trattà u prublema u più prestu pussibule.
Durante u primu mese di vita di i cuccioli, cumpariscenu i denti di latte è, cun elli, e lesioni in u senu di a cagna. Alcune puttane alluntananu quelli chì ponu dighjà manghjà soli, ma quandu ùn ponu ancu manghjà soli, duvete esse attenti è separalli.