Cuntenutu
- latte è misgi
- Allora, i gattini ponu beie latte?
- Un gattu pò beie u latte di vacca quandu hè adultu?
- Cumu dà u latte à i misgi
- U ghjattu pò manghjà prudutti casgili?
I misgi ponu beie u latte di vacca? Hè bonu per elli o, à u cuntrariu, hè dannosu? Senza dubbitu, queste sò alcune di e prime dumande chì venenu in mente quandu dicidemu di aduttà un gattu, quantunque sia vechju. Quante volte avete vistu i misgi gode di una bella tazza di latte à a televisione o in u filmu? Ebbè, in st'articulu di PeritoAnimal parlemu di u sistema digestivu di u misgiu, dendu un dettu di i casi in i quali hè pussibule d'offre st'alimentu, cumu dà li è chì tippu di latte hè più adattu. Leghjite puru è scopre se i misgi ponu beie latte!
latte è misgi
Prima di indicà se u latte hè bonu per i misgi o micca, hè di primura parlà di u so sistema digestivu è di cume u felinu digerisce questu alimentu. Cum'è cù l'omu, u trattu digestivu hè sempre cambiante, alterendu a produzzione di certi enzimi sicondu a dieta seguitata, a quantità di proteine ​​ingerite, è ancu zucaroli, grassi, ecc. Cusì, hè logicu chì i cambiamenti sianu ancu sottumessi à sfarenti tappe di crescita. In questu sensu, e donne chì allattanu producenu, durante u periodu di lattazione, una grande quantità di l'enzima lattasi, rispunsevule di digerisce u lattosiu truvatu in u latte. Quandu u svezzamentu progredisce è l'assunzione di latte diminuisce, u trattu digestivu di u cucciolu diminuisce ancu a produzzione di lattasi, ancu sviluppendu intolleranza à u lattosiu in certi casi.
Stu prucessu pò accade ancu in l'omu, dunque a percentuale di persone intolleranti à u lattosiu hè cusì alta. Eppuru, cumu avemu dettu, micca tutti i misgi sò affettati cusì radicalmente in a pruduzzione di l'enzimi, cusì alcuni di elli ponu tollerà u latte finu à l'adultu. In particulare i misgi chì cuntinueghjanu à beie u latte di vacca dopu u svezzu tendenu à cuntinuà à pruduce lattasi. Tuttavia, ancu se anu a capacità di digerisce u lattosiu currettamente, hè impurtante nutà chì u latte ùn deve micca occupà tutta a dieta di u ghjattu. Dopu, vi spieguemu cumu offre currettamente questu alimentu à u vostru gattu. Quandu u cucciolu cresce, hè di primura adattà a so dieta per intruduce novi nutrienti, proteine, vitamine, ecc., Necessarie per u so sviluppu currettu.
D’altronde, ancu se a pruduzzione di l’enzima lattasi diminuisce, se u felinu cuntinueghja à pruduce una piccula quantità, hè pussibule chì possa tollerà u latte, ancu in poche quantità. In listessu modu, i prudutti casgili cum'è u furmagliu è u yogurt, perchè anu una quantità più bassa di lattosiu, ponu ancu esse digeriti in quantità più chjuche.
Allora, i gattini ponu beie latte?
Se, cù i misgi chjuchi, facemu riferenza à i cuccioli nascuti, l'ideale hè chì sò alimentati di latte maternu. Sì, sfurtunatamente, site in cura di un gattinu chì hè statu orfanu, ùn ti cunsigliemu micca di dà li u latte di vacca., postu chì a cumpusizione hè diversa da u latte maternu è, dunque, l'animale ùn riceverà micca i nutrienti, lipidi è proteine ​​ch'ellu hà bisognu. Attualmente, hè pussibule uttene preparazioni chì simulanu u latte maternu di u misgiu, è hè necessariu andà à u veterinariu per pudè indicà u megliu secondu l'età di u ghjattinu. Tuttavia, pudete cunsultà qualchi suggerimenti in questu articulu chì spiega cumu alimentà un gattu novu.
Tuttavia, se u ghjattu in quistione hè un gattinu ma hè digià statu svezzatu, pudete offre piccule quantità di latte per vede se u so corpu u digerisce currettamente. Se ùn avete micca prublemi, pudete cunclude chì u misgiu pò beie latte di tantu in tantu, sempre cum'è supplementu è mai cum'è ingrediente principale.
Un gattu pò beie u latte di vacca quandu hè adultu?
Cumu l'avemu vistu prima, a maiò parte di i misgi tendenu à riduce progressivamente a produzzione di lattasi dopu u svezzu. Questu significa chì, per via di carenza di enzimi o di a so scumparsa cumpleta, assai di elli pò diventà intollerante à u lactosu. Perchè accade? Assai sèmplice. U lattosiu hè u zuccheru chì face u latte, custituitu da glucosiu è galattosiu. Per digeriscila, u corpu produce naturalmente l'enzima lattasi in l'intestinu chjucu, chì hè incaricatu di rompe lu per trasformallu in zuccheru simplici è, dunque, facilità a so assorbimentu. Quandu l'enzima ùn pò micca cumprà a so funzione, u lattosiu passa à l'intestinu grossu indigestitu è ​​sviluppa vari prublemi digestivi fermentendu sottu a rispunsabilità di a flora batterica. Cum'è què, Sintomi di Intolleranza à u Lattosiu in Gatti sò i seguenti:
- Nausea è vomitu
- Diarrea
- Gas
- Gonfiore di l'area addominale
Dunque, se dopu avè offertu u latte di vacca à u vostru misgiu adultu, avvertite sti sintomi, hè assai prubabile chì si tratti di una intolleranza è, dunque, duverebbe eliminà u lattosiu da a so dieta. Tuttavia, ci hè ancu allergia à u lactosu, una patologia cumpletamente diversa da a precedente. Mentre l'intolleranza à u lactosu affetta u sistema digestivu, l'allergia include u sistema immunitariu, postu chì u dittu sistema sviluppa un'ipersensibilità è emette una reazione allergica quandu sente chì l'allergenu in questione hè entratu in u corpu. In questu casu, l'allergenu seria u lattosiu è l'allergia pruduce i sintomi seguenti in u felinu:
- Pruritazione accumpagnata da urticaria
- difficultà à respirà
- Tussa
- vomitu
- Diarrea
- Diminuzione di a pressione sanguigna
- Dolore di stomacu chì pò esse identificatu da un meullu improvvisu.
Se u vostru animale soffre di una di queste reazioni, ùn esitate micca à visità u vostru veterinariu subitu, soprattuttu se u vostru animale ùn respira micca nurmale.
Infine, hè pussibule chì l'animali ùn sviluppessi alcuna di e patulugie è dunque esse capace di digerisce currettamente u lattosu. In questi casi, pudemu dì chì i misgi ponu beie u latte di vacca senza prublemi, cuntrullendu sempre e quantità è cum'è cumplementu. Per questu, ricumandemu di dà un pocu di latte è d'osservà l'animali per assicurà chì si pò veramente ingerire di tantu in tantu o se duverebbe eliminallu cumpletamente da a dieta invece. U più impurtante hè di cunnosce u vostru misgiu in modo da pudè capisce l'animale è sapè ciò chì hè megliu per a so salute!
Cumu dà u latte à i misgi
Cum'è l'avemu spiegatu in e sezzioni precedenti, se pare chì u ghjattu ùn soffre di alcuna intolleranza à u lactosu o allergie, pudete offre un pocu di latte. In generale, hè di solitu raccomandatu d'offre latte scrematu o semi-scrematu, ancu se certi misgi tolleranu u latte interu senza prublemi. Hè per quessa chì vi ricumandemu di pruvà à osservà u vostru cumpagnu pelutu per vede cumu reagisce per scopre chì tippu di latte li piace u più è cumu si sente u megliu.
D'altra parte, se u vostru felinu hà mostratu segni di intolleranza ma vuleria sapè se u vostru gattu pò ancu beie latte, duvete tene à mente chì a megliu opzione hè u latte senza lattosiu. Cum'è cù l'omu, u latte senza lattosiu hè più faciule da digerisce è impedisce dunque l'apparizione di prublemi liati à u trattu digestivu.
In quantu à a quantità di latte raccomandata per i misgi, ciò chì hè sicuru hè chì ùn pudemu micca stabilisce un numeru specificu di millilitri perchè, cume pudemu dimustrà, tuttu dipende da ogni casu è da u gradu di tolleranza di l'animali. Ciò chì pudemu garantisce hè chì, indipendentemente da sì avete o no a capacità di digerisce u lattosiu, un cunsumu esageratu di latte ùn hè micca cunsigliatu.. Troppu latte in a dieta di u ghjattu pò traduce in una percentuale troppu alta di calciu, chì pò purtà à u sviluppu di calcoli renali, per esempiu. Per questa ragione, vi cunsigliemu di stabilisce una regula basata nantu à i bisogni di u vostru felinu è di offre latte duie volte à settimana in piccule ciotole. Tuttavia, enfatizemu dinò chì e porzioni è e dosi ponu variare puru chì a salute di l'animali ùn sia micca danneggiata.
U ghjattu pò manghjà prudutti casgili?
Cum'è l'accennatu prima, s'ellu ùn ci hè allergie à u lactosu o intolleranza, u ghjattu pò cunsumà prudutti casgili cum'è furmagliu o yogurt senza prublemi. Cum'è cù tutti l'alimenti trasfurmati, duvete sempre pagà assai attenzione à e quantità. In questu sensu, è ancu se sò boni per l'animali, ùn ricumandemu micca un cunsumu esageratu, essendu ideale per offre un coppiu di cucchiai di yogurt per colazione, per esempiu, o un pezzu di furmagliu cum'è premiu. Eppuru, u yogurt deve esse naturale è senza zuccheru è u casgiu dolce è cremosu. Pudete alternà bevendu latte senza lattosiu cù prudutti di latte senza lattosiu per evità di offre i dui alimenti u listessu ghjornu.
In fattu, u yogurt in particulare hè un alimentu benefiziu per i misgi per via di u so altu cuntenutu pruibioticu. In questu sensu, un altru pruduttu cunsigliatu per a stessa ragione hè u kefir, chì include una percentuale ancu più alta è aiuta l'animali à regulà a flora intestinale è u sistema digestivu in generale. Ùn vi cunsiglemu micca di offre più di duie dosi settimanali, chì i prudutti devenu esse dati solu cum'è supplementu.