cura di cunigliulu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Stretching e mobilità per tutto il corpo: yoga per tutto il corpo a casa
Video: Stretching e mobilità per tutto il corpo: yoga per tutto il corpo a casa

Cuntenutu

Parechje persone anu cunigliuli cum'è animali domestici ma, ancu se hè un usu cumunu, duvemu sapè chì questu animale hà bisognu di qualchì cura specifica. Duvete cunnosce u cunigliulu cum'è animale salvaticu per pudè furnisce tuttu ciò chì merita è hà bisognu, per questu avete bisognu di avè infurmazione curretta nantu à a cura di u cunigliulu.

Per aiutà i guardiani di l'animali è assicurà chì avete un cunigliulu felice è sanu in casa, in sta guida PeritoAnimal parleremu di cura di i cunigliuli, spiegheremu l'alimentazione ottimale, a salute, e vaccinazioni, l'educazione è assai di più. Continuate à leghje!

cunigliulu animali

In a maiò parte di i casi, è per ignuranza, parechji custuditori di cuniglii credenu chì si tratta di un roditore cum'è qualsiasi altru, chì hà bisognu di una gabbia, cibu è pocu altru. U cunigliulu hè una spezia di ordine lagomorfu è hà qualchì differenza fisica è cumportamentale chì a facenu bisognu di una cura particulare, à u cuntrariu di i hamsters o di i cobaie.


Oltre à alcune differenze evidenti, duvete tene à mente chì u cunigliulu hè un animale chì, quandu hè liberu, corre tuttu u ghjornu, scava è gode di l'odore di e piante è di i fiori. Inoltre, hè un animale assai astutu è sucievule, chì ricunnosce u so tutore, u so nome è chì impara ancu à fà vari esercizii in cambiu di picculi pezzi di frutta o di verdura.

Per cumincià cù u cura di cunigliulu, hè impurtante di mette in risaltu chì tutte e cure sò altrettantu impurtanti è chì dedicà u tempu à u to animale aumenterà a so speranza di vita, a qualità di vita è a felicità. Pensate à aduttà un cunigliulu cum'è animale domesticu? Leghjite è vedi più infurmazioni nantu à a cura di i cunigliuli.

Sin'à quandu campa un cunigliulu?

In generale, i conigli anu una speranza di vita intornu 6 è 8 anni, ancu se alcuni ponu campà trà 10 è 12 anni. A durata di a vita di un cunigliulu dipende da a manera chì i guardiani ne curanu, è ancu da e cundizioni genetiche, postu chì ci sò e razze di cunigli chì anu una speranza di vita più longa di l'altri.


I cuniglii salvatichi anu a durata di vita a più corta, trà 3 è 4 anni, chì sò più minacciati da i predatori è da e malatie micca trattate.

gabbia di cunigliulu

A gabbia hè u vostru nidu di cunigliulu, duv'ellu dormerà è passerà a maiò parte di u so tempu. Dunque, ricumandemu chì sia u più spaziosu pussibule per pudè spustassi di più è megliu. A dimensione hè direttamente ligata à a vostra qualità di vita, per questa ragione vi cunsigliemu chì a gabbia di cunigliulu abbia una dimensione minima di 80 cm2, sempre situatu in un ambiente senza correnti d'aria o luce diretta di u sole.

A verità hè chì pudete truvà gabbie più chjuche in vendita chì ùn vi cunsigliemu micca, postu chì puderanu causà ansietà in l'animali. Ci hè ghjente chì offre ancu stanze intere per risponde à i bisogni di u spaziu geneticu.

I cunigli sò animali sociabili, è se avete intenzione di avè un coppiu, duverete avè un spaziu di almenu 4 metri quadrati (cum'è cunsigliatu da l'associazioni animali).


Tipi di gabbia di cunigliulu

Tenite à mente chì ci sò sfarenti tippi di capanne di cunigliuli, dunque hè impurtante chì ne scegliate unu chì cunvene per voi è u vostru animale domesticu.

Gabbia Indoor: A maiò parte di e gabbie di cuniglii chì si trovanu in e butteghe di l'animali sò in casa, vale à dì gabbie interne. Puderete truvà alcune gabbie cù porte più larghe ch'è d'altre, sò e più raccomandate perchè permettenu à u vostru animale di compagnia di entre è sorte di a gabbia più faciule.

Gabbia Outdoor: d'altra parte, se avete intenzione di avè u vostru cunigliulu in u giardinu o in un spaziu esternu, duvete sapè chì ci sò cunigliuli esterni. A maiò parte di queste gabbie sò senza pavimentu, vale à dì chì l'animale passerà direttamente nantu à l'erba o a terra in u to giardinu. Tuttavia, stu tipu di gabbia ùn hè micca cunsigliatu se u pavimentu hè fattu di terra, chì u cunigliulu pò manghjà involuntariamente terra o petri.

Conigliera: sè avete aduttatu un cunigliulu incinta, duvete avè una gabbia di tippu den. Cusì, offrirete tuttu u pussibule per chì a futura mamma si senti comoda è possi tene i cuccioli in securità.

Gabbia a griglia: pudete ancu truvà gabbie cù una grata o pavimentu di ferru. Sti tippi di gabbie ùn sò micca adatti à i cunigliuli postu chì, in più d'ùn esse asgiati, ùn sò ancu assai igienichi.

Gabbie di trasportu: ste gabbie sò aduprate per facilità u trasportu di l'animali, per esempiu à u veterinariu. Ci sò sfarenti tippi di gabbia fatti cù diversi materiali, tuttavia, quelli in plastica sò più racumandati.

Gabbie in legnu: bench'elli sianu assai belli, ùn sò micca sempre abbastanza grandi per fà l'animale cunfortu. Generalmente, stu tipu di gabbia hè di solitu fora di a casa, perciò si consiglia di mette una rete intornu à a gabbia per lasciarla aperta è dunque furnisce ancu più spaziu per u vostru cunigliulu.

A gabbia di cuniglia deve avè:

  • Tray cusì pò fà i bisogni è mantene un ambiente pulitu è ​​igienicu. Ùn aduprate mai lettiera di i misgi o simili, perchè pò causà infezioni. U tutore deve acquistà una sabbia speciale di cunigliulu dispunibule in ogni magazinu d'animali. A pulizia cutidiana deve esse fatta cù sapone dolce.
  • Ciotola d'almenu 1/2 litru. Pudete ancu aduprà una fontana di bevanda chì hè una piccula ciotola d'acqua, ancu se hè menu raccomandata perchè si sporcherà più facilmente è duverete pulì spessu. Duvete sempre avè molta acqua.
  • Dispenser o ciotola per l'alimentazione, u fenu è e porzioni cutidianu di frutti è ligumi.
  • Lettu, asciugamanu di cotone o stofa sò alcuni di l'elementi induve u cunigliulu riposerà per a notte, ancu se parechji cunigliuli ùn capiscenu micca a funzione di questi elementi è finiscenu per fà i so bisogni quì.
  • legnu à rosicà. Ùn devenu mai esse trattati cumu si puderianu rompe è creà un prublema seriu cù l'intestini di u cunigliulu. Duvete optà per u legnu da l'arburi fruttivi cum'è mele, aranci, ecc, o cumprà legnu di pinu non trattatu.

alimentazione di cunigliulu

L'alimentu di u cunigliulu hè specificu per ogni tappa di a so vita, postu chì cambianu i bisogni nutrizionali. In generale, duvete sempre offre questi elementi:

  • Fenu: u to cunigliulu deve sempre avè fenu dispunibule, hè dunque cunsigliatu di offre in abbundanza. Postu chì i denti di i cuniglii crescenu, anu sempre bisognu di avè qualcosa da manghjà per stuzzicalli. Inoltre, u fenu hà ancu numerosi vantaghji per a salute gastrointestinale di i cunigliuli, perchè aiuta à espulsà e palle di capelli da u stomacu è mantene u sistema digestivu attivu.
  • Razione: l'alimentazione deve esse granuli o pellet è ùn deve cuntene semi o cereali aghjunti. A so cumpusizione deve cuntene almenu 20% di fibre o cellulosa è un massimu di 16% di proteine. À partesi di 6 mesi in poi, u cunigliulu ùn cresce più, dunque da quellu mumentu, duvete dà solu una cucchiaia di manghjà per ogni chilò di l'animale, evitendu i prublemi di obesità.
  • Pianta: cù e verdure si parla d'erbe fresche è di foglie verdi cume e foglie di carotta, spinaci, sedi, endive, tarassaco, ecc.

In u casu di i ghjovani cunigliuli (trà 2 è 7 mesi), devenu avè à a so dispusizione illimitatu è in abbundanza tutti l'elementi sopratuttu, eccettu i frutti è ligumi, chì saranu raziunati in piccule porzioni cutidiane. Hè una tappa di crescita fundamentale per u so sviluppu è, in più, hè quandu cumincianu à sperimentà i frutti.

Alimenti u cunigliulu pò manghjà

A dieta di u cunigliulu pò esse assai variata, cuntenendu:

  • fruttu (sempre senza sementi) cum'è mela, pera, pesca, banana, melone, uva, aranciu, ecc. Offre picculi pezzi, affinchì capisciate chì opzioni li piace u più à a vostra animale domestica.
  • Ligumi cum'è l'indivia, a kale, u cetriolu, i spinaci, e carotte, i fasgioli verdi, u brocciu o a luzerna.

Alimenti u cunigliulu ùn deve manghjà mai

  • Semi: duvete evità ogni tipu, cumprese noci, ligumi è cereali.
  • Legumi: dvigilia evite lettuce, cavolfiore è prezzemolo.
  • Alimentazione per altri animali: cum'è alimentu per gatti o cani.
  • Altri cibi cum'è: cottu, carne, furmagliu, latticini, frutti cunservati o in sciroppu, cumpresu u sale, u zuccheru o l'orzu.
  • cibu tossicu cum'è: patata, cipolla, agliu, avucatu, cicculata, foglie di pumata, verdura, foglie di tè, bambù.
  • piante tossiche: poinsettias, belladonna, funghi, felci, cactus, garofani, geraniu, quercia, aloe vera, viola, ginepro, vischio, narciso, quercia.

igiene di cunigliulu

I cunigliuli sò mammiferi assai puliti chì si puliscenu. Ùn hè micca cunsigliatu di bagnalli, eccettu quandu si sporchenu eccessivamente, altrimenti ponu perde u stratu protettivu naturale di a pelle. Pudete bagnà l'animali à u massimu una o duie volte à l'annu. Per sbarrazzassi di a sporcizia chì apparisce, pudete aduprà salviette bagnate.

Cumu bagnà un cunigliulu

Se, in un casu eccezziunale, u vostru cunigliulu hè diventatu assai sporcu, seguitate ste tappe:

  • Truvate un locu tranquillu per lavà u vostru cunigliulu, ricordate chì sò assai sensibili;
  • Ùn mette mai l'animale à capu in capu, questu causa u stress;
  • Pienu un cuntainer cù acqua calda, chì hè piacevule per ellu;
  • Aduprate solu acqua per lavà, in casu chì a terra ùn esca micca, pudete aduprà un shampoo cun pH neutru;
  • Risciacquare e asciugare.

Cume brusgià a pelliccia di un cunigliulu

Arricurdatevi chì duvete spazzolà u vostru cunigliulu di modu regulare per sbarrazzassi di a pelliccia morta è impediscelu d'ingolle. Hè ancu impurtante chì adupriate un tagliatore specificu se vedite chì e vostre unghie sò cresciute in eccessu, sempre cun cura.

Per spazzolà a peletta di u vostru cunigliulu, duvete fà la cun dulcezza è assai attenzione. Di solitu, e zone più dure da spazzolà sò u ventre è a coda, chì u cunigliulu pò spustassi assai.

Cumu pulisce a gabbia di cunigliulu

Hè assai impurtante di mantene a gabbia pulita è i lochi induve si ghjoca cun ella. Per puliscelu in fondu, pudete aduprà un pocu di candeggina o acitu di sidru di mela, sempre cun cura è tenendu u vostru animale luntanu da u locu durante a pulizia.

A candeggina è l'acitu di sidru di mela sò perfetti per eliminà i batteri è l'odore d'urina di u to animale, allora sò un alliatu perfettu se pruvate à insegnà à u vostru cunigliulu à pulisce in u cantonu.

Attività fisica di u cunigliulu

Cum'è l'avemu digià mintuvatu, u cunigliulu hè un mammiferu cù un altu livellu di attività fisica quand'ellu hè in natura. Per questa ragione, una di e più impurtanti cura per un cunigliulu hè di lascià lu surtite da a gabbia almenu duie volte à ghjornu, sempre sottu a so surveglianza, postu chì pò rosà cavi o oggetti periculosi per ellu.

Pudete creà percorsi cù elementi acquistati da u magazinu di animali o chì pudete fà voi stessu. I ghjoculi di ogni tipu sò permessi. Hè ancu impurtante chì u tutore passassi u tempu cun ellu è li dessi affettu è attenzione. Arricurdatevi chì u cunigliulu hè un animale intelligente chì pò amparà scherzi è ordini se mettite u tempu è a pazienza.

Pigliate u to cunigliulu per una spassighjata

Hè di più in più pussibule di truvà collari in i magazini d'animali per piglià u vostru cunigliulu à spassighjà in un parcu o in piaghja. Tuttu què hè impurtante per ellu per sente è gode di l'ambiente salvaticu senza perde si.

Sè avete da piglià u vostru cunigliulu per fà una spassighjata, mette u collu in a casa qualchì ghjornu nanzu per chì, à pocu à pocu, s'abbituessi. Quandu site fora, truvate un locu chì hè tranquillu è alluntanatu da qualsiasi altru tipu d'animali, cum'è i cani.

salute di cunigliulu

Oltre à l'igiene quotidiana, duvete consultà periodicamente un veterinariu per assicurà u statu di salute di u vostru animale domesticu. I cuniglioli anu ancu bisognu di seguità un calendariu di vaccinazione.

Sè site un pruprietariu di cunigliulu, duvete sapè ciò chì 6 malatie cunigliule più cumune:

  1. Friddi: Cum'è a ghjente, i cuniglii soffrenu ancu di raffreddori è ponu infettassi l'uni à l'altri. I sintomi sò listessi chì in u casu di l'omu (secernenu u fluidu per u nasu è starnutisce). Ancu se un fretu hè minore, hè impurtante di curà lu, soprattuttu durante u tempu chì site malatu.
  2. Funghi: I funghi sò un prublema seriu chì si pò trasmette da un cunigliulu à l'altru. Pigliate u vostru animale domesticu u più prestu pussibule à u veterinariu in presenza di un fungu. Di solitu appare in ghjovani esemplari è hè rilevatu da a perdita di capelli.
  3. coccidiosi: apparisce quandu u cunigliulu si lecca u pelu bruttu, beie o si nutrisce di acqua cattiva. Per evità l'iniziu di sta malattia, attentu à l'igiene di a gabbia è di l'utensili. Hè un casu assai seriu chì pò fà more u cunigliulu. I sintomi sò perdita improvvisa di capelli è diarrea. Purtatelu à u veterinariu urgente.
  4. Insulazione: Hè assai cumunu, soprattuttu in tempu caldu. Sè avete rimarcatu chì u cunigliulu respira prufundamente in continuu, questu hè u sintomu chì indicherà un colpu di calore. Ùn pigliate micca à u veterinariu à menu chì ùn migliuri micca. Purtatelu in un spaziu frescu è tranquillu, appiccate uni pochi di gocce d'acqua nantu à a testa è l'ascelli, à pocu à pocu viderete cumu si migliurà.
  5. urina rossa: Se vedi urina rossa ma ùn hè micca sangue, ùn v'inchietate, deve esse perchè offri troppu verde. Pruvate à dalli assai acqua. Se dopu à 12 ore u prublema ùn migliurà, cercate aiutu da un veterinariu. Ùn cunfundite micca stu prublema cù l'urina è u sangue, un prublema più seriu chì hà bisognu di trattamentu urgente è immediatu.
  6. Scabbia: L'acari sò picculi insetti rossi chì abitanu l'arechje di i cunigliuli, ma hè ancu cumunu chì apparischinu nantu à i pedi o a pelle. A scabbia a più cumuna hè quella chì apparisce à l'arechje è, in i casi avanzati, apparisce digià fora di l'arechje. Cunsultate u vostru veterinariu per sapè chì trattamentu hè u più adattu per luttà contr'à elli. Inoltre, duverete sanità tutta a gabbia è l'utensili cù acqua bollente o cloru è lasciarli à u sole per almenu un ghjornu.

Inoltre, ricumandemu u sterilizazione di cunigliulu per prevene i tumori quandu ghjunghjenu à l'età adulta è evità a gravidanza indesiderata.

Una di e più impurtante primure di i cunigliuli hè di sapè cumu agisce di fronte à una malattia. Avà chì a sapete, hè impurtante tene à mente chì duvete purtà u vostru cunigliulu à u veterinariu s'ellu hà unu di sti sintomi:

  • Ùn hà manghjatu o defecatu in almenu 12 ore;
  • Ùn hà micca urinatu in almenu 24 ore;
  • Ùn si move micca è pare assai dispiacente;
  • I denti sò ingrandati;
  • Pò vede mucus in feci;
  • Grande difficultà per respirà o secrezioni;
  • Hè cascatu è ùn si move;
  • Inclinazioni testa incontrollabilmente;
  • Seizures;
  • Crustule à l'internu di l'arechje.

Cumu catturà un cunigliulu currettamente

À i cunigliuli ùn li piace micca esse purtati in u so giru postu chì si sentenu insicuri. Duvete ricordà chì, in natura, quelli chì li crescenu sò predatori. Se avete bisognu di tene u vostru animale domesticu, duverete passà a manu nantu à u so pettu è e zampe posteriori. Ùn duverete micca afferrallu, basta à teneli per un pocu per ch'ellu noti chì ùn sò micca sciolti in aria, vogliu dì, allora capiranu chì ùn ponenu micca una minaccia.

Ciò chì ùn duverete mai fà:

D'altra parte, ùn duverete mai tene u vostru cunigliulu in i seguenti modi:

  • Attraversu l'arechje;
  • In u pelu;
  • Da e zampe.

A tenuta di u vostru cunigliulu in unu di sti lochi pò causà gravi traumi spinali o fratture à u vostru animale domesticu. Inoltre, duvete piglià in contu chì ùn duvete micca stà daretu à ellu, nè fà muvimenti bruschi, nè mancu scherzosi, perchè pò spaventallu. S'ellu accade parechje volte, pò spaventà u vostru animale domesticu è fà ch'ellu ùn ti fidi micca.

Un cunigliulu animale ricunnosce u guardianu?

I cunigliuli sò animali assai intelligenti, in più di ricunnosce i so guardiani, sò capaci di ricunnosce u so nome è amparanu à fà vari esercizii in cambiu di picculi pezzi di frutta o di verdura. D'altra parte, i cunigli sò animali assai suciali, amanu l'attenzione è ghjucanu cù a so famiglia umana. Se passate assai tempu cun ellu, denduli assai affettu è amore, ellu vi ricunnoscerà è vi cercherà ancu per ghjucà è dumandà affettu.

I cunigliuli mancanu i so guardiani si passanu qualchi ghjornu fora di casa, mostra quantu un cunigliulu animali pò amà u so tutore.

Cunsiglii Fun Fun

Avà chì sapete chì sò i più impurtanti cura di u cunigliulu, cunnosce qualchi fatti divertenti nantu à u cunigliulu:

  • A so temperatura di u corpu hè di solitu trà 38 ° C è 40 ° C;
  • A temperatura ambientale deve esse intornu à 18 ° C è 21 ° C;
  • Li piace à campà cù l'altri membri di a so spezia;
  • Li piace a notte;
  • Arrivanu à a maturità sessuale trà 3 è 5 mesi;
  • Osserva è pesa u settimanale per verificà chì tuttu và bè.
  • I cunigliuli facenu dui tippi di feci, una in forma di palle è altre più dolce in forma di mazzulu. U cunigliulu manghja di solitu st'ultimu. Se vedi queste feci in a gabbia, questu puderia esse un indicatore di sovralimentazione.
  • L'ananas è a papaia impediscenu e palle di u stomacu.

Per sapè ancu di più infurmazione nantu à i cunigliuli, verificate e razze di cunigliuli è cumu cunigliulu è ghjattu coesistenu in questi articuli di PeritoAnimal.