Cuntenutu
- A Storia di u Boxer
- Perchè Boxer hè chjamatu cusì?
- u temperamentu di a razza
- L'educazione pugile è a so impurtanza
I cani Boxer sò assai populari ma ponu sembrà un pocu intimidatori, eccu perchè alcune persone si dumandanu se u pugile hè un cane periculosu prima di adopra un cucciolu di sta razza. Hè un cane atleticu è putente, un cane di guardia istintivu, assai prutettore di a so famiglia. Tuttavia, ùn sò micca cunnisciuti cum'è cuccioli cù una tendenza à l'aggressività o un cattivu caratteru.
Pensate à aduttà un cane è una di e vostre opzioni hè u Boxer? In questu articulu di PeritoAnimal vi parleremu di sta razza è chiarisceremu i vostri dubbiti, vedrete cume vi innamorerete.
A Storia di u Boxer
U Boxer hè una razza tedesca chì hà stabilitu u so standard in u XIX seculu. Sicondu a FCI (Federazione Cinologica Internaziunale), u predecessore di u Boxer era u Bullenbeisser, un cane di tipu molossu chì hà a so origine in l'era assiriana remota, in u 2000 nanzu à Cristu.
A maiò parte di i cani di tipu molossu, cum'è u Bullenbeisser (bullbiter), sò stati aduprati cum'è cani di lotta è di caccia trà u 12u è u 14u seculu, ma hè statu solu in u 19u seculu chì anu capitu chì eranu cani intelligenti è curiosi chì puderianu esse utili al di là di a caccia è a lotta.
Hè tandu chì u Boxer cumencia à esse adupratu cum'è cane di guardia per case, splutazioni è bestiame. Ancu oghje pudemu vede chì si tratta di una razza cù un stintu naturale per a surviglianza, ùn hè micca surprisante di sentelu abbaghjà per avvisà chì qualchissia s'avvicina di a prupietà ch'ellu cunsidereghja soia.
In u 1895, l'allevatore Friedich Roberth hà fundatu per a prima volta u "Munic Boxer Club" è hà guvernatu u standard di a razza. À u XXu seculu, u Boxer si distingue cum'è cane militare in a Prima Guerra Mundiale, in attività cum'è traccia di u cecchinu, ma ùn era più adupratu à stu scopu in a Siconda Guerra Mundiale, essendu rimpiazzatu da u Pastore Tedesco. Da tandu, u Boxer hè diventatu un cane assai cumunu in case di tuttu u mondu postu chì a so persunalità, intelligenza è caratteristiche l'anu fattu l'animali di cumpagnu ideale.
Perchè Boxer hè chjamatu cusì?
Ci sò parechje teorie chì spieganu perchè u Boxer riceve u so nome:
- U primu sustene chì u nome Boxer (chì significa pugile in inglese) li hè statu datu perchè usanu e so zampe di davanti cun grande abilità. Anu ancu l'abitudine di stà nantu à e so zampe di daretu è di alzà e so zampe di davanti cum'è un pugile.
- Una altra tiuria dice chì a parolla "Boxer" descrive una corsa pura cun ironia, postu chì a parolla boxl o boxel, si traduce cum'è "mestizo".
u temperamentu di a razza
Senza dubbitu chì u Boxer ùn hè micca un cane periculosu, in fattu, hè una di e migliori razze di cani per i zitelli. Se verificate u so temperamentu, vedrete cume sò animali fideli, devoti à a so famiglia è assai affettuosi. Hè cunnisciutu cum'è u "cucciolu eternu", perchè ancu in u so ultimu periodu di vita u Boxer sorprende cù a so attitudine entusiasta è allegra.
Cum'è l'accennatu sopra, u cane Boxer hà di solitu un stintu d'alerta è di prutezzione, ancu s'elli sò di solitu animali. assai simpaticu, ancu cù stranieri. Pusenu una grande fiducia in a so famiglia umana, chì seguitanu cecu è ubbidientemente.
avè un parsunalità attiva è divertente. Li piace à ghjucà è à fà scherzi tutta a ghjurnata, essendu un pocu scandalosu. Sò animali brillanti chì anu un nivellu di ragiunamentu più altu ch'è d'altre razze. Hè bè di teneli occupati perchè si annoianu facilmente è ponu trasformassi in cuccioli un pocu distruttivi se ùn li stimulate micca mentalmente. Pudete cunfidalli in ogni momentu, u so temperamentu hè fermu è li piaci à fà parte di a famiglia.
D’altronde, i Boxers anu bisognu di molta attenzione umana, ùn sò micca cuccioli da lascià solu in casa per parechje ore. A differenza di altre razze, anu bisognu di una cumpagnia regulare è di una furmazione costante. Malgradu esse cuccioli assai intelligenti, ponu ancu esse un pocu testardi, allora educàli cun cunvinzione è amore serà di primura d'avè à u vostru latu. un grande cumpagnu.
L'educazione pugile è a so impurtanza
A natura stessa di i cani Boxer li rende micca aggressivi o periculosi, malgradu u so passatu cum'è cani di lotta. Tuttavia, questi sò cani nervosu è eccitabile, chì ponu diventà un pocu grezzi quandu ghjucanu. In cunsiderazione di questu puntu, serà cunveniente per surveglie sempre u ghjocu cù i più chjucchi in casa.
Inoltre, hè assai impurtante di nutà chì i Boxers sò cuccioli assai particulare cù i zitelli, postu chì tendenu à adattassi assai bè à l'energia di i chjuchi, diventendu cumpagni fideli in scherzi è scherzi, soprattuttu se u cane hè in casa da quandu era un cucciolu.
Cum'è l'altre razze canine, u Boxer puderia attaccà un'altra persona in circustanze particulari, per esempiu s'ellu detecta una minaccia per ellu o a so famiglia umana. Per questa ragione, hè impurtante ricurdà chì a personalità di u cane dipenderà ancu da a vostra educazione.
I cuccioli chì sò aggressivi sò perchè sò stati allevati per a difesa è l'attaccu (senza sperienza o supervisione prufessiunale), anu traumu (paura o poca socializazione) o amparanu l'aggressività di u so ambiente. Una cattiva educazione, cù pocu amore, poca cura è senza una furmazione adatta pò fà nasce cani Boxer periculosi, ancu sapendu chì a razza hè cunsiderata sicura è affidabile. À u cuntrariu, allevà un cane Boxer in modu pusitivu è regulare ci aiuterà à avè à fiancu à noi un cumpagnu ubbidiente, bonu è stabile.