Cuntenutu
- L'impurtanza di una conta sanguigna cumpleta in i cani
- In un conteggio di sangue effettuatu nantu à i cani, chì sò i valori normali?
- Analisi di sangue in cani: u conte di sangue
- Analisi di sangue in cani: leucociti
- Test di sangue in cani: a biochimica
- Analisi clinica è a so interpretazione
In certe occasioni, cume quandu u cane si ammala o quandu hà un anniversariu, hè necessariu è raccomandatu di fà testi diversi, trà i quali hè evidenziata a conta sanguigna. Questu analisi di sangue ci permette d'avè accessu à assai infurmazioni in pocu tempu è in modu ecunomicu.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu cumu interpretà u test di sangue di un cane. Per questu, averemu i parametri più impurtanti chì sò valutati in questu esame, è ancu e malatie chì ponu indicà certe alterazioni.
L'impurtanza di una conta sanguigna cumpleta in i cani
A raccolta di sangue per analisi hè una tecnica assai cumuna è impurtante in tutte e cliniche veterinarie. Normalmente u campione hè presu da a gamba anteriore, ma in certi casi u sangue pò esse presu da e zampe di daretu o ancu da u collu.
Parechje cliniche anu dighjà l'attrezzatura necessaria per analizzà u sangue in a clinica, pudendu cusì uttene i risultati di i parametri di basa in pochi minuti. Unu analisi di sangue di cane permetterà u trattamentu di cumincià prestu. In e sezioni seguenti, guarderemu l'elementi più impurtanti chì sò analizzati.
Quandu sò necessarie più informazioni o parametri più specifici, cume vitamine o ormoni tiroidei, u veterinariu invierà u campione à un laburatoriu esternu. Inoltre, ci sò kit nantu à u mercatu chì permettenu, da una goccia di sangue, di rilevà a presenza di malatie cum'è u parvovirus caninu. U conte di sangue di u cane hè ancu fattu prima di un'operazione, in casu chì ci sia qualchì risicu in più da tene in contu, soprattuttu in quantu à l'anestesia, chì serà eliminata da u fegatu è da i reni.
In un conteggio di sangue effettuatu nantu à i cani, chì sò i valori normali?
Infine, per valutà i risultati, i valori di riferenza offerti da u laburatoriu devenu esse presi in contu, postu chì ci ponu esse alcune variazioni trà di elli. In e sezioni seguenti, spiegheremu cumu interpretà u test di sangue di un cane.
Analisi di sangue in cani: u conte di sangue
Se avemu accessu à u test di sangue di u cane, vedemu chì l'analisi serà divisa in diverse sezioni. U primu serà u conte di sangue, induve pudemu truvà globuli rossi, leucociti è piastrine. Quì sottu spiegheremu u conte di sangue caninu è a so interpretazione:
À i globuli rossi sò incaricati di u trasportu di l'ossigenu in u sangue. A so mancanza hè indicativa di l'anemia in i cani, chì ponu esse rigenerativa o micca rigenerativa. In u primu casu, a medula osse produrrà reticulociti, chì sò globuli rossi immaturi, pruvendu à cumpensà a carenza, chì si perde più globuli rossi di quelli chì si rigeneranu. Stu tipu d'anemia avarà un pronosticu megliu ch'è l'anemia non rigenerativa, induve a carenza si verifica perchè ùn ci hè produzzione. A quantità di queste cellule sanguine hè misurata rapidamente in ematocritu, è più bassa hè l'ematocritu, più grande hè u risicu per a vita di l'animali.
Tù globuli bianchi o leucociti sò in leia cù a difesa di u corpu contr'à e malatie. Un aumentu di i so valori di solitu indica chì u cane soffre di una infezzione. D'altra parte, se i so valori sò diminuiti, l'animali puderia esse immunosoppressu.
U conte di sangue include ancu u conte di piastrine chì, in numeri bassi, pò significà prublemi di coagulazione è sangu. Per d 'altra banda, un numeru numeru favurisce l'apparizione di trombi. In a prossima sezione, vi daremu più infurmazioni nantu à cume interpretà un test di sangue in cani secondu i globuli bianchi.
Analisi di sangue in cani: leucociti
In u sangue truvemu sfarenti tippi di leucociti chì furnisce ancu infurmazioni nantu à cumu interpretà un test di sangue in cani. Si distingue:
- Neutrofili: sò cellule sanguine chì agiranu cum'è prima linea di difesa di u corpu. Sò generalmente attivati da infezioni batteriche, ma quandu u patogenu hè un virus, u so numeru diminuisce.
- eosinofili: u so numeru aumenta in casi di allergie o infestazioni parasitiche.
- Limfociti: Ci sò parechji tippi di linfociti, cum'è i linfociti B o T. A volte ponu apparisce in gran quantità, cum'è in i casi di leucemia, ma hè più cumunu chì i so valori diminuinu, cum'è accade in i primi stadi di u virus malatie.
Test di sangue in cani: a biochimica
Questa sezione di u test di sangue di u cane include cuntà varie sostanze cum'è glucosiu, urea o, soprattuttu, proteine. Per spiegà cumu interpretà un test di sangue in cani, guardemu avà i parametri biochimici più impurtanti chì ci daranu informazioni nantu à u funziunamentu di i vari organi:
- Proteine: a proporzione di proteine in u sangue ci dà informazioni assai preziose. Immunoglobuline è albumina sò misurate. Una alta proteina pò significà disidratazione. A so diminuzione hè indicativa di parechje condizioni chì saranu diagnosticate tenendu in contu u quadru clinicu è u restu di l'analisi.
- Glucosiu: hè u zuccheru chì circula in u sangue. Valori alti ponu indicà chì u cane hà diabete. U glucosiu pò ancu aumentà se l'animale hè assai stressatu, ancu se stu cambiamentu hè più frequente in i misgi. Una diminuzione di questu elementu hè legata à debolezza, crisi o, menu spessu, insulinoma.
- Creatinina: I valori alti sò relativi à l'insufficienza renale, sia acuta sia cronica.
- Urea: hè un pruduttu di rigalu di degradazione di e proteine è hè eliminatu per via di i reni. Hè un altru di i valori chì aumentanu quandu u corpu soffre di disordini renali, chì ponu avè cause diverse.
- ALT è AST: si tratta di transaminasi, parametri chì ci daranu infurmazione nantu à u funziunamentu di u fegatu. A so elevazione indica chì si verifica un prublema di fegatu.
- Bilirubina: hè un altru parametru chì hè ligatu à u fegatu. Hè u pruduttu di rifiutu risultatu da a ripartizione di globuli rossi. S'ellu ùn hè micca eliminatu currettamente, un compitu chì currisponde à u fegatu, s'accumula in u corpu, dunque a so elevazione implica prublemi di fegatu, ma pò ancu esse da l'anemia emolitica in chì i globuli rossi sò distrutti à un ritmu più veloce di u normale.
Analisi clinica è a so interpretazione
Malgradu tutte l'infurmazioni furnite da un test di sangue in u cane, per sapè cumu interpretà i so risultati hè ancu necessariu osservà u cundizione clinica, vale à dì, à i sintomi presentati da l'animali. Inoltre, l'alterazione di un parametru unicu ùn indica micca necessariamente una patologia in tutti i casi.
L'esame, dunque, duverebbe esse interpretatu cum'è un inseme è tenendu contu di e cundizioni particulare di u cane, cum'è a so età o a so storia medica. Duvete ancu sapè chì avemu spiegatu i parametri di basa, ma u veterinariu, per ghjunghje à u diagnosticu u più accuratu, pò dumandà analisi di laburatoriu di elementi cum'è u calciu, chì pò parè elevatu per via di a presenza di tumori; fosforu, chì hè alteratu in fallimentu renale, fructosamina, chì serve per cunfirmà un diagnosticu di iperglicemia (diabete) o ormoni tiroidei, chì ci informerà s'ellu ci hè o micca ipo o ipertiroidismu.
Osservà u sangue à u microscopu pò ancu furnisce infurmazioni interessanti, pudendu interpretà a dimensione, a forma o u numeru di cellule. Infine, ancu se a quantità di i valori normali sembranu elevati o diminuiti ci dice a gravità di u dannu, questu ùn implica micca un pronosticu megliu o peghju. Dunque, serà sempre u veterinariu, valutendu tutte l'infurmazioni dispunibili, chì ghjunghjerà à un diagnosticu è trattamentu. Una volta stabilitu questu, i test analitici saranu ripetuti periodicamente per mantene u cuntrollu.
Avà chì sapete interpretà u test di sangue di un cane è avete vistu in dettaglio parti cum'è u conte di sangue caninu, puderete esse interessatu à u nostru articulu nantu à u vomitu di sangue di cane: cause è trattamenti.
Se vulete leghje più articuli simili à Cumu interpretà u test di sangue di un cane, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Cura di Base.