Cuntenutu
- Dui vaccini essenziali in certi paesi
- Da dui mesi, un cunigliulu pò esse vaccinatu
- Quante volte duvete vaccinà un cunigliulu?
- Vaccinu à u cunigliulu: altri
- Altre Cura Preventiva per i Conigli
I cunigli sò suscettibili, cum'è qualsiasi altru animali per cuntrae malatie. Per questa ragione, se avete o state pensendu à aduttà un cunigliulu, duvete sapè ciò chì sò i vaccini di cunigliulu.
Ci hè dui tippi di vaccini, ubligatoriu è cunsigliatu in certi paesi, ma micca in Brasile. Tuttavia, ci sò dui vaccini chì avete da esse attenti à se vive in Europa, induve i cunigli anu bisognu di un vaccinu.
Cuntinuà à leghje stu articulu PeritoAnimal nantu à vaccini di cunigliulu per sapè s'ellu hè necessariu o micca dà à u vostru cunigliulu un vaccinu è cunnosce un pocu megliu nantu à i vaccini dispunibili.
Dui vaccini essenziali in certi paesi
Un cunigliulu hà bisognu di un vaccinu? Micca in Brasile. I dui vaccini più impurtanti per un cunigliulu animali in paesi cum'è l'Europa sò a mixomatosi è a malatia emorragica. Tramindui sò malatie cù a tassu di mortalità vicinu à u 100% è assai cuntagiosu, chì pò ancu influenzà un cunigliulu casanu chì stà cun l'omi è senza altri congeneri, ancu s'ellu hè veru chì u periculu si multiplica quandu parechji animali anu u listessu spaziu.
Tuttavia, in Brasile ùn ci sò praticamente micca registrazioni di queste malattie è, dunque, u u vaccinu di u cunigliulu ùn hè micca ubligatoriu quì. In fattu, u vaccinu per a mixomatosi ùn hè micca pruduttu o vendutu in u paese precisamente per a mancanza di dumanda.
Avà da cunnosce questi dui vaccini impurtanti per i cuniglii chì sò obbligatori in parechji lochi in u mondu:
- U mixomatosi hà decimatu a pupulazione di cunigliuli in Spagna durante l'anni 70 è hè statu un fattore determinante in a situazione compromessa in a quale si trova u cunigliulu ibericu. Oghje, l'epidemia trà i cuniglii salvatichi ùn hè ancu stata cuntrullata, ma grazia à a vaccinazione, assai disgrazia cù l'animali domestichi ponu esse evitati.
- U malatia emorragica virale hè una malattia di evoluzione brusca. Dopu à unu à trè ghjorni di periodu d'incubazione, si manifesta è provoca a morte in poche ore (trà 12 è 36 ore). U virus di a malatia emorragica di u cunigliulu pruduce autopsie in i tessuti interni di l'animali, chì, data a rapida evoluzione di a malatia, à volte ùn lascia micca rilevà u tempu.
A maiò parte di e razze di u virus di a malattia emorragica di u cunigliulu ponu esse prevene cù a vaccinazione, ancu se in Francia, per esempiu, una ceppa resistente hè stata rilevata.
Da dui mesi, un cunigliulu pò esse vaccinatu
In i paesi induve a vaccinazione per i cuniglii hè ubligatoria, ciò chì, cum'è avemu vistu, ùn hè micca u casu in Brasile, i cunigliuli ùn ponu micca esse vaccinati finu à quandu anu avutu dui mesi di età, è ciò chì hè cunsigliatu hè spaziu i dui vaccini, mixomatosi è frebba emorragica in duie settimane.
Per analogia cù altri mammiferi, l'applicazione di vari vaccini à razze assai chjuche di cunigli, cum'è u cunigliulu nanu, lascia aperta a pussibilità chì l'animale possi sviluppà qualchì malattia contr'à a quale hè destinatu à esse immunizatu.
Quante volte duvete vaccinà un cunigliulu?
Una volta chì i cuniglioli anu ricivutu i so dui vaccini (frebba emorragica è mixomatosi), deve esse rinnuvatu annu in u casu di u virus hemorrhagic, è almenu ogni sei mesi se parlemu di mixomatosi in i paesi induve ci hè una epidemia.
U tempu ideale per vaccinà i cunigliuli contr'à e malatie emorragiche è contr'à a mixomatosi hè primavera, postu chì l'estate hè quandu ci hè una crescita di i casi di ste malatie, ancu se si pò fà tuttu l'annu.
U veterinariu hè quellu chì pò cunsiglià tuttu nantu à a vaccinazione di u cunigliulu secondu u a to razza di cunigliulu, postu chì certe spezie sò più suscettibili à u cuntagiu ch'è d'altre. Inoltre, indicerà quale di i dui vaccini contr'à a mixomatosi chì esistenu hè u più adattu per ogni casu.
In regioni epidemiche, per i cuniglii chì campanu in u campu o chì visitanu solu per ghjucà, a frequenza di vaccinazione contr'à a mixomatosi pò esse alta cum'è quattru vaccinazioni à l'annu, postu chì dopu à trè mesi a vaccina perde una certa efficacia.
Vaccinu à u cunigliulu: altri
quand'elli campanu inseme parechji cunigliuli chì spartenu u listessu spaziu si deve studià a cunvenibilità di vaccinalli in auturnu contr'à e malatie di tipu respiratoriu. Sti patologii, se apparsu, sò trattati cù antibiotici.
Ci sò diverse malatie chì ponu influenzà un cunigliulu, per questa ragione hè impurtante cunnosce in profondità se avemu parechji animali chì campanu inseme.
Altre Cura Preventiva per i Conigli
i cunigliuli devenu esse internamente desparasitatu è hè ancu necessariu assicurassi chì ùn si cuntrattanu parassiti esterni tenendu contu di l'igiene di l'animali. L'umidità è a mancanza d'igiene ponu causà funghi o ancu scabbia.
A scabbia pò apparisce ancu in gabbie assai anziane, chì l'anguli sò sempre difficiuli da pulisce perfettamente. Sia l'infezioni fungose sia a scabbia sò malatie curabili, ancu se a prevenzione hè sempre a megliu opzione per u benessere di u nostru cunigliulu.
Avà chì sapete tuttu di a vaccinazione di u cunigliulu, sè vo campate cun unu di sti animali o pensate à aduttallu, cuntinuvate à navigà per l'Animali Espertu per truvà un nome per u vostru cunigliulu, scopre a cura di i cunigliuli o l'alimentu di i cunigliuli.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à vaccini di cunigliulu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Vaccinazione.