Cuntenutu
- qualchissia novu hè ghjuntu
- prima chì u criaturu ghjunghje
- Malgradu què, ferma ghjelosu
- Cose da cunnosce
Quandu aduttemu è portemu in casa un cane, hè cum'è avè un figliolu, vulemu dà tuttu l'amore è l'attenzione pussibuli per cresce in bona salute è felice. Tutti questi anni a nostra energia hè praticamente diretta versu u cane.
Ma chì passa quandu un novu membru di famiglia vene? Un ciucciu? Ciò chì accade hè chì tuttu pò cambià in pochi ghjorni è se ùn trattemu micca bè, pò purtà à a relazione cù u nostru animale domesticu è à a vostra relazione cù stu novu zitellu per diventà un pocu cumplicata.
Sè site una mamma è travagliate sta situazione, in questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu cosa fà sì u vostru cane hè ghjelosu di u zitellu, dendu vi cunsiglii per chì ci sia armunia trà u vostru cucciolu è u so zitellu è cù tutta a famiglia.
qualchissia novu hè ghjuntu
Immaginate chì sì un cane è chì tuttu l'amore di a vostra mamma è di u babbu sia per voi. Ma di colpu un bellu è amante ma esigente è urlante torna in casa per piglià tutta l'attenzione di a famiglia. U vostru mondu si sfalla.
Di fronte à sta nova dinamica, i cani ponu sente gelosia per sentite fora di locu in a nova vita di famiglia, è essendu cusì creature sensibili, percepenu cume s'ellu ùn ci sia più un locu per elli in u core di a famiglia. Oltre à a gelosia, ponu diventà rancori, impauriti, depressi è ponu esse manifestazioni fisiche cume certe reazzioni avverse à u zitellu.
A verità hè, ùn hè micca colpa di u zitellu o di u cane. È spessu ùn sò ancu i genitori, si tratta di una dinamica automatica è inconscia chì si verifica in u nucleu di a famiglia ma hè impurtante di rilevalla à tempu per evità una disconnessione trà u cucciolu è u zitellu. U più impurtante hè di dà à ognunu u so tempu è u so spaziu, implicà u cane in a nova dinamica di famiglia è pruvà à rende tuttu u prucessu u più naturale pussibule.
prima chì u criaturu ghjunghje
A maiò parte di i cani accettanu l'arrivu di un novu criaturu in casa, ancu se u cane hè statu assai caru prima. Tuttavia, ci sò alcuni chì tendenu à avè un caratteru peghju o difficoltà di adattazione è chì puderebbenu micca piglià a situazione cusì à a lestra. Per ùn superà i limiti di ghjelusia è di cumpurtamentu inappropriatu, hè megliu prevene è preparà u vostru cucciolu per l'arrivu di u zitellu.
Prima, duvete cunnosce a psiculugia canina è capisce chì i cani sò animali territuriali, cusì a casa ùn hè micca solu u so territoriu, ma site ancu voi. Dunque hè normale chì u vostru cucciolu si senti un pocu ghjelosu di u vostru zitellu perchè si sentia abbandunatu in u so propiu territoriu. E so rutine cambieranu (qualcosa chì ùn li piace micca veramente) postu chì ùn puderete micca dorme in certi lochi o gode di a so piena attenzione, è chì i cuccioli sò ancu animali assai intelligenti, rileverai chì hè per via di a presenza di stu novu "figliolu".
Deve preparà a terra prima di cambià a rutina.:
- I cani si stressanu cù i cambiamenti. Se state pensendu à spustà i mobuli intornu o à rinnuvà un pocu di spaziu, fate lu nanzu chì u zitellu ghjunghjessi, cusì u cane si abituarà pocu à pocu è ùn li raporterà micca à u zitellu.
- Ùn isolate micca cumpletamente u vostru animale domesticu da a stanza di u zitellu, lascia li sente è vede cose nove. Quandu u zitellu ghjunghjerà, u cane ùn serà micca cusì ansiosu è curiosu di sente un novu spaziu cunnisciutu.
- passà u tempu cù altri zitelli esse cù u vostru cane, siate ghjusti è dividite a vostra attenzione à parità. Hè impurtante per u cane di vede chì hè tutalmente bè di sparte lu cù altre persone. Vede ancu cumu si reagisce à u caosu cusì è corregge ogni comportamentu negativu in u tempu.
Malgradu què, ferma ghjelosu
In a maiò parte di i casi i cuccioli continuanu à avè attitudini ghjelose perchè si sentenu sempre di più luntanu da u so core. Un cambiamentu solidu serà basatu annantu à uni pochi di prublemi cum'è i seguenti:
- A prima cosa da fà hè di analizà chì cumpurtamenti u cane hà cù u zitellu è vede s'elli ponu diventà aggressivi. Se diventanu più grandi, cunsultate un spezialistu di cumpurtamentu caninu o etologu.
- rivede u vostru cumpurtamentu. Pruvate à passà più tempu di qualità cun ellu, mimelu, rispettà (u più pussibule) u so spaziu, a so dinamica è u so tempu. Ùn ignurallu mentre site cù u zitellu. Hè normale chì tuttu cambiessi, tuttavia, pruvate à ùn fà i cambiamenti cusì subiti. Soprattuttu, ricordate chì u vostru cane face sempre parte di a famiglia.
- i ghjoculi sò a chjave. I ghjoculi per i zitelli devenu esse separati da i ghjoculi di u to animale domesticu. Se u vostru cane prova à piglià un ghjoculu chì ùn hè micca vostru, cacciatelu è dirigite a vostra attenzione à un ghjoculu chì hè u so. Se u vostru cucciolu ghjoca naturalmente cù i so ghjoculi, premialu. Listessu accade sì u zitellu hè quellu chì cerca u ghjoculu di u cane. Pensate à avè dui figlioli avà.
Cose da cunnosce
- Strofate un pocu d'oliu di coccu o d'amanduli nantu à i ghjoculi è i ghjoculi di u to ghjacaru, ellu assucierà l'odore à e vostre cose.
- Lasciate chì u cane sbuffi è vede u zitellu. Ricurdativi hè impurtante ùn isolà u vostru cucciolu da u zitellu.
- Mantene u vostru cucciolu sanu è pulitu, questu vi darà più fiducia quandu u vostru zitellu hè vicinu ad ellu.
- Ùn mai rimpruverà aggressivamente o spinghje u vostru cucciolu quandu si avvicina à u zitellu in una manera curiosa.
- Hè preferibile chì ùn li lasciate mai soli, quantunque boni si portanu d'accordu à un certu puntu, sia u cane sia u zitellu ponu esse imprevedibili.
- Pigliate u tempu ogni ghjornu per esse solu cù u vostru cane.
- Fate attività divertenti cù u cane è u zitellu in listessu tempu. Prumove l'interazione è l'affettu trà di elli.