U ghjattu pò manghjà l'ovu?

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 5 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
U ghjattu pò manghjà l'ovu? - Animali
U ghjattu pò manghjà l'ovu? - Animali

Cuntenutu

L'ove di pullastru sò unu di l'alimenti i più cumuni in a dieta di l'esseri umani, per via di i benefici ch'ellu offre per a salute è ancu per a so versatilità in cucina, chì permette a creazione di una mansa di ricette dolci è salate. Hè un surghjente assai ecunomica di prutetta pura, chì ùn hà micca livelli cunsiderevuli di carboidrati è zucaroli, è hè ancu un grande alliatu per quelli chì volenu perde u pesu in modu sanu.

Ancu se a scienza mette in discussione parechji miti nantu à l'ova è dimostra i so benefici, ci sò ancu assai tutori chì si dumandanu se u ghjattu pò manghjà l'ovu o se u cunsumu di questu alimentu hè periculosu per a salute felina. Dunque, in PeritoAnimal, vi diceremu se l'ova pò esse un alimentu benefiziu per i misgi è vi mostreremu e precauzioni chì duvete piglià se decidite d'incorporà questu alimentu in a dieta di i vostri gattini.


Composizione nutrizionale di l'ovu

Prima di spiegalli se un misgiu pò manghjà un ovu o micca, hè impurtante chì cunnosci a cumpusizione nutrizionale di l'ovu di gallina in modu da pudè capisce i pussibuli benefici nutrizionali per i vostri gattini, è ancu e precauzioni chì duverebbe piglià quandu si introduce lu in a dieta di i felini. Sicondu a basa di dati USDA (Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti), 100 grammi d'ove di gallina sana, crudu è frescu, cuntene i seguenti nutrienti:

  • Energia: 143 kcal;
  • Acqua: 76,15 g;
  • Proteine: 12,56g;
  • Grassi totali: 9,51 g;
  • Glucidati: 0,72 g;
  • Zuccheri totali: 0,53 g;
  • Fibra tutale: 0,0g;
  • Calcium: 56mg;
  • Ferru: 1,75 mg;
  • Magnesiu: 12 mg;
  • Fosfaru: 198 mg;
  • Potassiu: 138 mg;
  • Sodiu: 142 mg;
  • Zinc: 1,29 mg;
  • Vitamina A: 140 Μg;
  • Vitamina C: 0,0 mg;
  • Vitamina B1 (tiamina): 0,04 mg;
  • Vitamina B2 (riboflavina): 0,45 mg;
  • Vitamina B3 (niacina o vitamina PP): 0,07 mg;
  • Vitamina B6: 0,17 mg;
  • Vitamina B12: 0,89 µg;
  • Acidu folicu: 47 µg;
  • Vitamina D: 82 IU;
  • Vitamina E: 1,05 mg;
  • Vitamina K: 0,3 µg.

U ghjattu pò manghjà l'ovu: hè bonu?

Cum'è l'avemu digià vistu in a cumpusizione nutrizionale sopra, l'ovu raprisenta un eccellente fonte di proteina magra è pura, postu chì cuntene guasi zeru quantità di carboidrati è zucaroli totali, cù una quantità moderata di grassu. Quasi tutte e proteine ​​di l'ovu si trovanu in u biancu, mentre chì e molecule lipidiche sò cuncentrate in u vitellus. Sò precisamente questi macronutrienti chì devenu esse i pilastri energetichi di a nutrizione di u vostru felinu, cunsiderendu chì sò animali strettamente carnivori (è micca omnivori cum'è noi).


In questu sensu, hè impurtante di mette in risaltu chì e proteine ​​di l'ovu sò furmatu principalmente di aminoacidi essenziali, vale à dì, aminoacidi chì u ghjattu ùn sintetizza micca naturalmente in u so corpu, è hà bisognu d'ottene da fonti esterne per mezu di u so cibu. In quantu à a vechja cattiva reputazione di l'ova, in relazione cù a quantità eccessiva di colesterolu, duvemu clarificà chì u cunsumu moderatu Questu alimentu hè sicuru per u vostru misgiu è ùn alzerà micca i vostri livelli di colesterolu o vi farà guadagnà pesu.

Inoltre, deve esse nutatu chì l'ovu hà ancu quantità interessanti di minirali essenziali, cum'è u calciu, u ferru è u putassiu, è ancu e vitamine A, D, E è u cumplessu B. Questu significa chì, in più di cuntribuisce à a furmazione è u rinfurzamentu di i musculi è l'osse di u vostru felinu, l'ovu vi aiuterà ancu à mantene un sistema immunesana, chì hè di primura per prevene ogni tipu di malatie.


Oltre à offre tutti questi benefici per a salute à u vostru felinu, l'ova hè ancu economica è faciule da truvà.

I misgi ponu manghjà ova, ma chì sò e precauzioni?

Una di e più grande preoccupazioni di i pruprietari di animali domestici quandu si tratta di incorporà l'ova in a dieta di i so misgi hè se devenu offre u crudu o cottu. Ancu se parechji esperti è studiosi di a dieta BARF per i misgi mettenu in risaltu i vantaghji di offre alimenti crudi à i felini, cunservendu cusì tutti i so enzimi è e so proprietà nutrizionali, duvete esse assai sicuru di l'origine di l'ova chì avete acquistatu per incorporalli crudi in a dieta . di u to gattinu.

L'ova cruda pò cuntene batteri assai periculosu per a salute di e fighe, u salmonella. Se uttenite ova di origine biologica, da acelli cù una dieta cuntrullata è ancu organica, riduce considerablemente u risicu di esse contaminatu. Tuttavia, duvete sempre lavà l'ova assai bè sottu à l'acqua corrente prima di rompe a so cunchiglia.

Ma attenti! Solu duverà lavà l'ove quandu li usanu, ghjustu prima di rompe li. Siccomu a casca d'ova hè una superficia porosa, se a lavate bè in anticipu è a lasciate riposà, pò incuragisce l'entrata di batteri da a casca d'uovo dentru, cuntaminendu cusì u biancu è u vitellus.

U ghjattu pò manghjà un ovu bollitu?

Puderanu, in fatti, se ùn pudete micca ottene ovi d'urighjini urganica o sì ùn site micca sicuru di a provenienza di l'ove chì avete acquistatu, hè megliu offre li bolliti à i gattini. A cucina à alte temperature hè capace di eliminà a maiò parte di i patogeni pussibuli prisenti in questu alimentu. In questu modu pudete assicurà chì u cunsumu d'ovu sia sicuru per u vostru amicu felinu.

D'altra parte, hè ancu impurtante di enfatizà quellu l'ova crude cuntenenu una proteina chjamata avidina. Ancu se ùn hè micca una sustanza tossica per u ghjattu, sta proteina agisce cum'è antinutriente, impedendu à u vostru corpu di assorbe currettamente a biotina (cunnisciuta ancu cum'è vitamina H).

Ancu se per causà un deficit di biotina in u corpu di u misgiu hè necessariu cunsumà quantità elevate di ova cruda (ciò chì ùn hè micca cunsigliatu), pudemu simpliciamente eliminà stu risicu inutile cucinendu l'ova prima di aghjunghje li à a dieta di u ghjattu. A cucina denatura l'avidina, chì inibisce a so azzione cum'è antinutriente. In altre parolle, u ghjattu serà in gradu di assorbe tutti i nutrienti di l'ovu cottu più faciule è in modu sicuru.

U ghjattu pò manghjà l'ovu ma quantu?

U cunsumu moderatu d'ova pò esse assai benefiziu per i gattini, ma duvete rispettà una dosa sicura è una frequenza per chì questu alimentu ùn sia micca dannosu per a salute. Cum'è a saviezza pupulare afferma dighjà, tuttu hè male in eccessu ...

In generale, hè cunsigliatu di offre ova solu à i misgi una o duie volte à settimana, Combinendu cù altri alimenti benefichi per a salute di u misgiu. Tuttavia, ùn ci hè micca una sola dose predeterminata per tutti i misgi, postu chì a quantità sicura di ova deve esse adatta à a dimensione, u pesu, l'età è u statu di salute di ogni misgiu, tenendu contu ancu di u scopu di cunsumà st'alimentu.

Duvemu ancu enfatizà chì l'ovu, ancu s'ellu offre proteine ​​magre è benefiche, ùn deve micca rimpiazzà a carne in a dieta di u ghjattu. Cum'è digià citatu, i misgi sò animali strettamente carnivori, allora a carne deve esse l'alimentu principale è a fonte di proteine, grassi è altri nutrienti.

Dunque, hè di primura cunsultà un veterinariu per determinà l'alimentu u più adattu secondu e necessità nutrizionali di u to gattinu. U prufessiunale puderà guidà vi nantu à l'introduzione di l'ova è altri alimenti in a dieta di u ghjattu, cunsiglendusi sempre nantu à u megliu modu è e quantità più adatte per avè un impattu pusitivu nantu à a salute di u vostru felinu.