Cuntenutu
- Cosa hè è per chì serve un vaccinu?
- À chì età deve esse vaccinatu u vostru misgiu?
- Calendariu di vaccinazione
- Più infurmazione nantu à i vaccini cat
Sì avete un gattu o avete da aduttà unu, cum'è pruprietariu rispunsevule, duverete scopre assai cose. Unu di i più impurtanti hè a prevenzione di fronte à parechje malatie gravi per elli. Questa prevenzione si ottiene cù u vaccinazione propiu.
Sicondu induve vive, alcuni vaccini ponu esse obbligatori o micca è a frequenza pò ancu variare. Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal per scopre calendariu di vaccinazione di u ghjattu, in questu modu vi assicurerà chì a salute di u vostru felinu diventa più forte.
Cosa hè è per chì serve un vaccinu?
I vaccini sò sustanzi creati per aiutà u corpu à luttà contr'à certe malatie. Queste sostanze sò generalmente date sottocutaneamente è cuntenenu l'antigeni necessarii per creà anticorpi in u corpu di u misgiu. Sicondu a malatia chì vulete luttà, i vaccini ponu cuntene frazzioni di virus, microorganismi attenuati, ecc. Hè cù stu liggeru cuntattu cù a malatia chì u sistema immunitariu di u felinu creerà e difese necessarie per luttà contr'à sta malatia s'ella apparisce.
I vaccini chì devenu esse amministrati à i misgi ponu cambià in ubligatoriu è in a periodicità sicondu a zona geografica induv'elli si trovanu, postu chì pò accade chì ci sianu malatie endemiche specifiche in quella zona è d'altre sianu state sradicate. Dunque, hè u nostru obbligu cum'è cittadini di questa zona è cum'è proprietarii di animali domestici responsabili, facci sapè chì vaccini sò obbligatori è quantu spessu devenu esse amministrati à u nostru ghjattu. Hè simplice quant'è andà à u veterinariu è dumandalli di parlacci di u calendariu di vaccinazione chì duvemu seguità, postu chì in più di quelli richiesti da a legge, hè prubabile di raccomandà un vaccinu volontariu perchè hè veramente impurtante per a salute di u nostru cumpagnu. .
Hè necessariu chì prima di vaccinà u vostru misgiu, duvete assicurà chì sia parassitatu, in bona salute è chì u so sistema immunitariu sia abbastanza maturu, chì hè l'unicu modu per u vaccinu di travaglià è di esse efficace.
Cum'è a pudete vede, hè veramente impurtante vaccinà u vostru animale domesticu è, per questa ragione, vi raccomandemu vaccinate ogni annu, ancu se pò sembrà inutile per voi, in realtà hè fundamentale è vitale sia per a salute di u vostru felinu sia per u vostru, postu chì ci sò alcune zoonosi chì ponu esse evitate cù una vaccinazione simplice.
Sfurtunatamente, micca vaccinà i misgi hè unu di i sbagli i più cumuni chì facenu i pruprietarii di i misgi.
À chì età deve esse vaccinatu u vostru misgiu?
U più impurtante hè di sapè chì duverebbe aspittà più o menu finu à l'età di svezzamentu, postu chì hè di primura chì u to misgiu abbia digià un sistema immunitariu un pocu maturu. Mentre i cuccioli sò in u grembu maternu è mentre stanu allattendu, una parte di e difese immune di a mamma sò trasmesse à i cuccioli è cusì sò prutetti per un pezzu mentre creanu u so sistema di difesa. Questa immunità chì a mamma li trasmette cumencia à sparisce trà 5 è 7 settimane di vita. Hè per quessa, u mumentu ideale per vaccinà u vostru misgiu per a prima volta hè 2 mesi di vita..
Hè assai impurtante chì mentre u vostru misgiu ùn hà micca avutu a prima vaccinazione cumpleta, ùn esce micca fora o interagisce cù i misgi chì passanu per u vostru ortu. Questu hè perchè ùn hè micca sicuru di u livellu di difese chì pò avè in questu periodu di tempu, trà u quale l'immunità acquistata da a so mamma serà sdrughjita è a prima vaccinazione entrerà in pienu effettu.
Calendariu di vaccinazione
Con l'eccezione di u vaccinu antirabicu, ùn ci hè micca altri vaccini richiesti da a legge per i misgi domestici. Dunque, duvete seguità u calendariu di vaccinazione chì u veterinariu ricumanda secondu a zona induve vive è alcuni aspetti di a salute di u vostru misgiu.
Hè di primura chì prima di esse vaccinatu, u to misgiu sottuponghessi a test di malatie cum'è a leucemia felina è l'immunodeficienza felina.
In ogni casu, vi presentemu per seguità a calendariu di basa chì hè generalmente seguitatu per a vaccinazione di u misgiu:
- 1,5 mesi: Duvete parassitarà u vostru gattu per chì a vaccinazione primaria sia più tardi. Amparate più nantu à a parassita in i misgi in u nostru articulu.
- 2 mesi: Test di leucemia è immunodeficienza.Prima dose di trivalente, sta vaccina cuntene u vaccinu contr'à panleucopenia, calicivirus è rinotracheite.
- 2,5 mesi: Prima dosi di vaccinu contra a leucemia felina.
- 3 mesi: Rinforzu di u vaccinu trivalente.
- 3,5 mesi: Booster vaccine leucemia.
- 4 mesi: Primu vaccinu contr'à a rabbia.
- Ogni annu: Da quì in avanti, un vaccinu annuale di ognuna di quelle amministrate in precedenza deve esse amministratu, chì l'effetti devenu restà attivi mentre diminuiscenu cù u tempu è si perdenu. Dunque, duverebbe vaccinà u vostru misgiu una volta à l'annu cù u vaccinu trivalente, u vaccinu contra a leucemia è u vaccinu contr'à a rabbia.
Più infurmazione nantu à i vaccini cat
Hè assai impurtante per a salute di u vostru misgiu chì u vaccinate annu, ma hè ancu più impurtante per i misgi chì surtenu fora è venenu in cuntattu cù altri misgi, di i quali ùn simu spessu micca cuscenti di u so statu di salute.
U vaccinu trivalente prutege contra duie di e malatie respiratorie più cumune in i misgi, a rinotracheite felina è u calicivirus felinu, è u trivalente cuntene ancu u vaccinu contr'à una di e malatie chì attaccanu u sistema digestivu è u sangue u più seriu, a panleucopenia felina. U vaccinu contr'à a leucemia hè di primura per a salute di u ghjattu, chì cuntrae sta malatia hè assai cumplicatu è spessu porta à a morte di l'animali.
Hè di primura di dà à u vostru misgiu u vaccinu contr'à a rabbia, postu chì si tratta di una zoonosi assai grave, significa chì sta malatia hè trasmessa ancu à l'omu, dunque hè veramente cunsigliatu di vaccinà contr'à i misgi di a rabbia chì surtenu fora.
Esistenu altri vaccini per i felini domestici cum'è u vaccinu peritonitis infettivu felinu è u vaccinu contra clamidiosi.
Infine, se andate à viaghjà cù u vostru misgiu in un'altra parte di u mondu, hè assai impurtante chì scopriate s'ellu ci hè vaccinazioni obbligatorie per i misgi in u paese in cui viaghjate, cum'è spessu u casu cù u vaccinu antirabicu , oltre à esse infurmatu di e malatie vaccinate chì sò endemiche in a zona.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.