Cuntenutu
- E cause più cumune
- anorexia canina
- Malatie chì limitanu u vostru appetitu
- Soluzioni per aiutà à manghjà
Fate eserciziu u vostru cane, ghjocate cun ellu, li insegni à circà l'alimentu, li offre piatti sani è deliziosi, è avete pruvatu parechji tipi di alimenti, ma quantunque, ùn manghja ancu?
Se u vostru cucciolu ùn manghja micca, hè normale per voi di preoccupassi, chì hè normale per elli avè un appetitu ravenous. Stu cumpurtamentu pò esse un segnu chì l'organisimu fisicu o emotivu di u vostru cane ùn si comporta micca bè. U vostru cucciolu ùn pò manghjà per una varietà di motivi, capisce li hè di primura per a so salute è u so avvene.
Se dumandate u perchè u vostru cucciolu ùn vole micca manghjà, vi invitemu à leghje l'articulu seguente di PeritoAnimal in u quale vi daremu qualchì cunsigliu per u vostru cane per vultà à u so appetitu normale.
E cause più cumune
Un cucciolu senza appetitu ùn significa micca necessariamente chì hà un prublema di salute chì necessita assistenza medica. Alcuni cuccioli ricusanu l'alimentu perchè ùn piace micca u gustu o tessitura, altri perchè sò più esigenti o perchè ponu soffre d'ansietà, abituandu si à un novu membru di a famiglia o di casa. In questi casi simplici, cambiate u tipu di alimentu è pruvate à mantene a dinamica per u vostru corpu per stabilizzà.
Per sapè se u vostru cane ùn li piace micca u manghjà o hè un animale domesticu cumplicatu cù i so gusti, è per interessallu di novu in u manghjà, pruvate u seguente: scurdatevi di a razione per un secondu è pruvate à dalli un pocu di carne, cum'è u pullastru. S'ellu corre à stu tippu di manghjà è rifiuta l'altru, hè perchè hè un cane cù un palatu esigente è, dunque, duverete pruvà à abituallu à l'alimentu chì furnisce.
anorexia canina
L'anorexia in i cani hè assai diversa da a malatia chì si verifica in l'omu. U Caninu ùn hè micca u tippu di disordine alimentariu in u quale u cane guarderà in u spechju in sovrappesu è dunque si furzerà à ùn manghjà.
In i cani, l'anorexia è mancanza di appetitu tutale, hè per via di altri motivi. Hè impurtante di cunsultà u veterinariu per analizà u quadru sanu perchè accade ancu chì u cucciolu ùn soffre micca d'anorexia, ma hà un altru prublema di salute o sia solu un cane esigente da manghjà. Attenti chì u vostru cucciolu ùn pò micca vulè manghjà per via di e cause seguenti:
- Ansietà di separazione quandu si alluntana da a vostra mamma.
- Cambiamenti in l'ambiente duve ellu hè natu o hè statu qualchì mese.
- U cucciolu pò esse sottumessu à un scambiu di denti.
- Effetti secundarii di vaccini recenti.
Sì u vostru cucciolu ricusa di manghjà per più di dui ghjorni, purtatelu à u veterinariu immediatamente per escludere qualsiasi altra malattia chì pò causà anoressia. L'anorexia pò esse u sintomu di un prublema di salute maiò cum'è:
- infezioni respiratorii
- Insufficiency in qualsiasi organu
- Dolore in qualchì parte di u corpu
- Cancer
Malatie chì limitanu u vostru appetitu
Se u vostru cucciolu ùn vole micca manghjà per nunda in stu mondu, pò esse ch'ellu soffre di una malattia in cui a mancanza di appetitu face parte di i sintomi:
- Trattamenti veterinarii in cui vi sò stati prescritti medicazione (effetti collaterali) o interventi chirurgichi chì vi sentenu assai malatu dopu l'operazione.
- Dolore da ogni ferita o colpu. U cucciolu pò smette di manghjà per paura di esse feritu di più in a ferita. Arricurdatevi chì site un criaturu è chì vi ligate una cosa à l'altra.
- Perdita di l'appetite per i parassiti. U vostru cucciolu pò avè una infizzione cù parassiti o vermi di cani cum'è tenia, hookworm, parassita di u core è trichuriasis. A maiò parte di i cuccioli nascenu cù vermi chì ponu causà diarrea, perdita di pesu è perdita di l'appetitu. Pudete ancu soffre di una infestazione parassita esterna chì vi infastidisce. L'eliminazione di pulci è zecche hè critica.
- Prublemi intestinali cum'è gastrite, reflux o squilibru ormonale, oltre à febbre è malatie orali, caccianu a fame di ogni cucciolu.
- Sì u vostru animale hà qualchì malatie renale, mucose, ochji, sistema digestivu o pelle, u fastidiu è u fastidiu li feranu à smette di manghjà.
Soluzioni per aiutà à manghjà
- Scaldate l'alimentu seccu un pocu in u microondas, 15 secondi devenu esse abbastanza. Questu pò liberà l'odore è uttene a vostra attenzione mentre à u listessu tempu rende l'alimentu micca troppu duru. Mantene u nasu pulitu per chì l'odore di l'alimentu possa entrà megliu è pò stimulà u vostru appetitu.
- Aghjunghjite un pocu d'acqua da u brodu vegetale, u pullastru o l'oliu d'oliva à l'alimentu di u vostru cane. Questu addolcisce l'alimentu è rende a masticazione più faciule s'ellu hè in fase di dentizione, chì l'alimentu pò esse troppu duru per ellu.
- Dà li qualchì supplementu vitaminicu chì cuntene una bona quantità d'omega 3 per stimulà u so appetitu.
- Focus nantu à a dieta di megliu qualità pussibule. Varieghja i tippi di alimenti: secchi, bagnati, stuzzichini è cunserve di sfarenti gusti. Quandu manghjate megliu, mantene i stessi gruppi alimentarii cù u tempu.
Ùn vi scurdate chì i cuccioli sò animali assai sensibile, cum'è sò in un periodu di sviluppu. A mancanza d'acqua è di manghjà pò disidratalli è indebulisceli cun facilità, purtendu à malatie è ancu morte.
Se vedi ch'ellu hè debule, prova à dalli da manghjà à a manu per aiutallu è piglia lu à u veterinariu. S'ellu ùn funziona nunda è u vostru cucciolu ùn vole manghjà sempre, hè pussibile ch'ellu abbia una malattia, allora purtatelu à u veterinariu u più prestu pussibule.