Cuntenutu
- u calore in i misgi
- Sindrome di i Resti di l'Ovariu in i Gatti
- Diagnosticu di u sindromu di l'ovariu rimanente
- Trattamentu di a Sindrome Ovarianu Resta
- In altre parolle, hè stata colpa di u veterinariu chì hà sterilizatu u vostru misgiu?
Se vi dumandate se hè pussibule chì u vostru misgiu, chì hè sterilizatu, mostri segni di calore, site ghjuntu à l'articulu ghjustu. U vostru gattinu miauleghja tutta a notte, rotulendu in terra, chjamendu i masci? Ancu s'ellu hè sterilizzata, questi ponu esse efficacemente segni di calore.
Vulete sapè cumu hè pussibule per u u ghjattu entre in calore ancu dopu à sterilizazione? U Spertu Animale a vi spiega. Continuate à leghje!
u calore in i misgi
Prima, duvemu clarificà chì ci ponu esse duie situazioni:
- U vostru ghjattu hè in realtà in calore
- Stai cunfondendu i segni di u calore cù altri segni.
Cusì, hè impurtante ricurdà chì sò i sintomi di un gattu in calore:
- Vucalizazione eccessiva (alcune babes ponu miaulà tutta a notte)
- Cambiamenti di cumpurtamentu (certi misgi sò più affettuosi, altri sò più aggressivi)
- rotulu nantu à u pianu
- strufinate contr'à l'ogetti è e persone
- pusizione lordosis
- Alcuni misgi ponu urinà più spessu è ancu marcà u territoriu cù ghjetti d'urina.
- Se site in una casa cù un giardinu, i misgi interessati à u vostru gattinu sò suscettibili d'apparisce.
Se u vostru misgiu hè efficace in calore, duvete cunsultà un veterinariu perchè un prublema chjamatu a sindromu di l'ovariu rimanente.
Sindrome di i Resti di l'Ovariu in i Gatti
U sindromu di u restu ovarianu, chjamatu ancu sindrome di u restu ovariu, hè descrittu in l'omu è in i cani è i misgi femini. Stu sindromu hè più cumunu in l'omu chè in i misgi è i cani. Ancu se sta situazione pò esse menu frequente in i misgi, ci sò parechji casi documentati.[1].
Fondamentalmente, u sindrome di l'ovariu rimanente hè caratterizatu da a persistenza di l'attività uterina, vale à dì estru, in e femine castrate. E perchè accade questu? pò esiste diverse cause:
- A tecnica chirurgica aduprata era inadeguata è l'ovari ùn sò micca stati rimossi currettamente;
- Una piccula parte di u tissutu ovariu hè stata lasciata in a cavità peritoneale, chì hè stata rivascolarizata è hè diventata torna funzionale,
- Una piccula parte di u tissutu ovaricu hè stata lasciata in un'altra regione di u corpu, chì hè stata rivascolarizata è hà tornatu à funziunà.
Stu sindromu pò accade solu qualchì settimana dopu a castrazione o ancu anni dopu a castrazione.
L'ovarioisterektomia hè a prucedura più cumuna eseguita per sterilizà i misgi femini. Questa prucedura hè abbastanza semplice, ma cumu ogni prucedura chirurgica hà qualchì risicu, cù u sindrome di l'ovariu rimanente chì hè unu di elli. In ogni casu, a sterilizazione hè sempre a megliu opzione, malgradu i risichi è ricordate chì sta sindrome hè rara.
Cum'è sapete, a sterilizazione di i misgi hà assai avantaghji, cumprese:
- Impedisce i cammelli indesiderati! Ci sò millaie di gattini chì campanu senza cundizioni in carrughju, hè un veru prublema è a sterilizazione hè l'unicu modu per cumbatte lu;
- Diminuisce a probabilità di certe malatie cum'è u cancheru di u senu è altri prublemi riproduttivi;
- A ghjatta hè più calma è ci hè menu pussibilità ch'ella provi à scappà per francà;
- Ùn ci hè più u solitu stress di a stagione di u calore, e notte di meiu senza piantà è a frustrazione di u ghjattu per ùn esse capace di attraversà
Diagnosticu di u sindromu di l'ovariu rimanente
Se u vostru misgiu sterilizatu entra in calore, duvete esse attenti à stu sindrome. Hè impurtante chì visitate un veterinariu per ch'ellu possa fà una diagnosi curretta.
A diagnosi di u sindrome di l'ovariu rimanente ùn hè micca sempre faciule. U veterinariu si basa nantu à i segni clinichi, ancu se micca tutti i misgi li anu.
Tù sintomi di u sindromu di l'ovariu rimanenti sò generalmente listessi chì in a fase di l'estru di i misgi:
- cambiamenti di cumpurtamentu
- miaulazione eccessiva
- U misgiu si frotta contr'à u tutore è l'ughjetti
- Interessu da parte di i misgi
- Posizione Lordosis (cum'è in l'immagine sottu)
- coda straviata
E scariche vaginali accadenu raramente in i misgi femini, à u cuntrariu di ciò chì accade in i cani femine, ancu se un aumento di a frequenza di urinazione pò esse cumunu.
Cum'è i sintomi di u sindromu di l'ovariu di riposu ùn sò micca sempre presenti, u veterinariu utilizza altri metudi per ghjunghje à u diagnosticu. I metudi più cumuni sò à citulugia vaginale hè u ultrasound abdominale. Ancu se sò un pocu più costosi, i testi ormonali è a laparoscopia sò ancu un grande aiutu per u diagnosticu. Questi metudi permettenu di scartà altre diagnosi differenziali pussibuli cum'è: piometra, traumatisimi, neoplazie, ecc.
Trattamentu di a Sindrome Ovarianu Resta
U trattamentu farmaculogicu ùn hè generalmente cunsigliatu. Dunque, hè più probabile chì u vostru veterinariu vi cunsiglii un cirurgia esplorativu. U vostru veterinariu cunsiglierà assai probabilmente chì a chirurgia sia fatta durante u calore, perchè durante sta fase u tessutu restante sarà più visibile.
A chirurgia permette à u veterinariu di truvà quellu picculu pezzu d'ovariu chì causa tutti sti sintomi in u vostru misgiu è quandu l'estrazione di u prublema hè risoltu!
In altre parolle, hè stata colpa di u veterinariu chì hà sterilizatu u vostru misgiu?
Prima di cunclude chì u sindromu ovariu rimanente di u vostru ghjattu hè colpa di u veterinariu chì hà fattu a chirurgia, ricordate chì, cum'è avemu digià indicatu, ci sò diverse cause pussibili.
Effettivamente, pò accadere per via di una chirurgia male eseguita, da quì l'importanza di sceglie un bon veterinariu. Tuttavia, questu ùn hè micca l'unica causa è ùn pudete micca accusà ingiustamente u veterinariu senza sapè ciò chì hà veramente attivatu sta sindrome. In certi casi, u ghjattu hà una tissutu ovariu residuale fora di l'ovariu è qualchì volta ancu in una parte luntana di u corpu. In quessi casi, sarebbe guasgi impussibile per u veterinariu di nutà è di rilevà stu tissutu per cacciallu durante a procedura normale di castrazione. E cumu succede questu? Durante u sviluppu embrionale di u misgiu, quandu era sempre un embrione in u grembu di a mamma, e cellule chì creanu l'ovari migraru versu l'altra parte di u corpu è avà, anni dopu, si sò sviluppati è anu cuminciatu à funziunà.
Hè cusì, spessu, ùn ci hè manera di sapè chì ci hè una piccula parte di l'ovaia sempre in u corpu di u ghjattu finu à ch'ella entri di novu in calore è chì u veterinariu abbia bisognu fà una nova cirurgia.
Se u vostru misgiu sterilizatu hè ghjuntu in calore, hè megliu à corre à un veterinariu per pudè diagnosticà rapidamente è inizià u trattamentu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à u ghjattu sterilizatu entra in calore, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.