Cuntenutu
- 1. Valuta a situazione
- 2. Un travagliu in squadra
- 3. Dieta per perde u pesu cane
- 4. U manghjà: alcune regule
- 5. U rolu di l'alimentu in l'educazione
- 6. Eserciziu fisicu
- 7. Determinazione
Cum'è cù l'umani, obesità in cani hè un prublema di più in più frequente. E cause sò simili à l'obesità in l'omu: troppu cibu, troppu bibite è troppu pocu eserciziu.
Un quartu di i cuccioli in sovrappesu anu prublemi cumuni serii: per esempiu l'artrosi, chì rende a vita d'ogni ghjornu difficiule cum'è marchjà, seduti, stesi. Inoltre, l'eccessu di grassu accumulatu mette pressione nantu à i pulmoni è u diafragma, rendendu difficiule à respirà. Tutti i prublemi relativi à esse in sovrappesu, cum'è u diabete è e malatie cardiovascolari, risultanu in una diminuzione di a qualità di vita di u cane. Ùn pò micca muvimentu cusì facilmente o ghjucà è gode à pienu di a so vita.
In questu articulu di ExpertoAnimal vi daremu qualchi cunsiglii da scopre cumu fà perde un pesu à un cane, continuate à leghje:
1. Valuta a situazione
Per sapè se u cane hè in sovrappesu, un test faciule hè toccu e so coste: Di solitu e coste ùn sò micca visibili ma duvete esse capace di sente li facilmente à u toccu. Se ùn li sentite micca, u vostru cane hè probabilmente in sovrappesu.
Un'altra opzione hè di pisà u cane è di paragunallu cù u pesu mediu di a razza: a eccessu trà 10 à 20% si cunsidereghja sovrappesu è ancu di più hè digià obesità.
Una visita à u veterinariu hè ideale per stabilisce u pesu ideale di u cucciolu è cusì tene à mente un scopu da fà. Inoltre, u veterinariu puderà determinà se l'origine di u sovrappesu hè una malattia cum'è l'ipotiroidisimu.
2. Un travagliu in squadra
Una volta chì a situazione hè stata valutata è un scopu determinatu, u più impurtante hè per tutta a famiglia di piglià a decisione di mette u cane à dieta è tutti seguitanu. Altrimenti, i sforzi saranu sprecati: sì unu di voi continua à dà trattà mentre l'altri resistenu à l'ochji supplichi di u cane, a dieta ùn funzionerà micca.
Per uttene u vostru cane à perde pesu, tutta a famiglia hà da aiutà, da u più chjucu à u più anzianu.
3. Dieta per perde u pesu cane
L'alimentazione hè, naturalmente, unu di i primi parametri chì duvete cambià: cun l'aiutu di u vostru veterinariu, determinate quantu cibu u vostru cane deve manghjà ogni ghjornu.
Se decidite scambià l'alimentu per un razione "ligera", duverete fà progressivamente per evità i prublemi di digestione: cumminciate mischjendu una piccula quantità di a nova razione cù a vechja razione è, à pocu à pocu, aumentate a proporzione di a nova.
4. U manghjà: alcune regule
Un cane adultu hà solu bisognu unu o dui pranzi à ghjornu, evite di lascià a razione sempre dispunibile. Hè ancu impurtante avè tempi fissi per i pasti è un locu specificu per elli.
U cane deve esse solu mentre manghja: sè avete altri animali domestici, evitate di manghjalli tutti in listessu tempu è in u stessu locu. A presenza d'altri animali face u cane manghjà più veloce, per via di l'ansietà è di a paura ch'elli arrubanu u so manghjà. Impedisce à u vostru cane di manghjà troppu prestu hè utile per una digestione megliu è evita un stress inutile.
5. U rolu di l'alimentu in l'educazione
Ùn duverete micca dà rigali è dolci tuttu u tempu: per educà i nostri cani, duvemu aduprà dolci cum'è ricumpensa, postu chì offre troppu pò cuntribuisce à u so sovrappesu. Ci sò altri manere di ricumpensà u cane: cuddà o ghjucà cù u so ghjocu preferitu.
Duvete amparà à ricunnosce i vantaghji à i quali u vostru cane hè u più sensibile: se u trattatu in forma di trattatu hè ciò chì preferisce è ùn vulete micca arrubà quellu piacè, sceglite l'opzioni menu caluriche, o semplicemente date pocu à pocu pocu di razione.
Duvete sempre evità di dà u vostru restu di manghjà: un cane ùn deve micca dumandà da manghjà mentre manghjate, hè male micca solu per a so educazione ma ancu per a so salute.
6. Eserciziu fisicu
Per assicurà a salute fisica è mentale, u cane hà bisognu di esercitassi ogni ghjornu. Per stimulà lu, pudete cambialu e cavalcate è i ghjochi. L'eserciziu hè u bisognu di un cane. Alcune razze richiedenu menu eserciziu di l'altri, ma in generale, l'eserciziu hè essenziale per a salute è u benessere di tutti i cuccioli.
L'eserciziu deve esse fattu progressivamente per evità prublemi musculari: sì avete un cane sedentariu chì ùn hè micca abituatu à fà sportu, duverete abituà si à pocu à pocu. Sì avete un cucciolu, ùn fate micca longu camminate cun ellu finu à quandu hè un annu, per evità prublemi cumuni.
Ci sò sfarenti tippi di eserciziu per i cani obesi: lancià una palla o un bastone, pruvà sporti canini cum'è l'agilità, andà à spassighjà, in bicicletta, à fà jogging, ecc.
Ci hè parechje manere di uttene u vostru cane per esercità, da sporti più lenti à sporti più intensi. Oltre à aiutà u cane à perde pesu, l'attività fisica rinfurzerà a vostra complicità cun ellu.
7. Determinazione
Quant'è simpaticu cum'è u to cane sembra quandu ellu dumanda di manghjà, devi resiste è chì ùn serà micca sempre faciule.
Se ùn avete micca manghjate in casa, serà più faciule. Quandu preparate l'alimentu per voi o per a vostra famiglia, ùn lasciate micca u cane camminà intornu, chjude e porte se necessariu: u cane ùn hà micca da piacè u cambiamentu di dieta è pruverà à arrubà cibu o appughjassi contr'à voi fendu carine faccie à chì ùn resistite micca è ùn li date nunda.
U sovrappesu di i cani hè di solitu duvutu à u stilu di vita di i guardiani, chì sò sempre più sedentarii. Fortunatamente, dopu avè scartatu pussibuli prublemi di salute cù u veterinariu, a ristaurazione di una bona qualità di vita permetterà à u vostru cucciolu di ghjunghje à u so pesu ideale, di campà più longu è più sanu.
Se vulete sapè di più nantu à l'obesità di u vostru cane, leghjite u nostru articulu cun cunsiglii per prevene l'obesità in i cani.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.