Cuntenutu
Qualcosa propiu è istintivu di i cuccioli hè di liccà e so ferite. A prima cosa chì duvemu piglià in contu hè perchè a facenu. Avemu animali chì a facenu per via di prublemi fisiulogichi cum'è dermatite, allergie o irritazione di a pelle da agenti esterni, avemu ancu quelli chì a facenu per via di noia o di stress. Infine, è cum'è u titulu indica, da a presenza di una ferita, accidentale o chirurgica.
Fisiologicamente duvemu dì chì ci hè un mutivu per chì si leccanu e ferite, ùn importa d'induve venenu. si tratta di u Acidu ascorbicu da a saliva chì reagisce cù i nitrati di a pelle resultendu in monossidu di idrogenu, hè cunnisciuta cum'è sialoterapia, postu chì favurisce a guariscenza. Sfurtunatamente, favurisce ancu a proliferazione di germi è l'aumentu di ferite. Ma ùn ci vole micca à scurdassi chì a saliva hà una certa quantità di microbi chì campanu è proliferanu, pacificamente, in bocca à u nostru cane, quandu si ritrova in un terrenu novu è labillu, cuminciendu cù a culunizazione.
Videmu in l'articulu Animal Expert cumu impedisce à u nostru cane di liccà una ferita, chì cunsequenze pò purtà è cumu pudemu aiutà.
lingua canina
Per capisce un pocu di più i nostri cumpagni di quattru zampe, duvemu dì chì i cani chì campanu in natura, quand'elli anu una ferita, l'unicu modu per pulì si hè di leccà. Ùn ci hè micca unguentu di disinfettazione o di guarigione per aiutalli. Dunque, duvemu dì chì i più grandi contaminanti sò generalmente eliminati. Ma questu deve esse ammessu solu in i casi induve campanu in u so habitat naturale è ùn ponu micca esse disinfettati cù acqua è sapone.
Cumu l'avemu menzionatu in l'introduzione, i cani ponu leccà ferite per diverse ragioni. Hè spessu u so modu di cumunicà cù l'altri, dumandendu alimentazione è interagisce cù u mondu chì li circonda. Ma osservemu spessu chì u nostru cane si sia feritu. Dopu à una liccatura eccessiva, soprattuttu annantu à e pedi anteriori è di tantu in tantu trà e dite, avemu osservatu una mancanza di pelle in a regione, rossu è spessu ci hè ancu un sanguinamentu. Quandu avemu scupertu questu corremu à u veterinariu, induve ci dicenu chì, in a maiò parte di i casi, queste ferite sò purtatu da u stress o noia, vale à dì, vultemu in casa più delusi cà à l'iniziu perchè ci dicenu chì u nostru cane soffre. U nostru amicu pelutu ci dà qualchi segnu chì ùn vulemu micca nutà è finisce cun ste marche nantu à a so pelle.
Per questi casi pudemu aduprà u Omeopatia, Circate una medicina chì vi aiuterà à piglià questi cambiamenti in a vostra vita cun più tranquillità è senza tantu stress. Pudete ancu aduprà altre terapie naturali cum'è Reiki è Fiori di Bach, ma ùn vi scurdate di cumbinalli cù cavalcate più lunghe, ghjochi intensi è assai cuscinetti, chì regula generale hè ciò chì dumandanu.
Basicamente, deve esse nutatu chì un animale chì si lecca stessu genera ancu endorfine chì calmanu a brucia o prurito di a ferita, generendu cusì qualchì sollievu. U megliu chì pudemu fà hè di fà casu à u nostru picculu amicu per pudè aiutallu, se hè necessariu.
Risorse à a manu
Idealmente, pruvate à scopre currettamente quale hè a causa di leccate frequenti. S'ellu era per una ferita per via di una procedura chirurgica. Ma in i casi induve ùn sapete micca perchè accade questu è ogni membru di a famiglia hà una opinione diversa, andate à u veterinariu per sente una voce esperta.
Insemi cù u diagnosticu, un trattamentu serà applicatu secondu a valutazione fatta da u veterinariu è di sicuru qualchì crema da applicà ogni 12 o 24 ore secondu l'indicazione di u prufessiunale.
Ci hè parechji aiuti per impedisce di cuntinuà à liccà e ferite. Qualchidunu puderia esse:
- Collana elisabettana o plastica per ch'ellu ùn ghjunghje micca à a regione ferita. In u nostru parè, è da a nostra sperienza, i cani soffrenu assai da questi colli. Certi si depressanu è ùn volenu manghjà, ghjucà o sorte. Hè assai impurtante chì l'anu per brevi periodi, forse solu esse solu in casa.
- trattamentu omeopaticu o qualchì trattamentu naturale chì ti piace.
- Più ghjoculi, ghjochi, giri è distrazzioni all aperto. A famiglia sana serà pronta à aiutà à questu puntu.