Cuntenutu
- Origine di u spitz di i Visigoti
- Caratteristiche di spitz visigoti
- Visigoti spitz personalità
- I visigoti curanu spitz
- Educazione spitz visigoda
- I visigoti spichianu a salute
- Induve aduttà un spitz da i Visigoti
U Spitz Visigottu, chjamatu ancu u Vallone Svedese, hè un cane di piccule dimensioni chì hè natu parechji seculi fà in Svezia. Destinatu à u pasculu, a prutezzione è a caccia di picculi animali.
Hà una bona persunalità, intelligenza, docilità è lealtà, essendu un bon cane di cumpagnu è tullerendu i zitelli, ancu se prima hè suspettu di i stranieri. Continuate à leghje per cunnosce u origine, personalità, caratteristiche, cura, educazione è salutedi u spitz di i visigoti.
Surghjente- Europa
- Svezia
- Gruppu V
- Rusticu
- Allargatu
- zampe corte
- arechje corte
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Sociable
- Attivu
- Caccia
- Pastore
- Surveglianza
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Liscia
- Duru
- grossu
Origine di u spitz di i Visigoti
U cane spitz di i Visigoti, vallhund svedese o pastore svedese, hè una piccula razza chì hè nata qualchì tempu fà. più di 1000 anni in Svezia è era adupratu da i Vichinghi per a sicurità, a prutezzione è a pastura.
L'urigine ùn hè micca chjara, ma ci sò currenti chì guarantiscenu a so leia cù u corgi gallese Pembroke, cani uriginarii in Inghilterra cù custituzione è aspettu assai simile à u spitz di i Visigoti. Questi cani sò stati vicinu à l'estinzione in u 1942, ma Björn von Rosen è Karl-Gustaf Zetterste anu sappiutu evitalli.
In u 1943, a razza hè stata ricunnisciuta da u Kennel Club Svedese (SKK) sottu u nome Svensk Vallhund, ma solu 10 anni dopu à u so nome ufficiale. Finu à oghje, hè una corsa scunnisciutu fora di Svezia. In u 2008, hà participatu per a prima volta à u Westminster Kennel Club Dog Show.
Caratteristiche di spitz visigoti
U spitz di i Visigoti hè un cane di piccula taglia, I masci ùn superanu micca u 35cm è e femine u 33cm. U so pesu varieghja trà 9 chilò è 14 chilò. Sò cani compacti è allungati cù l'ochji mediani, ovali è marroni scuri. E arechje sò medie, triangulare, inseme medie, appuntite è cuperte di pelu dolce. U nasu hè neru è e labbre sò strette è lisce. In riferimentu à e zampe, sò forti è a coda pò esse longa o corta naturalmente in altu o in ghjò.
In quantu à u mantellu, hà un doppiu stratu mediu, quellu internu hè densu è densu è quellu esternu hè incollatu è pelliccia dura. In più, hà i capelli i più longhi in panza, coda è gambe.
U mantellu di i cuccioli Spitz Visigoti pò esse diversu Culori:
- Grisgiu
- giallu grisgiu
- Rossu
- Marrone
Visigoti spitz personalità
I cuccioli di a razza spitz di i Visigoti o di u Vallhund svedese sò dedicatu, piacevule, intelligente, affettuosu, alegru, calmu, attentu è sicuru. Sò assai fideli, ma tendenu à esse suspettosi di i stranieri.
Amanu passà u tempu cù i so caregivers è sò sopratuttu tolleranti à i zitelli chì sò assai vivaci è scherzosi. Sò ancu cani indipendenti, dunque soffrenu menu di l'altre razze cù l'assenza di un caregiver in casa, ma ùn deve esse scusa per lascià li solu più longu di u necessariu.
I visigoti curanu spitz
U spitz di i Visigoti hà bisognu stimulazione mentale è parechji Esercizii, cum'è e prove di traccia, per mantene a mente è u corpu attivi. ancu bisognu abitudini d'igiene pulizia di i denti per prevene malatie dentali o infezioni è pulizia di l'arechje per prevene infezioni dolorose è sgradevuli di l'arechja.
In quantu à a pelliccia di sti cani, devenu esse spazzolati cun una certa frequenza, soprattuttu durante a stagione d'autunno per eliminà a pelliccia morta chì pò predisporà à certe malatie. Per chì i cuccioli manteninu una bona qualità di vita, a medicina preventiva deve esse applicata cun esami periodichi in u centru veterinariu è cù una parassita di rutina è a vaccinazione, per prevene rispettivamente malattie parassitarie è infettive.
Educazione spitz visigoda
I cani di razza spitz di i Visigoti sòintelligente è intuitivu chì assimilanu facilmente i cumandamenti è l'insignamenti di u so caregiver.
educazione deve cumincià dipoi u principiu è insegnalli, durante u periodu di socializazione di e so prime settimane di vita, u cuntattu cù altri animali, persone è stimuli varii. In quantu à insegnalli à ùn attaccà micca i stranieri o saltà nantu à i so tacchi.
I visigoti spichianu a salute
L'aspettativa di vita di u spitz di i Visigoti o Vallhund Svedese pò ghjunghje à u 12 o 14 anni, finchè ùn sviluppanu micca una malattia improvvisa, devastante o iniziale senza diagnosi precoce. Hè una razza sana senza patologie congenite o ereditarie.
E malatie ch'elli ponu soffre di qualchì frequenza sò:
- displasia di l'anca: Malattia degenerativa in cui ci hè una mancanza di congruenza o adattazione trà e superfici articulari di l'osse implicate in l'articulazione di l'anca (acetabulum è femur). Questa cattiva unione articulare porta à una laxezza articulare, chì permette a mobilizazione di l'osse, chì provoca artrosi, instabilità, debolezza, danni è dolore chì portanu à l'atrofia musculare è a zoppia.
- Mal di schiena: dolore di schiena in a regione lombosacra, di solitu di origine musculare chì produce un prucessu infiammatorio cù tensione aumentata è tonu musculu in a zona, chì attiva i percorsi nervosi chì trasmettenu stimuli dolorosi è sviluppanu una contrattura musculare. In altri tempi, u nervu pò ancu esse pizzicatu compressendu a so radice, causendu un prucessu assai doloroso o risultatu in una ernia discu.
Induve aduttà un spitz da i Visigoti
L'adopru di un spitz da i Visigoti hè assai difficiule, soprattuttu s'ellu ùn campemu micca in Svezia o in i paesi vicini. Tuttavia, pudete sempre dumandà in guardia di cani svedesi, rifugi o associazioni di salvataggio in linea.