Ripruduzzione di farfalle

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Metamorfosi (Papilio machaon)
Video: Metamorfosi (Papilio machaon)

Cuntenutu

E farfalle sò trà l'invertebrati i più pupulari è amati in u mondu. A forma dilicata di a farfalla è a diversità di culori chì e so ale ponu avè, facenu di questu insettu un animale estremamente vistosu è curiosu, sia per a so morfulugia sia per u so ciclu di vita.

Se vulete sapè u ripruduzzione di farfalla, Cumu nasce e farfalle, scopre cumu campanu è amparanu a so metamorfosi, cuntinuate à leghje st'articulu di PeritoAnimal. Spiegemu in dettu tutti questi aspetti di a ripruduzzione di e farfalle.

Curiosità nantu à e farfalle

Prima di spiegà in dettaglio cumu hè u cicculu di a farfalla, hè necessariu sapè chì facenu parte di animali invertebrati, specificamente, di l'ordine di Lepidoptera. Ancu se e spezie e più cunnisciute sò diurne, a maiò parte di e farfalle sò animali di notte. L'animali diurnu sò chjamati Rhopalocera è quelli di notte heterocera.


Trà e curiosità nantu à e farfalle, ci hè u so apparechju orale perchè hà un cornu assai finu chì ricciuleghja è si sviloppa. Grazie à stu meccanisimu, e farfalle adulte sò in gradu di liberà u nettaru da i fiori, u so alimentu principale. Durante stu prucessu, cumprenenu ancu u rolu di l'animali impollinatori. In i primi stadii di a vita, però, questi insetti si nutriscenu di foglie, frutti, fiori, radichi è steli.

Induve campanu e farfalle?

Hè pussibule truvà li in tuttu u mondu, chì alcune spezie sò capaci di sopravvivere ancu in e zone polari. A maiò parte di elle preferenu e zone più calde cù una vegetazione abbundante. Alcune, cum'è a farfalla monarca, migranu in diverse regioni durante l'inguernu, per compie u ciclu riproduttivu.

A metamorfosi di a farfalla hè una di e curiosità principali, postu chì i cicli riproduttivi è di nascita seguitanu qualchi passu specificu. Continuate à leghje è amparate di più ripruduzzione di farfalle.


cumu nasce e farfalle

U speranza di vita di a farfalla varieghja secondu a spezia. Certi campanu solu uni pochi di settimane mentre d'altri campanu per un annu. Inoltre, fattori cum'è e cundizioni climatichi è a quantità di alimentu sò cruciale per a sopravvivenza.

O corpu di farfalla hè divisu in trè parti, testa, pettu è addome. A testa hà duie antenne, mentre chì u torace hà sei zampe è duie ali. In l'addome sò l'organi vitali, cumpresu u sistema riproduttivu. Maschi è femine presentanu dimorfisimu sessuale, chì sò più grandi in i masci. Hè ancu pussibule osservà differenze di culore trà i dui.

U cicculu di a farfalla principia cù u prucessu riproduttivu, chì hà duie tappe, u corteggiamentu è l'accoppiamentu.

prucessiò di e farfalle

Per sapè cumu nasce e farfalle Hè impurtante chì vi rendite contu chì u corteggiamentu hè un passu cruciale. I masci facenu u volu di ricunniscenza per circà femine, attirendu l'attenzione per mezu di pirouette, sparghjendu feromone. In listessu modu, e femine rispondenu à a chjamata liberendu i so feromoni, chì i masci sò capaci di sente da chilometri di distanza.


Alcuni masci, invece di circalli, restanu à u riposu sottu à e foglie o l'arburi è cumincianu à liberà i so feromoni per attirà i cumpagni potenziali. Quand'elli trovanu a femina, u maschju batte l'ale nantu à ella, per impregnà e so antenne in e piccule scale ch'ellu rilascia. Queste scale cuntenenu feromoni è contribuiscenu à chì a femina sia pronta per l'accoppiamento.

accoppiamento di farfalle

U passu prossimu in a ripruduzzione di a farfalla hè l'accoppiamento. E duie farfalle uniscenu e punte di l'addome, ognuna guardendu in una direzzione differente, affinchì u scambiu di gameti si faci.

U masciu introduce u so organu riproduttivu in l'addome di a femina è libera un saccu chjamatu spermatofore, chì cuntene u sperma. L'orifiziu di a femina riceve u saccu è fertilizeghja l'ove, chì si trovanu in u corpu.

In a maiò parte di e spezie, l'accoppiamentu si face in un locu induve i campioni ponu stà statichi, cum'è una roccia o una foglia. Durante u prucessu, e farfalle sò vulnerabili à l'attaccu da i predatori, allora alcune sviluppà a capacità di accuppià si mentre vola. Quessi sò i prucessi di basa per capisce cumu si riproducenu e farfalle.

nascita di farfalla

U passu prossimu in cicculu di farfalla hè a metamorfosi chì si face da u mumentu chì a femina libera l'ove. Sicondu e spezie, si parla di 25 è 10 000 ova. L'ove sò deposte nantu à foglie, steli, frutti è rami di diverse piante, ogni tippu di farfalla usa una specie specifica di pianta, chì cuntene i nutrienti necessarii per sviluppà u campione in diverse fasi.

Malgradu a quantità di ova dipositu da e femine, solu 2% righjunghjenu l'adultu. A maiò parte sò manghjati da i predatori o morenu per l'effetti climatichi cum'è u ventu forte, a pioggia ecc. A metamorfosi di e farfalle seguita i seguenti passi:

  1. Ovu: misura uni pochi di millimetri è anu forme diverse, cilindriche, tonde, ovali, ecc .;
  2. Larva o caterpillar: una volta chì covanu, a larva si nutrisce di u so ovu è cuntinueghja à manghjà per cresce. Durante questu passu, hè capace di cambià u so esoscheletru;
  3. Pupa: quandu a taglia ideale hè ghjunta, u brucu ferma l'alimentazione è produce una crisalide, sia cù foglie sia cù a so propria seta. In crisalide, u vostru corpu si trasforma per generà novu tissutu;
  4. Adultu: quandu u prucessu di metamorfosi hè compiu, a farfalla adulta rompe a crisalide è emerge in superficie. Duvete aspettà almenu 4 ore prima di vola, durante chì tempu pompi fluidi corporei in modo chì u vostru corpu si indurisca. Quandu hè capace di vulà, circarà un cumpagnu per ripete u ciclu riproduttivu.

Avà chì sapete cumu nascenu e farfalle, vi puderete dumandà quantu tempu ci vole à esce da a crisalide? Ùn hè micca pussibule d'offre una certa quantità di ghjorni postu chì stu prucessu varieghja secondu e spezie, a pussibilità chì ognunu abbia da manghjà durante a fase larvale è e cundizioni climatichi.

Per esempiu, sì e temperature sò basse, e farfalle fermanu più longu in a crisalide, mentre aspettanu chì u sole sorte. Malgradu u fattu chì parenu isolati, anu veramente nutatu i cambiamenti di temperatura chì si facenu fora. Generalmente u tempu minimu chì una larva ferma in una crisalide hè trà 12 è 14 ghjorni, tuttavia, pò esse allargatu finu à dui mesi se e condizioni ùn sò micca belle per sopravvivere.

Se vulete leghje più articuli simili à Ripruduzzione di farfalle, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di gravidanza.