Cuntenutu
- Papillomatosi Canina: chì hè?
- Papillomatosi Canina: Sintomi
- Papillomatosi Canina: diagnosi
- Papillomatosi Canina: Trattamentu
- Papillomatosi Canina: foto
I prublemi dermatulogichi sò assai cumuni in a clinica veterinaria è sò sempre una preoccupazione per i tutori. A papillomatosi canina hè un prublema dermatologicu chì provoca l'apparizione di verruche generalmente benigne nantu à a pelle è e mucose di i cani. Malgradu esse qualcosa chì qualsiasi tutore pò identificà facilmente visivamente o quandu accarezza u so animale, ùn tutti vanu à u veterinariu prestu per infurmazione.
Se avete rimarcatu una o più verruche nantu à u corpu di u vostru cane è ùn sapete micca ciò chì puderia esse, continuate à leghje stu articulu PeritoAnimal per amparà di più papillomatosi canina: chì hè è cumu trattà.
Papillomatosi Canina: chì hè?
A papillomatosi hè una malattia infettiva virale causata da a papillomavirus. Sta malattia provoca tumori di a pelle, in a maiò parte di i casi, benigni. Di solitu si trova in i cani è hè assai raru in i misgi.
Pò esse trasmessu per cuntattu direttu trà i cani infettati o per cuntattu indirettu, per saliva o sangue. Basta à sparte u listessu ghjoculu, alimentatore o funtana potabile hè abbastanza per cuntagiu. Sì avete mai dumandatu se u A papillomatosi canina hè contagiosa per l'omu, a risposta hè innò. Sta malattia hè specifica per e spezie, vale à dì, solu i cani ponu cuntrattà u papillomavirus caninu, senza influenzà l'omu, i misgi o altre spezie animali.
U periodu d'incubazione pò varià da unu à dui mesi, è un animale pò avè u virus in u so corpu è u virus si manifesta solu dopu stu periodu d'incubazione. Malgradu chì ùn hà nisuna predisposizione di razza o di sessu, stu virus prufitta di l'animali cù u sistema immune più debule cum'è cuccioli, cani anziani o animali immunocompromessi da altre malatie.
Papillomatosi Canina: Sintomi
I papillomi sò strutture cutanee, chjamate ancu verruche, simile à a cavolfiore. Di solitu presentanu:
- A cunsistenza di solitu dura;
- Forma irregulare;
- Superficie aspra;
- Culore variabile (da grisgiu, à rosu o neru);
- Localizatu o mufocale;
- Dimensione variabile.
Di solitu cumpariscenu in u mucosa orale èfaringeèpelle (visu, labbre, palpebre, spaziu interdigitale è pads numerichi sò i siti di pelle più cumuni).
Se si trova in bocca pò causà, secondu u so numeru è a so situazione:
- Alitosi (cattivu soffiu);
- Hypersialia (salivazione eccessiva);
- Ache;
- Ulceri;
- Sanguinamentu;
- Disfagia (difficultà à ingolle / ingolle);
- Ostruzione parziale o cumpleta di a faringe.
Se si trova vicinu à l'ochji è e palpebre, ponu:
- Affetta l'agudezza visuale;
- Cause blepharospasm (lampu constante);
- Provoca u dolore;
- Cause conjunctivitis.
Papillomatosi Canina: diagnosi
Generalmente, cù una bona storia cun l'esame fisicu è l'osservazione di l'aspettu di e verruche, u principale suspettu di u veterinariu hè papillomatosi. L'apparizione stessa di a verruca pone digià a papillomatosi canina in cima di a lista di i diagnostichi differenziali.
Tuttavia, u diagnosticu definitivu hè pussibile solu cugliendu un campione per mezu di a tecnica di biopsia (incisionale o eccizionale) seguitata da analisi istopatologiche o PCR.
Papillomatosi Canina: Trattamentu
Di regula, u trattamentu ùn hè micca indicatu, postu chì, in a maiò parte di i casi, parechji papillomi regressanu spontaneamente trà quattru à sei mesi dopu l'infezzione, è ponu durà finu à dodici mesi prima di regressione.
Sì ste strutture infettà, ulcerà o se si osserva chì ci hè una perdita di qualità di vita per via di una visione indebolita o di deglutizione è alimentazione, u rimuzzioni chirurgica hè indicatu cum'è trattamentu. Alcuni tutori, per interessu esteticu, ponu ancu optà per a rimozione chirurgica di queste verruche.
U crioterapia, rimozione fredda, o u elettrocauteria ponu ancu esse aduprati per rimuovere i papillomi, ma sò sempre tecniche chì micca tutti i veterinarii anu accessu.
U immunoterapia, vale à dì, un vaccinu chì avia u papilloma stessu, hè adupratu per stimulà u corpu di l'animali per creà difese contr'à stu virus. Hè impurtante chì l'animale abbia un forte sistema immunitariu, altrimente pò causà l'effettu avversu è l'animale sviluppa ancu di più papillomi o altri prublemi più gravi.
Ci sò altre droghe chì sò aduprate per questi casi: azitromicina, interferone è imiquimod, tuttavia micca tutti i veterinari dicenu esse efficaci. Quandu si tratta di qualcosa di male, u chimioterapia pò esse una opzione.
Se vi dumandate sè a malatia A papillomatosi canina hà trattamentu in casa, sfurtunatamente a risposta hè Micca. Ùn ci hè micca rimediu casanu per rimuovere e verruche di i cani, tuttavia si pò applicà alcuni Oliu di ricinu per riduce l'irritazione, s'ellu ci hè.
Papillomatosi Canina: foto
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Papillomatosi Canina: chì hè è cumu trattallu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Prublemi Pelle.