Cuntenutu
- Perchè i misgi si leccanu?
- A pulizia di l'altri di i misgi
- A pulizia di l'omu
- Pulizia di spustamentu
Ci hè una idea diffusa chì i misgi sò animali indipendenti, micca socievuli, è micca affettuosi, ma sta descrizzione ùn definisce micca a maiò parte di i misgi cun quale campemu. Dunque, ci sò ancu persone chì sò surprese da u l'affezzione dumanda di i vostri cumpagni felini.
Vulete sapè perchè u vostru misgiu vi lecca a faccia mentre dorme? In questu articulu di Animal Expert - Perchè u mo misgiu mi lecca a faccia quandu dormu? - Spiecemu perchè u vostru gattinu face quessa, un cumpurtamentu chì unisce l'affettu ch'ellu sente per voi cun unu di i so cumpurtamenti i più caratteristici: l'autopulizia.
Perchè i misgi si leccanu?
Mentre i misgi ùn anu micca una reputazione d'animali affettuosi, sò cunnisciuti per esse assai puliti. Cusì qualchissia chì hà fighjatu un gattu dapoi un pezzu prubabilmente si n'avverà pulisce cù cura. Passa a lingua prima nantu à una zampa, dopu sopra l'altra per bagnalla per pudè pulisce a pelliccia, cuminciendu da a faccia, seguitendu e zampe, u corpu è finendu cù a coda.
A lingua di i misgi hè ruvida perchè facilita sta pulizia impurtante, micca solu per caccià a terra, ma ancu per mantene u mantellu in boni cundizioni per adempie e so funzioni di prutezzione è d'isulamentu da e alte è e basse temperature. Se, durante stu prucessu, u ghjattu trova qualchì residu o sporcizia aderita ad ellu, utilizerà i so denti per muzzicà è caccià lu.
Tuttu u rituale felinu hè cunnisciutu cum'è autopulente. Tuttavia, i misgi non solu si leccanu, ma prisentanu ancu u cumpurtamentu di pulizia di l'altri, chì hè ciò chì spiegherà perchè u vostru misgiu vi lecca a faccia quandu dorme. Ci sò parechje ragioni per chì i misgi si leccanu, ma quì sottu, vi spiegheremu ciò chì hè veramente u cumpurtamentu di pulizia di l'altri.
A pulizia di l'altri di i misgi
Listessa manera chì i misgi si puliscenu, elli pulisce ancu altri misgi. Sti cumpurtamenti di pulizia anu e so radiche à u mumentu di a nascita di i gattini, postu chì da u principiu di a so vita, a so mamma cummencia à pulì li cù a so lingua, è cumincianu à piglià cura di a so propria pulizia quandu anu circa trè settimane. divinità.
L'igiene chì a mamma mantene cù i so figlioli rinforza u ligame suciale è familiare trà tutti, è s'elli stanu inseme, serà un cumpurtamentu ch'elli manteneranu per a vita. Videremu ancu questu cumpurtamentu in i misgi chì campanu inseme, indipendentemente da l'età.
A pulizia d'altri spiega perchè u vostru misgiu vi lecca a faccia quandu dorme, postu chì face parte di stu cumpurtamentu ch'ellu face regolarmente. Questu significa ellu ti cunsidereghja a to famiglia è chì, cume tale, si prende cura di voi, chì questu cumpurtamentu, invece di esse focalizatu nantu à l'igiene, rinforza i ligami. Amparate più nantu à a pulizia di l'altri in u video seguente:
A pulizia di l'omu
Avà chì i cumpurtamenti di pulizia è pulizia di l'altri sò stati identificati, spieghemu perchè u ghjattu vi lecca a faccia quandu dorme. Prima di tuttu, hè necessariu sapè chì per elli, l'essaru umanu hè una spezia di grande misgiu chì li dà a stessa cura chì a mamma hà offertu à u principiu di a so vita. E nostre carezze sò cum'è e carezze ch'ella hà adupratu cù a lingua in i cuccioli.
Ùn importa micca quantu hè vechju o indipendente un gattu, in a vostra presenza torna à diventà un gattinu, per via di u prucessu di domesticazione nantu à quale basemu a nostra relazione cù sti misgi. Quandu u vostru misgiu vole pulisce vi, hè di fronte à u prublema di a differenza di altezza. Hè per quessa chì spessu si frotta contr'à e gambe è face salti, pruvendu à avvicinassi di a to faccia. Sè vo site addurmintatu, ellu hà da prufittà di leccà a vostra faccia è serà motivatu à falla, postu chì site in un mumentu di rilassamentu speciale, chì hè ciò chì sente durante a pulizia di l'altri.
Inoltre, stu cumpurtamentu permette u scambiu d'odori, assai impurtante, cunsiderendu u rolu chì l'olfattu ghjoca in a vita di u ghjattu. U mischju trà u so odore di corpu è u vostru rinfurzerà u sintimu familiare chì u gattu sente cun voi. Infine, hè necessariu sapè chì mentre si pulisce qualcun altru, hè pussibule chì u vostru misgiu vi darà un picculu morsu, cum'è l'avemu vistu, adopra i so denti quandu trova a sporcizia durante a pulizia. U to gattu vi morda ancu voi? Hè probabilmente per questa ragione, ma hè impurtante distingue trà questi morsi è quelli chì ponu esse improvvisi o aggressivi, chì duvemu evità di sviate l'attenzione di u nostru ghjattu.
Pulizia di spustamentu
Avete digià capitu perchè u vostru misgiu vi lecca a faccia quandu dorme. Cum'è l'avemu digià dettu, hè un cumpurtamentu nurmale è, in più, hè un segnu d'affettu è di fiducia versu voi. Tuttavia, se si nota chì u vostru gattu face questu in modu esageratu, cume per ansietà, pudete avè un comportamentu di pulizia di spustamentu, chì hè quellu realizatu precisamente per calmà un statu di stress in u misgiu. In questi casi, pudete ancu rimarcà altri cumpurtamenti, cum'è u ghjattu chì lecca a robba o succhendu u tessutu.
In questu casu, duvete truvà e cause chì disturbanu u vostru gattu per risolve li. L'esame veterinariu pò escludere una fonte fisica, è se hè un disordine di u comportamentu chì ùn pudete micca risolve, u tutore deve dumandà aiutu da un etologu o spertu di cumpurtamentu felinu.