Cuntenutu
I misgi sò per natura abbastanza indipendenti, curiosi è amanti di e novi avventure. Parechje persone pensanu chì i misgi anu bisognu d'ambienti aperti è di libertà per esse felici è mantene i so stinti salvatichi, ma ci sò parechji prupietarii di misgi chì ùn si sentenu micca cunfortu o anu paura di lascialli sorte.
Lascià un gattu fora pò esse benefiziu per a vostra salute fisica è emotiva, ma in listessu tempu, hè impurtante di fà la cun prudenza è esse cuscenti di e pussibuli cumplicazioni chì questu pò comportà.
Se vi dumandate sì hè male di ùn lascià u vostru misgiu in carrughju, a risposta hè in equilibriu. Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal induve ti insegneremu cumu ghjunghje à quellu puntu induve u vostru misgiu hè felice è pudete esse calmu.
Avvanzi di lascià u vostru misgiu in carrughju
Per i misgi domestichi, fendu una fuga una volta à u ghjornu, offre li stimuli naturali pusitivi, à tal puntu chì pò parè un veru parcu di divertimenti. Inoltre, aiutalli à esse di bona umore: arburi da scalà, rami da ghjucà, topi è insetti da caccighjà, è luce solare per sente u calore è fà una sunnata rinfrescante dopu a vostra avventura.
I misgi chì ponu sorte fora ponu avè a libertà di curà i so bisogni in altrò cù un aspettu è una sensazione più naturali, riducendu o eliminendu cusì i bisogni di i so pruprietari di pulisce a lettiera è cumprà sabbia cusì spessu.
Si dice chì i misgi domestichi ùn anu micca u bisognu estremu di sorte fora è chì un ghjattu di casa ùn hà micca da diventà un animale pigru è obesu cum'è u misgiu "Garfield", ancu di più se ne teni cura è li furnite cù una bona è interessante vita in u calore di a casa.
Tuttavia, ùn pudemu nigà chì à i misgi li piaci à sorte è marchjà liberi cum'è u ventu senza risponde à nimu. Puderanu prufittà di questa attività fisica è di distrazione chì volenu. Sè site in favore di i misgi chì sò i pruprietarii di a so propria libertà, chì ponu vene è andà cum'elli volenu, è vulete dà stu benefiziu à u vostru felinu, hè impurtante chì prima pigliate certe precauzioni chì vi prutegeranu quandu vi truvate solu in u "Mondu salvaticu":
- Assicuratevi di piglià u vostru felinu à u veterinariu per rivedere u so statu di salute è u calendariu di vaccinazione di u misgiu.
- Sè avete da lascià esce, hè assai impurtante chì sterilizate o sterile u vostru felinu. I misgi chì vaganu liberamente fora è ùn anu micca ricevutu sta attenzione cuntribuiscenu à u creazione indesiderata di animali domestici, di i quali a grande maiurità, finiscenu per girandulà per e strette abbandunate.
- Mette u to misgiu in un imbrancamentu o collu cù un tag d'identificazione chì hà i vostri dati di cuntattu.
- Se tagliate cumpletamente e unghie di u vostru gattu (qualcosa chì parechji pruprietari facenu ma chì hè malsanu per u felinu) ùn li duvite micca lascià fora di casa, perchè ùn averà micca a capacità di difende si da l'altri animali.
- ti mette un microchip. Parechji misgi surtenu in cerca di avventure ma si perdenu in u tentativu è allora ùn ponu truvà a strada di casa. U microchip vi permetterà di truvallu è identificallu.
I svantaghji di lascià u vostru gattu fora
Tutte e decisioni chì pigliate riguardu à u vostru animali anu un effettu impurtante nantu à a vostra vita, sia à cortu chì à longu andà. lascialu sorte quandu vole ch'ellu possi influenzanu direttamente a vostra speranza di vita..
I misgi chì campanu à l'estranger anu una speranza di vita più corta chè i misgi chì campanu cunfortu in a sicurità di a so casa perchè correnu u risicu di cuntrae malatie è di soffre accidenti cum'è lotte cù altri animali, furti, esse attravirsati è ponu ancu esse avvelenati da e persone chì ùn amanu micca assai i misgi.
Parechji misgi chì campanu in carrughju ponu purtà malatie chì ponu trasmette dopu à u vostru animale domesticu. Alcuni ponu esse seri o ancu mortali, per ùn parlà di quelli chì ponu esse cuntratti da alimenti putenti è agenti in l'ambiente esternu. Frà elle pudemu mintuvà:
- SIDA felina
- leucemia felina
- distemper felinu
- Peritonite infettiva felina
- Pulci è zecche
- vermi intestinali
- infezzioni fungali