Cuntenutu
- Caratteristiche di Serpenti
- induve campanu i serpi
- sarpe velenosa
- Tipi di serpi periculosi
- sarpe micca velenosa
- Serpente d'acqua
- sarpu marinu
- serpi di rena
Ci sò circa 3.400 spezie di serpi, è menu di u 10 per centu d'elli sò velenosi. Malgradu què, i serpi sò un simbulu di paura per l'omu, spessu personificendu u male.
I Serpenti, o serpi, appartenenu à u Ordine Squamata (cunnisciutu popularmente cum'è squamosa) cù camaleonti è iguane. Sti animali sò carattarizati da avè a mandibula superiore tutalmente fusa à u cranu, è una mascella inferiore assai mobile, in più di una tendenza à i membri ridotti, o assente in tuttu, in casu di serpi. In questu articulu di PeritoAnimal, cunnoscemu u tippi di serpi chì esistenu, e caratteristiche è alcuni esempi.
Caratteristiche di Serpenti
I Serpenti, cum'è u restu di i rettili, anu u corpu scalatu. Queste scale epidermiche sò disposte accantu à l'altra, sovrapposte, ecc. Tra d'elli, ci hè una zona mobile chjamata cerniera, chì vi permette di fà movimenti. I Serpenti, à u cuntrariu di i lucertuli, anu scaglie corne è ùn anu micca osteodermi o scaglie ossi sott'à elli. U tessutu epidermale squamosu subisce un cambiamentu cumpletu ogni volta chì l'animali cresce. Cambia cum'è un pezzu unicu, chì hè chjamatu exuvia.
Sò animali ectotermichi, vale à dì, incapaci di regulà a so temperatura di u corpu da soli, allora dipendenu di l'ambiente. Per fà questu, mudificanu è adattanu u so cumpurtamentu per mantene a so temperatura u più stabile pussibule.
Cum'elli sò rettili, u sistema circulatorio di serpente hè carattarizatu da avè un core divisu in trè camere, essendu dui atri è solu un ventriculu. St'organu riceve u sangue da u corpu è da i pulmoni, lascendulu liberà à u restu di u corpu. E piccule valvole è partizioni prisenti in u ventriculu u facenu funziunà cum'è s'ellu fussi spartutu in dui.
O sistema respiratoriu di serpente si compone di un picculu foru in a fine di a bocca, chjamatu glottis. A glottis hà una membrana chì permette à l'aria di entre in a trachea quandu l'animali hà bisognu di respira. Dopu à a trachea, ci hè un pulmone ghjustu cumpletamente funziunante cù un broncu chì li attraversa, chjamatu mesobrancu. U pulmone sinistro di i serpi hè assai picculu, o assente in parechje spezie. A respirazione si faci grazia à u musculi intercostali.
i serpi anu un sistema excretoriu assai evoluzionatu. I reni sò di tipu metanefricu, cum'è in l'acelli è in i mammiferi. Filtranu u sangue, caccendu e sostanze di rifiutu. Sò situati in a zona più posteriore di u corpu. À i serpi ùn anu micca a vescica, ma a fine di u tubu attraversu u quale evacuanu hè più larga, chì permette di almacenà.
A fecundazione di st'animali hè sempre interna. A maiò parte di i serpi sò animali ovipari, depone l'ova. Ancu, à l'occasioni, ponu esse ovovivipari, sviluppendu a prole in a mamma. L'ovari femminili sò allungati è fluttu in a cavità di u corpu. In i masci, i canali seminiferi agiscenu cum'è testiculi. Ci hè ancu una struttura chjamata hemipenis, chì ùn hè più cà una invaginazione di a cloaca è serve per esse intrudutta in a cloaca di a femina.
U cloaca hè una struttura induve cunverghjenu i tubi excretorii, a fine di l'intestinu è l'organi riproduttivi.
Alcuni organi di sensu in i serpenti sò assai sviluppati, cum'è l'odore è u gustu. I Serpenti anu un organu Jacobson o organu vomeronasale, attraversu u quale rilevanu i feromoni. Inoltre, attraversu a saliva, ponu percepisce sensazioni di gustu è odore.
In faccia, prisentanu fossi loreali chì catturanu piccule differenze di temperatura, finu à 0,03 ºC. Usanu per caccighjà. U numaru di fossi ch'elli anu varia da 1 à 13 coppie di ogni latu di a faccia. Attraversu u campu termicu rilevabile, ci hè una doppia camera separata da una membrana. Quandu ci hè un animale di sangue caldu vicinu, l'aria in a prima camera cresce, è move a membrana di terminazione chì stimula e terminazioni nervose.
Infine, ci sò serpi assai velenosi. U velenu hè pruduttu da glàndule salivari chì a so cumpusizione hè mudificata. Dopu tuttu, saliva, ci hè un funzione digestiva chì aiuta à a digestione di e prede. Dunque, se un serpu vi morde, ancu s'ellu ùn hè micca velenuu, a saliva stessa pò causà una reazione avversa è causà ferite assai dolorose.
induve campanu i serpi
I serpi, per via di a so diversità di spezie, sò culunizzati guasi tutti l'abitati di a pianeta, eccettu i poli. Alcuni serpenti campanu in e zone silvicultura, aduprendu l'arburi cum'è una strada di spustamentu. altri serpi campanu in pasculi è spazii più aperti. Ma ponu ancu campà in zone assai rocciose o scarse d'acqua cum'è i deserti. Ci sò serpenti chì anu ancu culunizatu l'oceani. Cusì, u ambiente acquaticu pò ancu esse un locu ideale per certi tippi di serpi.
sarpe velenosa
I sfarenti tippi di serpi anu sfarenti tippi di denti:
- denti d'aglifu, chì ùn anu micca un canali attraversu u quale u velenu pò esse inoculatu è scorri in tutta a bocca.
- denti opistoglifichi, chì sò situati à u fondu di a bocca, cù un canali attraversu chì u velenu hè injected.
- Denti proteroglifi, sò in fronte è anu un canale.
- Denti solenoglifi, avè un cunduttu internu. I denti inoculatori chì ponu movesi in daretu, prisenti in i serpi i più velenosi.
Micca tutti i serpi anu u listessu gradu di periculu. Tipicamente, i serpi evolvenu per preda di prede specifiche è, trà di elli, l'essere umanu ùn hè micca prisente. Dunque, a maiò parte di i serpenti, ancu quandu sò velenosi, ùn devenu micca pone una vera minaccia.
Tipi di serpi periculosi
Malgradu questu, ci sò serpi estremamente periculosi. Trà u i serpi più velenosi in u mondu avemu trovu:
- Taipan-do-interior (Oxyuranus microlepidotus);
- Black Mamba (Dendroaspis Polylepis);
- Serpente di mare di Blecher (Hydrophis Belcheri);
- Serpente reale (Hannah Ophiophagus);
- Royal Jararca (Bothrops Asper);
- Crotale di Diamante Occidentale (Crotalus Atrox).
Scuprite puru, à PeritoAnimal, chì sò i serpenti più velenosi in Brasile.
sarpe micca velenosa
Parlendu di tippi di serpenti, circa 90% di serpenti chì abitanu u pianeta Terra ùn sò micca velenosi, ma ponenu sempre una minaccia. I pitoni sò serpi micca velenosi, ma ponu aduprà u so corpu per schiaccia è soffoca grandi animali in pochi secondi. Alcuni tippi di serpenti in pitone sò:
- Tapis python (Morelia spilot);
- Pitone birmanu (Python bivitatus);
- Pitone reale (Python regius);
- Pitone ametista (ametistina simalia);
- Python africanu (Python sebae).
Alcuni serpenti sò cunsiderati tippi di serpi casani, ma nisun serpu hè in fattu un animale domesticu, postu chì ùn anu mai passatu u longu prucessu di domesticazione. Ciò chì accade hè chì u temperamentu di i serpi hè generalmente calmu è raramente attaccanu à menu chì si sentenu minacciati. Stu fattu, aghjuntu à a caratteristica di ùn esse velenu, face chì parechje persone decidenu d'avè li cum'è animali domestici. Altri i serpi micca velenosi sò:
- Boa constrictor (bonu constrictor);
- Californiu King Snake (Lampropeltis getulus californiae);
- Falsu corallu (Lampropeltis triangulum); hè unu di i tippi di serpi di u Messicu.
- Pitone verde arbore (Morelia viridis).
Serpente d'acqua
À serpi d'acqua campanu nantu à e sponde di fiumi, laghi è stagni. Sti serpi sò di solitu grandi è, ancu se respiranu aria, passanu a maiò parte di a ghjurnata sottumessi à l'acqua, induve trovanu una parte di l'alimentu chì anu bisognu, cum'è anfibi è pesci.
- Serpente d'acqua à collu (natrix natrix);
- Serpente d'Acqua Viperina (Natrix Maura);
- Elephant Trunk Snake (Acrochordus javanicus);
- Anaconda verde (Murinus Eunectes).
sarpu marinu
I serpi marini formanu una sottofamiglia in u gruppu di serpi, a sottofamiglia Hydrophiinae. Questi serpenti passanu a maiò parte di a so vita in acqua salata è sò, in a maiò parte di i casi, incapaci di spustassi longu à una superficia solida cum'è a superficia di a Terra. Alcune spezie di serpi marini sò:
- Serpente di mare à musu largu (Colubrine Laticauda);
- Serpente di mare à testa nera (Hydrophis melanocephalus);
- Serpente di Mare Pelagicu (Hydrophis platurus).
serpi di rena
I serpi di sabbia sò quelli serpi chì campanu in i deserti. Frà elli, ne truvemu alcuni tippi di serpenti à sonagli.
- Vipère cornu (Viper Ammodytes);
- Crotale Mojave (Crotalus scutulatus);
- Serpente Coral Arizona (Microroidi di Euryxanthus);
- Serpente luminosu-peninsulare (calma arizona);
- Serpente luminosu (arizona elegans).
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di serpenti: classificazione è foto, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.