Cuntenutu
- Allevu di bestiame Appenzeller: origine
- Pastore Appenzeller: caratteristiche fisiche
- Cowboy Appenzeller: personalità
- Bovini Appenzeller: cura
- Pastore Appenzeller: educazione
- Bovini Appenzeller: salute
O Pastore Appenzeller hè una razza di cani di medie dimensioni chjamata dopu à a regione di l'Appenzell, in e muntagne di l'Alpi, in Svizzera. Stu cucciolu appartene à e quattru razze di cani di bestiame chì esistenu in l'Alpi: Bovini di Berna, Bovini d'Entlebuch è u Grande Bovinu Svizzeru.
I Bovini d'Appenzelleri sò assai attivu, instancabile è cun grande curiosità da u mondu intornu à voi. Hanu bisognu di fà lunghe passeggiate ogni ghjornu è amà tuttu ciò ch'elli ponu fà à l'aria aperta, allora preferiscenu avè grandi spazii in cui campà.
Se site interessatu à aduttà un Bovinu Appenzeller è vulete sapè tuttu di sta razza, ùn mancate micca sta scheda Espertu Animali. Scopre a so origine, caratteristiche fisiche, cura, personalità, educazione è salute.
Surghjente
- Europa
- Svizzera
- Gruppu II
- Rusticu
- musculu
- furnitu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Sociable
- Intelligente
- Attivu
- Zitelli
- escursioni
- Pastore
- Surveglianza
- imbrancà
- Cortu
- Liscia
- grossu
Allevu di bestiame Appenzeller: origine
Sta razza di cani hè nata in a regione svizzera di l'Alpi Appenzelleriane. Nanzu, era impiegatu cum'è cane pastore è cum'è cane di guardia per e pruprietà in l'Alpi. A prima descrizzione di stu cane hè stata fatta in u 1853, ma a razza ùn hè stata ufficialmente accettata finu à u 1898. Tuttavia, ùn hè statu finu à u 1914 chì u primu standard di razza hè statu scrittu.
Attualmente, u Bovinu Appenzeller hè un cane. pocu cunnisciutu è cunsiderata una razza rara. Esiste in Svizzera è in certi paesi vicini, ma a so populazione hè poca.
I Cani Bovini Appenzeller sò cani di famiglia, ancu se alcuni sò ancu usati per a ricerca è u travagliu di salvamentu in più di e so funzioni originali di pastore.
Pastore Appenzeller: caratteristiche fisiche
U Cowboy Appenzeller hè un cane di taglia media chì, per quelli chì ùn cunnoscenu micca i cani di muntagna svizzeri, pò parè una versione più chjuca di u Grande Bistiame Svizzeru. Tuttavia, hè una razza completamente diversa chì hà impurtanti differenze morfologiche è di comportamentu.
U capu di u Cowboy Appenzeller hè leggermente incastratu è cù u craniu un pocu appiattitu, a depressione nasofrontale (piantà) ùn hè micca assai evidenti. U nasu hè neru in i cani neri è brunu in i cani marroni. L'ochji sò chjuchi, amanduli è marroni. E arechje sò alte, larghe, triangulare è appese. u corpu hè compactu, forte è quadru (lunghezza guasi uguale à l'altura di a croce). A linea di punta hè diritta, u pettu hè largu, prufondu è longu, a pancia hè leggermente ritirata è a coda hè posta à mezu è altu. A pelliccia di Cowboy Appenzeller hè doppia è ben attaccata à u corpu. O u pelu hè densu è lucente, mentre chì u pelu internu hè densu, neru, marrone o grisgiu. I culori accettati per a pelliccia sò: marrone o neru cù macchie ben definite di marrone rossu è biancu. L'altezza à u garrese per i masci hè di 52 à 56 cm è per e femine da 50 à 54 cm. U pesu varieghja trà 22 è 32 kg.
Cowboy Appenzeller: personalità
U Cane di Bovinu Appenzeller hè assai dinamica, viva è curiosa. Hè intelligente è assai cunnessu cù a so famiglia, ancu s'ellu preferisce sempre a cumpagnia di una persona particulare, à quale darà u so amore incondizionatu.
Quandu hè ben socializatu, hè un cane simpaticu, ma un pocu riservatu cù stranieri. Generalmente s'accorda cù i zitelli, ancu se duvete sempre monitorà l'interazzione trà i cani è i zitelli. Anu ancu tendenu à cunvene bè cù altri cani è animali chì site in giru da a zitellina, cusì più prestu cuminciate à socializà u vostru cucciolu, megliu serà.
À l'Appenzeller Cowboy li piace à fà esercizii per cani è à ghjucà à l'aria aperta, dunque hè cunsigliatu d'avè lu in case grandi è spaziose è, se hè pussibule, cù un ortu per corre liberamente.
Bovini Appenzeller: cura
A cura di i capelli hè simplice, di solitu basta à spazzulà duie volte à settimana. Inoltre, hè cunsigliatu di bagnassi solu quandu site veramente bruttu.
anu bisognu assai eserciziu cutidianu à causa di u so caratteru dinamicu è instancabile, cum'è passeggiate è ghjochi. Amanu i ghjochi di tirata di guerra è a furmazione basata annantu à un rinforzu pusitivu aiuta ancu à brusgià l'energia.
Sti cuccioli ùn si adattanu micca à a vita in picculi appartamenti è anu bisognu di un giardinu recintatu induve si possa corre è divertirsi i ghjorni chì ùn ponu micca fà una spassighjata. Campanu megliu nantu à e prupietà rurali, duv'elli cumpetenu alcune di e so funzioni originali, cum'è cane di guardia è cane pastore.
Pastore Appenzeller: educazione
A razza Bovina Appenzeller hè faciule da furmà è a furmazione più raccomandata hè u rinforzu pusitivu. I metudi tradiziunali chì puniscenu l'animali cù a viulenza ùn danu mai boni risultati nè li permettenu di sfruttà tuttu u putenziale di un cane dinamicu cù molta agilità mentale.
Inizià a furmazione di l'Appenzeller Cowboy insegnandulu una furmazione di basa cumandendu per custruisce una relazione più stretta cun voi è u vostru ambiente. Queste attività devenu esse praticate ogni ghjornu per 5-10 minuti per u cane per rivede è cuntinuà à amparà novi cumandamenti senza scurdassi di i precedenti.
U prublema cumportamentale principale riportatu in u Cowboy d'Appenzeller hè chì ponu diventà cani distruttivi s'elli sò annoiati, ùn esercitanu micca, o passanu lunghi periodi senza compagnia. Prima di qualsiasi segnu di apparizione di prublemi comportamentali, duvete cercà aiutu da un prufessiunale in u campu.
Bovini Appenzeller: salute
Cum'è una razza di cani pocu cunnisciuta, ùn ci sò micca rapporti annantu à e malatie principali chì affettanu u Bovinu Appenzeller, ma ponu influenzà e stesse malatie di i so congeneri, cume:
- Displasia di u Govitu
- displasia di l'anca
- torsione gastrica
Ancu se u Cowboy Appenzeller ùn esse micca propensi à e malatie congenite, ci vole à purtallu à u veterinariu apprussimatamente ogni 6 mesi è tene aggiornatu u so calendariu di vaccinazione.