Cuntenutu
- Alimentazione per uccelli neonati
- Alimentazione per acelli per zitelli
- quantità di manghjà per l'acelli
- alimentu per l'acelli di strada
In a stagione di ripruduzzione, ùn hè micca sfarente di truvà acelli in terra chì ùn sò ancu in gradu di manghjà o volà da soli. Sì avete bisognu di curà unu, u più impurtante hè di sapè ciò chì manghja l'acellu criaturu. Avemu da spiegà tuttu in questu articulu di PeritoAnimal.
In ogni casu, sè ùn pudete micca curà o ùn sapete micca cumu fà, l'ideale hè di raccoglie u cucciolu è di cunducelu in un centru specializatu in recuperu di pollame o almenu in una clinica veterinaria.
Alimentazione per uccelli neonati
Se truvate uccelli criaturi in carrughju, hè di primura chì abbiate infurmazione nantu à ciò chì hè u megliu cibu per l'acelli neonati. L'acelli ùn sò micca mammiferi, dunque i so zitelli ùn anu micca bisognu di nutrisce di latte quand'elli nascenu. Ma questu ùn significa micca chì ponu manghjà solu.
Pudete truvà acelli criaturi chì, per assicurà a so sopravvivenza, dipendenu da unu o da i dui parenti per manghjà. Què varieghja secondu e spezie, postu chì ci sò acelli cù diete à basa d'insetti, granu, semi, frutti, ecc.
I genitori, per nutrisce sti picculi, anu bisognu di mette l'alimentu in fondu à a so bocca. In generale, i cuccioli fighjulà in u nidu dumandendu da manghjà è amparanu istintivamente à ricunnosce i so genitori, per chì appena ghjunti aprinu a bocca cumpletamente. Cusì, i genitori ponu depone l'alimentu guasgi in gola, chì hè di primura per i cuccioli da pudè manghjà.
Dunque, quandu si incontra un criaturu novu chì salvarete senza piume è cupertu o micca di piume, a prima cosa da fà hè d'identificà à quale spezia appartene, per sapè ciò chì manghja l'acellu criaturu, una volta i pulcini di passeri ùn manghjanu micca listessa cosa chì i merli, per esempiu. Pudete esse guidatu da a forma di u beccu, chì hè di solitu magru, allungatu è drittu in acelli insectivori è più cortu è affusolatu in acelli granivori. In ogni casu, in negozii specializati, hè pussibule truvà un porridge di ripruduzzione adattatu. Un esempiu di porridge casanu pò esse fattu cù alimenti per gatti imbevuti in acqua, ovu cottu è pangrattate, tuttu mischjatu finu à avè una cunsistenza pastosa.
Ma ùn importa micca solu l'alimentu per l'acelli. Per alzallu cù successu, hè ancu necessariu di fà chì l'uccellu aprisca a bocca quandu vi vede, postu ch'ellu deve amparà chì a so presenza hè assuciata à l'alimentu. S'ellu ùn accade micca, l'acellu more.
Alimentazione per acelli per zitelli
In principiu di a vita di l'acellu, averanu bisognu di manghjalli direttamente in a so bocca. Se avete qualchì domanda o vulete cunfirmà l'spezia, pudete cercà aiutu à centri di riabilitazione di l'acelli, cù biologi, specialisti in ornitologia, in cliniche veterinarie o stabilimenti specializati. In pocu tempu, sti cuccioli cresceranu è puderanu manghjà da soli.
In sta nova fase, scopre quale hè u megliu manghjà per acelli per criaturi dependerà dinò, una volta di più, di e so spezie. In u mercatu, truverete sfarenti tippi di alimenti è pudete includere semi, insetti, briciole, frutti, ecc. In a dieta, secondu e spezie.
Cum'è l'avemu digià vistu, ùn hè micca sempre simplice di nutrisce issi acelli criaturi. Ùn sò micca ghjoculi, è prima ancu di salvà un acellu stray, duvete aspittà è vede se i genitori sò in giru à vultà è ottenelu. Hè ancu una bona idea di pruvà à lucalizà u nidu, è s'ellu ci sò altri pulcini vivi in ellu, pudete rientre u pulcinu abbandunatu in u nidu. D'altra parte, una volta salvatu u cucciolu, se ùn pudete micca uttene u manghjà, duvete cuntattà un centru specializatu per chì persone sperimentate pò nutrisce bè.
Se avete trovu un culombu sapete chì sò e cure essenziali è cumu alimentallu in questu articulu di PeritoAnimal.
quantità di manghjà per l'acelli
Una volta chì avete amparatu nantu à l'alimentu per l'uccelli u più adattu, u vostru scopu serà di falla apre a bocca. Pudete stimulà ellu fendu un ligera pressione interna versu i cantoni di u to beccu. Questu l'aprirà un pocu, solu abbastanza per intruduce u fungu di ripruduzzione cù pinzette chjuche o una siringa, senza agulla, benintesa. Duvete uttene u più prufondu in bocca pussibule. Ovviamente, stu prucessu deve esse realizatu assai cun gentilezza.
Pocu à pocu, u cucciolu hà da cumincià à apre a bocca cumpletamente quandu vi vede. In principiu duverete offre li da manghjà spessu, ma una volta ch'ellu si abitua è hè cuntentu, pudete cumincià à spazià i pasti fora. L'acellu manghjarà durante u ghjornu, ma micca di notte. U cucciolu ellu stessu vi dicerà quantu manghja perchè, dopu à qualchì minutu di ingoio, smetterà d'apre a bocca, fermerà tranquillu è chjuderà l'ochji. Questu significa chì hè pienu.
Quandu l'acelli amparanu à manghjà da soli, duverete abbandunà u cibu à a vostra dispusizione, vale à dì, l'alimentatore deve esse pienu per pudè beccà tutta a ghjurnata è reguleranu a quantità di cibu stessi. In listessu modu, in u bagnu d'uccelli ci deve sempre esse acqua pulita è fresca.
Se avete trovu un acellu ziteddu feritu, in più di sapè ciò chì acellu ziteddu manghja, hè impurtante chì sappiate cumu curalli. Per quessa, leghjite stu articulu PeritoAnimal.
alimentu per l'acelli di strada
Avà chì sapete ciò chì manghja l'acellu, qualchì volta ùn vulete micca piglià i pulcini da a strada ma mette cibu per l'acelli chì sò in giru perchè ti piace, pensanu chì ne anu bisognu o solu perchè vulete attrattalli in u vostru ortu, ortu o balcone. Cum'è l'avemu digià dettu, l'alimentu per l'acelli dipenderà da e spezie d'uccelli in causa.
U più cumunu hè di cumprà o di fà un alimentatore per acelli è appende lu vicinu à a casa. In l'alimentatore pudete piazzà tuttu, da a briciola di pane, preferibilmente sana è sempre inumidita, à mischji di sementi o dolci di pollame chì si trovanu in i magazini. In quantu à l'alimenti fatti in casa, risu è ova cotte, frutti maturi, semi di girasole o granu, ma micca popcorn, chì hè assai salitu, sò alternative chì pudemu offre.
Benintesa, mette alimenti per acelli stragi pò fà li abituà à manghjà faciule è smette di circallu da per sè. Ùn hè micca veramente raccomandatu chì si basanu tantu nantu à l'omu.. Ùn vi scurdate chì ùn sò micca animali domestici.