Cuntenutu
- Chì ghjè Tihar è chì hè celebratu?
- L'avvenimenti di cinque ghjorni à Tihar o Swanti
- Cumu onore l'animali in Tihar?
Tihar hè un festival celebratu in Nepal è in certi stati di l'India cum'è Assam, Sikkim è Bengala Occidentale. u diwali hè una festa ufficiale è assai impurtante in i paesi induisti mentre festighjeghja u trionfu di a luce, di u bè è di a cunniscenza di tutti i mali. U festivale marca a fine di l'annu di u calendariu lunare di u Nepal, u Nepal Sambat.
Tihar, chjamatu ancu Swanti, hè un festival di vaghjime, ancu se a data esatta varieghja d'annu in annu. Di solitu dura circa cinque ghjorni è in Animal Expert vi vulemu cuntà di più nantu à questu sughjettu mentre benedisce l'animali.
Continuate à leghje è scopre tuttu u Tihar, un festival in Nepal chì face onore à l'animali.
Chì ghjè Tihar è chì hè celebratu?
tramindui u tihar cum'è u Diwali cunnisciti cum'è "festival ligeri"è si riprisentanu cù lanterne chjuche o lanterne chjamate diyas chì sò posti à l'internu è fora di e case, in più chì ci sò spettaculi pirotecnichi.
Diwali hè un tempu di preghera è rinnovu spirituale, in quale a ghjente pulisce e so case è e famiglie si riuniscenu per celebrà, pregà è offri rigali l'uni à l'altri. Tuttavia, i rituali più concreti dipendenu da a religione. I lumi riprisentanu a vittoria di a cunniscenza è di a speranza annantu à l'ignuranza è l'addisperu, è dunque u trionfu di u bè nantu à u male.
In Nepal, u tihar marca u fine di u calendariu lunare naziunale, dunque a rinnuvazione hè particularmente impurtante. Stu sintimu di rinnovu si applica in parechji aspetti à a vita, cum'è a salute, l'imprese o a ricchezza. Malgradu què, a maiò parte di a ghjente festighjeghja l'annu novu d'aprile, cù u festivale Vaisakhi, cum'è si face in Punjab.
L'avvenimenti di cinque ghjorni à Tihar o Swanti
O tihar hè un festival in Nepal chì dura cinque ghjorni. In ognunu di elli, sò realizati diversi rituali è celebrazioni, chì descrivemu quì sottu:
- U primu ghjornu: kaag tihar celebra i corbi cum'è messageri di Diu.
- U secondu ghjornu: Kukur tihar celebra a lealtà di i cani.
- Terzu ghjornu: Gai tihar festighjeghja è face onore à e vacche. Hè ancu l'ultimu ghjornu di l'annu, è a ghjente prega Laxmi, a dea di a ricchezza.
- Quartu ghjornu: Goru hà feste è onore e vacche, è u U mo Pua festighjeghja l'annu novu cù una cura cumpleta di u corpu.
- Cinque ghjornu: bhai tika feste l'amore trà fratelli è surelle pricendu è offre ghirlande è altri rigali.
Durante u Tihar, hè una tradizione per a ghjente di visità i so vicini, di cantà è di ballà canzoni di stagione cum'è u Bhailo (per e zitelle) è u Deusi Re (per i masci). Ancu benediscenu è danu soldi è rigali à a carità.
Cumu onore l'animali in Tihar?
Cumu l'avemu spiegatu, u tihar hè un festival in Nepal chì face onore à i cani, i corbi, e vacche è i boi, è ancu a so rilazione cù l'omu. Per voi per capisce megliu cumu onuranu è celebranu sta tradizione, vi spieguemu e so attività:
- corbi (Kaag tihar) credenu esse messageri di Diu chì portanu u dulore è a morte. In u so favore è per evità di purtà eventi cattivi cun elli, a ghjente offre dolci cum'è dolci.
- cani (Kukur tihar) I cani si distinguenu sopra l'altri animali per via di a so lealtà è l'onestà. Offre li crisantemi o ghirlande di crisantemi è dolci. I cani sò ancu onurati cun tilaka, una marca rossa in fronte: qualcosa chì si face sempre à l’invitati o à l’iduli di a preghera.
- vacche è boi (Gai è Tihar Goru): Hè largamente cunnisciutu chì e vacche sò sacre in l'Induismu cumu simbulizeghjanu a ricchezza è a maternità. Durante u Tihar, e ghirlande sò pruposte à e vacche è à i boi è ancu à i dolci. Luci cù oliu di sesamo sò ancu accesi in u so onore. Inoltre stercu di vacca hè adupratu per fà grandi munzelli.