Cuntenutu
I cani sò creature cù una sensibilità straordinaria, soprattuttu se parlemu di a so capacità olfattiva. Hè pruvatu chì i cani anu 25 volte più ricettori olfattivi cà umanidunque, a vostra capacità à sente l'odori menu nutevuli hè assai più alta.
Tuttavia, l'idea chì un cane sia capace di sentire l'odore di a presenza di malatie o anomalie presenti in u corpu, cum'è u cancheru, puderia esse impressionante. Per questa ragione, i scienziati animali si sò fatti u compitu di investigà se si tratta di una vera pussibilità.
Se no, vi site mai dumandatu sì, i cani ponu rilevà u cancheru? Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal è scopre s'ellu hè un mitu o hè veru.
capacità canine
I studii dicenu chì u cervellu di un cane hè cuntrullatu, quasi cumpletamente, da a corteccia olfattiva, à u cuntrariu di e persone, induve hè cuntrullatu da a capacità visuale o da a corteccia visuale. Questa corteccia olfattiva canina hè 40 volte più grande di quella di un essere umanu. Inoltre, u bulbu olfattivu in un cane hà centinaie di milioni di recettori sensibili è reattivi custruiti per perceive odors from long distances è aromi estremamente imperceptibili per u nasu umanu. Dunque ùn serebbe micca surprisa chì i cani anu a capacità di sbuffà assai al di là di ciò chì avemu ancu imaginatu.
Tutte queste capacità evolutive è genetiche in i cani sò quasi cunsiderate capacità extrasensoriale, perchè ùn parlemu micca solu di u sensu di l'olfattu, un sughjettu più fisicu, ma dinò di a capacità di sente è avvistà cose chì l'omu ùn sò micca capaci di. Questa meravigliosa sensibilità hè chjamata "intuizione inaudita". I cani ponu ancu piglià cuscenza di u dulore è di a depressione di l'altri.
Duranti l'anni, parechji studii è sperimenti sò stati rializati, per esempiu, un studiu publicatu in a rivista medica "British Medical Journal" chì dice chì i cani, in particulare quelli chì sò addestrati per sviluppà sti "doni" anu u capacità di rilevà a malatia in fasi iniziali cum'è u cancheru, è chì a so efficacità righjunghji u 95%. Hè cusì, i cani ponu rilevà u cancheru.
Ancu se tutti i cani anu queste capacità (perchè si trovanu naturalmente in u so DNA fisicu è emotivu) ci sò certe razze chì, quand'elli sò addestrati per questi scopi, anu risultati megliu in a rilevazione di u cancheru. Cani cum'è u Labrador, Pastore Tedescu, Beagle, Pastore Belga Malinois, Golden Retriever o Pastore Australianu, frà altri.
Cumu funziona?
I cani rilevanu per se stessi a presenza di alcuni maligni attivi in u corpu di una persona. Sì a persona hà un tumore lucalizatu, attraversu u so sensu di l'olfattu, ponu situà i lochi induve si trova l'anurmalità, pruvà à leccalla è ancu muzzicà per rimuoverla. Ié, i cani ponu rilevà u cancheru, soprattuttu quelli chì sò addestrati per ellu.
Inoltre, per mezu di l'odore di u soffiu è di e feci, u cane hè capace di rilevà a presenza di tracce negative. Una parte di l'addestramentu di i cani chì facenu stu travagliu "quasi miraculoso" hè chì quand'elli si accorghjenu chì qualcosa ùn va micca bè dopu avè fattu u test, u cane si mette immediatamente à pusà, qualcosa chì vene cum'è un avvertimentu.
I cani, i nostri eroi canini
E cellule cancerose liberanu rifiuti tossichi chì sò assai diversi da e cellule sane. A differenza di l'olfattu trà di elle hè evidente per u sensu di l'olfattu sviluppatu da i canini. I risultati di l'analisi scientifichi dicenu chì ci sò fattori è elementi chimichi ch'elli sò unichi per un certu tipu di cancheru, è chì quessi vaganu per u corpu umanu à tal puntu chì un cane li pò rilevà.
Hè maravigliu ciò chì i cani ponu fà. Alcuni esperti anu cunclusu chì i cani ponu sente l'odore di u cancheru in l'intestini, a vescica, i pulmoni, u senu, l'ovari, è ancu a pelle. U vostru aiutu hè preziosu Perchè cun una rilevazione precoce adeguata pudemu impedisce questi cancri localizati di sparghje in u corpu.