Mutualismu in Biologia - Significatu è Esempii

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 19 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Mutualismu in Biologia - Significatu è Esempii - Animali
Mutualismu in Biologia - Significatu è Esempii - Animali

Cuntenutu

À rilazioni trà sfarenti esseri viventi fermanu unu di i principali sughjetti di studiu in scienza. In particulare, u mutualisimu hè statu studiatu assai, è attualmente i casi veramente sorprendenti di mutualismu animale continuanu à apparisce. Se finu à pocu tempu fà si credia chì ci eranu casi chì una sola spezia beneficava di l'altra, oghje sapemu chì ci hè sempre reciprocità in stu tippu di relazione, vale à dì, cù guadagni da e duie parte.

In questu articulu PeritoAnimal, spiegheremu u significatu di mutualisimu in biologia, i tippi chì esistenu è videremu ancu alcuni esempii. Scuprite tuttu di sta forma di relazione trà animali. Bona lettura!

Chì ghjè u mutualisimu?

U Mutualisimu hè un tipu di relazione simbiotica. In questa relazione, dui individui di spezie diverse benefiziu di a relazione trà di elli, uttenendu qualcosa (cibu, rifugiu, ecc.) ch'elli ùn puderianu micca uttene senza a presenza di l'altre spezie. Hè impurtante ùn cunfonde u mutualisimu cù a simbiosi. U diffarenza trà mutualisimu è simbiosi risiede in chì u mutualisimu hè un tipu di simbiosi trà dui individui.


Hè propiu pussibule chì ogni organisimu di u pianeta Terra sia in qualchì modu assuciatu à almenu un altru urganisimu di una spezia sfarente. Inoltre, pare chì stu tipu di rilazioni sia statu fundamentale in a storia di l'evoluzione, per esempiu, eranu una cunsiquenza di u mutualisimu à origine di a cellula eucariota, O aspettu di pianta nantu à a superficia di a terra o u diversificazione angiosperma o piante in fiore.

I costi di u mutualisimu

In origine era pensatu chì u mutualisimu era un azzione disinteressata da l'organisimi. Oghje ghjornu, si sà chì questu ùn hè micca u casu, è chì u fattu di piglià da qualchissia altru qualcosa chì ùn pudete micca pruduce o uttene hà costi.

Hè u casu per i fiori chì producenu nettaru per attirà insetti, affinchì u polline aderisca à l'animali è si disperse. Un altru esempiu hè quellu di e piante cù frutti carnosi in chì animali frugivori piglianu u fruttu è sparghjenu e sementi dopu avè passatu per u so trattu digestivu. Per e piante, creà un fruttu hè un una spesa energetica considerable chì li benefica pocu direttamente.


Tuttavia, studià è uttene risultati significativi nantu à quantu sò i costi per un individuu hè un compitu difficiule. L'impurtante hè chì à u livellu di e spezie è à u livellu evoluzionariu, u mutualisimu hè una strategia favurevule.

Tipi di Mutualisimu

Per classificà è capisce megliu e diverse relazioni mutualiste in biologia, queste relazioni sò state tipificate in parechji gruppi:

  • Mutualisimu ubligatoriu è mutualisimu facultativu: in i organismi mutualisti ci hè una gamma in cui una populazione pò esse mutualista ubligatoria in cui, senza a presenza di l'altre spezie, ùn pò micca cumpiendu e so funzioni vitali, è mutualisti facultativi, chì ponu sopravvivere senza interagisce cù un altru mutualistu.
  • Mutualisimu Troficu: In stu tippu di mutualisimu, l'individui coinvolti ottenenu o degradanu i nutrienti è i ioni chì anu bisognu per campà. Normalmente, in stu tippu di mutualisimu, l'urganisimi implicati sò, da una parte, un animale eterotrofu è, da l'altra, un organisimu autotrofu. Ùn ci vole micca à cunfonde u mutualisimu è u commensalisimu. In commensalismu, unu di l'urganisimi ottiene benefici è l'altru ùn riceve assolutamente nunda da a relazione.
  • mutualisimu difensivu: u mutualisimu difensivu si face quandu unu di l'individui coinvolti ottiene qualchì ricumpensa (cibu o rifugiu) attraversu a difesa di un'altra specie chì face parte di u mutualisimu.
  • mutualisimu dispersivu: questu mutualisimu hè quellu chì si verifica trà e spezie animali è vegetali, per chì l'spezie animali ottenenu alimentu è, u vegetale, a dispersione di u so polline, semi o frutti.

Esempii di Mutualisimu

Dentru e diverse relazioni mutualiste ci ponu esse spezie chì sò mutualiste obbligatorie è spezie mutualiste facultative. Pò accade ancu chì durante una tappa ci sia u mutualisimu ubligatoriu è, durante un'altra tappa, sia facultativu. L'altri mutualismi (trofici, difensivi o dispersivi) ponu esse ubligatoriu o facultativu, secondu a relazione. Scuprite alcuni esempi di mutualismu:


Mutualisimu trà furmicule à taglià e foglie è funghi

E furmicule chì taglianu e foglie ùn si nutriscenu micca direttamente di e piante chì raccolgenu, invece, creà giardini in i so furmiculi induve ponenu e foglie tagliate è nantu à queste ponenu u miceliu di un fungu, chì si nutriscia di a foglia. Dopu chì u fungu cresce, e furmicule si nutriscenu di i so corpi di frutti. Questa relazione hè un esempiu di mutualisimu troficu.

Mutualisimu trà i rumeni è i microorganismi rumenzuli

Un altru esempiu chjaru di mutualisimu troficu hè quellu di i ruminanti erbivori. St’animali si nutriscenu principalmente di erba. Stu tipu di alimentu hè estremamente riccu in cellulosa, un tipu di polisaccaride impussibule da degradà da i rumianti senza a cullaburazione di certi esseri. I microorganismi allughjati in u rumenu degradà i muri di cellulosa da e piante, uttenendu nutrienti è liberendu altri nutrienti chì ponu esse assimilati da u mammiferu ruminante. Stu tipu di relazione hè un mutualisimu ubligatoriu, i ruminanti è i batteri di u rumenu ùn ponu campà senza l'unu l'altru.

Mutualisimu trà termiti è actinobatterie

E termite, per aumentà u livellu immunitariu di u termite, custruiscenu i so nidi cù e so feci. Questi fasci, quandu si solidificanu, anu un aspettu addensatu chì permette a proliferazione di actinobatterie. Sti batteri facenu barriera contr'à a proliferazione di funghi. Cusì, e termite ottenenu prutezzione è i batteri uttenenu cibu, esemplificendu un casu di mutualisimu difensivu.

Mutualisimu trà furmicule è afidi

Alcune furmicule si nutriscenu di i suchji zuccherati chì l'affidi caccianu. Mentre chì l'affidi si nutriscenu di a linfa di e piante, e furmicule beie u suchju zuccheratu. Se alcuni predatori cercanu di disturbà l'afidi, e furmicule ùn esiteranu micca à difende l'afidi, surghjente di u vostru alimentu principale. Hè un casu di mutualisimu difensivu.

Mutualisimu trà animali frugivori è piante

A relazione trà l'animali frugivori è e piante d'alimentazione hè cusì forte chì, secondu parechji studii, se alcuni di sti animali si spariscenu o diminuiscenu in numaru, i frutti di e piante diminuiranu di dimensioni.

L'animali frugivori selezziunanu i frutti più carnosi è accurdanti, dunque, ci hè una selezzione di i migliori frutti da sti animali. A causa di a mancanza d'animali, e piante ùn sviluppanu micca frutti cusì grandi o, sì facenu, ùn ci serà micca animale interessatu da ellu, dunque ùn ci serà micca una pressione positiva per chì questu fruttu sia un arburu in u futuru.

Inoltre, alcune piante, per sviluppà frutti grandi, richiedenu una poda parziale di sti frutti. O mutualisimu dispersivu hè veramente necessariu micca solu per quelle spezie implicate, ma ancu per l'ecosistema.

Se vulete leghje più articuli simili à Mutualismu in Biologia - Significatu è Esempii, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.