A sarpe ceca hà u velenu?

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 17 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Sittembre 2024
Anonim
A sarpe ceca hà u velenu? - Animali
A sarpe ceca hà u velenu? - Animali

Cuntenutu

U serpu cecu o cecilia hè un animale chì suscita assai curiosità è hè sempre pocu studiatu da i scientifichi. Ci sò decine di spezie sfarente, acquatiche è terrestri, chì ponu ghjunghje à quasi un metru di lunghezza. Unu studiu recente publicatu da i brasiliani in lugliu 2020 sottumette parechje nutizie nantu à ella.

È hè ciò chì vi diceremu quì à PeritoAnimal in questu articulu u sarpu cecu hà u velenu? Scuprite se a serpente ceca hè velenosa, e so caratteristiche, induve vive è cumu si riproduce. In più, avemu apprufittatu di presentà qualchi serpenti velenosi è altri non velenosi. Bona lettura!

chì ghjè a sarpe ceca

A sapiate chì u sarpu cecu (spezie di l'ordine Gymnophiona), à u cuntrariu di ciò chì dice u nome, ùn hè micca un sarpu? Cusì hè. Cunnisciutu ancu cum'è Cecilia sò in realtà anfibbii, micca rettili, ancu s'elli parenu di più cum'è serpi chè ranochje o salamandre. Pertenenu à a classa Anfibia, chì hè divisa in trè ordini:


  • Anurani: rospi, rane è ranochje
  • code: salamandri è salamandri
  • ginnastica: cecillia (o serpi cechi). L'urigine di questu ordine vene da u grecu: gymnos (nu) + ophioneos (serpente).

Caratteristiche di u serpu cecu

I serpi cechi sò chjamati per a forma ch'elli anu: corpu longu è allungatu, in più di esse senza gambe, vale à dì, ùn anu micca gambe.

I so ochji sò estremamente stunt, chì hè per quessa ch'elli sò chjamati popularmente cusì. U mutivu di questu hè precisamente per via di a so caratteristica comportamentale principale: u i serpi cechi campanu sottu terra scavendu in terra (sò chjamati animali fossuriali) induve ci hè poca o nisuna luce. In questi ambienti nurmalmente umidi, si nutriscenu di picculi invertebrati cum'è termiti, furmicule è lombrici.

Cecilias pò distingue, à u megliu, trà luce è bughju. È per aiutalli à percepisce l'ambiente è à truvà e prede, i predatori è i partinarii di ripruduzzione, anu un coppiu di piccule strutture sensoriali in forma di tentaculi in capu.[1]


A so pelle hè umida è cuperta di squame cutanee, chì sò picculi dischi piatti situati in pieghji trasversali longu u corpu, furmendu anelli chì aiutanu à a locomozione sottu terra.

A differenza di i serpenti, cù i quali i serpi cechi sò normalmente confusi, questi ùn anu micca a lingua bifurcata è a so coda hè corta o semplicemente ùn esiste micca. In parechje spezie, e femine curanu i so zitelli finu à ottene l'indipendenza.

Ci hè circa 55 sfarenti spezie di sarpe cecu, a più grande chì misura finu à 90 cm di lunghezza, ma solu circa 2 cm di diametru, è campanu in regioni tropicali.

Ripruduzzione di serpi cechi

U a fecundazione di Cecilia hè interna è dopu e mamme ponenu ova è i tenenu in e pieghje di u so corpu finu à chì covanu. Alcune spezie, quandu sò discendenti, si nutriscenu di a pelle di a mamma. Inoltre, ci sò ancu spezie vivipare (animali chì anu u sviluppu embrionale in u corpu maternu).


U sarpu cecu hà u velenu?

Finu à pocu tempu fà, si credia chì i serpi cechi eranu cumpletamente innocu. Dopu tuttu, questi animali ùn attaccate micca l'omu è ùn ci sò micca registrazioni di persone chì sò state avvelenate da elli. Dunque, a sarpe ceca ùn seria micca periculosa o ùn hè mai stata cunsiderata cum'è tale.

Ciò chì era digià cunnisciutu hè chì secretenu una sustanza attraversu a pelle chì li rende più viscosi è chì anu ancu grande cuncintrazione di glàndule di velenu nantu à a pelle di coda, cum'è forma di difesa passiva da i predatori. Hè u listessu meccanisimu di difesa di e ranochje, di i rospi, di e ranochje è di e salamandre, in u quale u predatore finisce per avvelenassi quandu morde l'animali.

Tuttavia, secondu un articulu publicatu in u numeru di lugliu 2020 di a rivista specializata iScience[2] da circadori di l'Istitutu Butantan, in San Paulu, è chì avianu u sustegnu di a Fundazione per u Supportu di Ricerca di u Statu di San Paulu (Fapesp), mostra chì l'animali ponu daveru esse velenosi, ciò chì seria un caratteristica unica trà l'anfibii.

U studiu indica chì Cecilia ùn hà micca solu glàndule velenose Cutaniu, cum'è l'altri anfibii, anu ancu ghiandole specifiche à a basa di i denti chì producenu enzimi cumunimenti truvati in i veleni.

A scuperta di i scienziati à l'Istitutu Butantan hè chì i serpi cechi serianu i primi anfibi à avè un difesa attiva, vale à dì, accade quandu u velenu hè adupratu per attaccà, cumunu trà serpi, ragni è scorpioni. Questa secrezione chì esce da e ghiandole serve ancu per lubricà a preda è facilità a so inghjutturazione. Cumpressà tali ghiandole durante u morsu liberaria u velenu, chì entra in ferita causatu, u listessu chè u dragone di komodo, per esempiu.[3]

I scienziati ùn anu ancu pruvatu chì un tale goo chì esce da e ghiandole hè velenoso, ma tuttu indica chì questu serà prestu pruvatu.

In l'immagine sottu, verificate a bocca di una cecilia di a spezia Siphonops annulatus. Hè pussibule osservà u glándula dentale simili à quelli di i serpi.

serpi velenosi

È se ùn ci hè ancu nisuna cunclusione concreta nantu à u periculu chì i serpi cechi ponu pone, ciò chì sapemu hè chì ci sò una serie di serpenti - avà veri serpenti - chì sò abbastanza velenosi.

Trà e caratteristiche principali di serpi velenosi hè chì anu pupille ellittiche è una testa più triangulare. Alcuni di elli anu abitudini di ghjornu è altri di notte. È l'effetti di i so veleni ponu varià secondu e spezie, cume i sintomi in noi umani sì simu attaccati. Da quì l'importanza di cunnosce e spezie di u sarpu in casu d'un accidente, affinchì i duttori possinu agisce prestu cù l'antidotu currettu è furnì i primi aiuti in casu di morsu di sarpu.

Eccu alcuni di i serpenti velenosi presenti in Brasile:

  • veru coru
  • Rattlesnake
  • Jararaca
  • Jaca picu di jackass

È se vulete scuntrà l'animali più velenosi in u mondu, fighjate u video:

serpi micca velenosi

Ci sò parechji serpenti cunsiderati innocu è dunque ùn avete micca velenu. Alcuni di elli producenu ancu velenu, ma mancanu e zanne specifiche per injectà velenu in e so vittime. Di solitu sti serpi non velenosi anu e teste arrondite è e pupille.

Trà i serpenti non velenosi ci sò:

  • Boa (bonu constrictor)
  • Anaconda (Eunectes murinus)
  • Caninu (Pullatus Spilotes)
  • Fake choir (Siphlophis compressus)
  • Python (Python)

Avà chì cunniscite megliu u serpu cecu è chì hè in realtà un anfibiu è chì cunniscite ancu alcuni serpi velenosi è altri serpi innocu, pudete esse interessatu à st'altru articulu cù i 15 animali più velenosi in u mondu.

Se vulete leghje più articuli simili à U sarpu cecu hà u velenu?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.