Cuntenutu
- E funzioni di l'acqua per u cane:
- Perchè u mo cane beie assai acqua? Hè nurmale?
- Quantità d'acqua chì un cane deve beie à ghjornu
- U cane beie assai acqua è urina assai
In più di fighjà chì u vostru cucciolu manghja currettamente, duvete fà casu à a quantità d'acqua chì ingerisce. Deve sempre avè dispunibule acqua fresca è pulita è duvete assicurassi chì beva a quantità necessaria.
l'acqua hè u nutriente essenziale più impurtante per a sopravivenza di tutti l'urganisimi. Circa u 70% di u pesu corpu di un cane hè acqua. Attraversu questu articulu di PeritoAnimal, puderete vede se u vostru cane beie a quantità necessaria d'acqua. Perchè u cane beve assai acqua? Continuate à leghje per scopre.
E funzioni di l'acqua per u cane:
Prima di piglià panicu è cumincià à pensà chì site di fronte à un segnu clinicu di malattia, hè impurtante cunnosce e funzioni di l'acqua, in modu da pudè associà è rilevà e pussibili patulugie associate à u so squilibriu.
Alcuni di funzioni d'acqua sò:
- U trasportu di nutrienti è altri prudutti da filtrà.
- Participazione à e reazzioni metaboliche cellulare.
- Fate parte di a struttura di l'organi è di i tessuti.
- A prutezzione è ammortizazione di l'organi.
- Termoregulazione.
L'urigine di l'acqua di u corpu vene da u so cunsumu, l'ingestione di alimenti è e reazioni metaboliche chì si verificanu in u corpu. A so volta, e perdite d'acqua si producenu per urina, feci, pulmoni è pelle. In u casu di i cuccioli, l'eliminazione di l'acqua da a pelle hè minima postu chì i cuccioli sudanu solu per a lingua è i pads, induve anu e ghiandole sudoripare.
Perchè u mo cane beie assai acqua? Hè nurmale?
Ci sò uni pochi aspetti da piglià in contu ligatu à u cunsumu d'acqua, chì ùn sò micca sempre segni indicativi di malattia:
- I cuccioli più ghjovani cunsumanu più acqua chè i vechji.
- Più pesa u cane, più beverà acqua.
- I cani in gravidanza o in allattamentu anu una necessità più grande di acqua chì i cani femine in altri stati fisiulogichi.
- I cani chì facenu più eserciziu anu bisognu di beie più acqua di più cani sedentarii.
- I cumpunenti di a razione alimentaria cutidiana di u cane determinanu a so ingestione d'acqua. Più a materia secca cuntene l'alimentu, più fibre è più sodiu cuntene, è u cane cunsumerà in proporzione più acqua.
- A temperatura caratteristica è l'umidità di u locu induve campemu influenzeranu l'assunzione d'acqua. Cusì, in i lochi cù bassa umidità è più caldi, i cani beveranu più acqua.
- E caratteristiche assai di l'acqua (temperatura, gustu, olfattu, pulizia) chì i cuccioli anu à dispusizione influenzanu a so presa.
Inoltre, hè assai impurtante di enfatizà quellu certu trattamenti farmaculogichi cum'è steroidi o diuretici causanu ancu a ingestione d'acqua più alta.
Quantità d'acqua chì un cane deve beie à ghjornu
Quantu acqua un cane deve beie ogni ghjornu? Se u cane ùn hà micca prublemi, ci serà un equilibriu trà guadagni è perdite d'acqua è ne averà bisognu 70 ml d'acqua per kg di pesu à ghjornu.
Se ci hè una patulugia chì provoca un aumentu di a perdita d'acqua, allora ci sarà un bisognu più grande di assunzione d'acqua. Sta patologia hè chjamata polidipsia. A polidipsia hè generalmente accumpagnata da poliuria (u cane urina di più) è pò esse accumpagnata da altri segni clinichi.
L'ingaghjamentu d'acqua hè regulatu da ormone antidiuretic chì hè liberatu da a pituitaria è va versu i reni, chì travaglianu cuncentrendu l'urina. Questu assu pò malfunzionà in qualsiasi di i punti duvuti malatie cum'è:
- diabetes mellitus
- Intossicazioni
- Infezzioni cum'è piometra
- Iperadrenocorticisimu
- fallimentu renale
- ipercalcemia
- alterazione di u fegatu
U cane beie assai acqua è urina assai
Se pensate chì u vostru cucciolu beie troppu acqua è al di là di ellu hè vomitu, hè tristu, manghja urina pocu è trasparente, duvete visità rapidamente u vostru veterinariu di fiducia.
U specialistu serà in gradu di valutà, per mezu di sfarenti testi diagnostichi chì hè a causa chì face chì u cane ingereghja più acqua è definisce un trattamentu adattatu. Ùn circate micca di dà à u cane un trattamentu da solu o di medicà u cane senza a supervisione di u veterinariu.