Cuntenutu
- Chì ghjè u fegatu grassu in i misgi?
- Chì sò e cause di lipidosi epatica felina?
- Chì sò i sintomi di u fegatu grassu in i misgi?
- Cumu hè fatta a diagnosi?
- Chì hè u trattamentu per a lipidosi epatica felina?
S'ellu ci hè una cosa chì causa à u vostru misgiu assai prublemi di salute, hè una mancanza d'appetitu. In certi casi, sia per via di u stress o per via di qualchì altra malattia, o per altri motivi, u ghjattu smette di manghjà è questu hè assai più periculosu per ellu di ciò chì pensate.
Unu di i prublemi causati da a mancanza di appetitu di un gattu hè l'apparizione di malatie di u fegatu, vale à dì, malatie chì compromettenu u funziunamentu di u fegatu. Queste patologie ponu esse fatali in 90% di i casi. Trà e malatie di u fegatu truvemu u fegatu grassu in i misgi. In questu articulu, PeritoAnimal spiega i sintomi è u trattamentu per stu prublema. Continuate à leghje!
Chì ghjè u fegatu grassu in i misgi?
O fegatu grassu, chjamatu ancu lipidosi epatica felina, hè a malatia di st'urganu chì tocca u più i misgi, indipendentamente ch'elli sianu masci o femine. compone di u accumulazione di grassu di u fegatu, impediscendulu di travaglià bè. Quandu si provoca un fegatu di fegatu, tuttu l'organismu hè compromessu, ciò chì rende u tassu di mortalità assai altu cù sta malatia.
Pò influenzà i misgi à ogni età, ma hè più cumunu in l'animali di più di 5 anni, soprattuttu s'elli campanu à l'internu è anu prublemi di pesu. Hè di solitu utile quandu u cicculu alimentariu di l'animali hè disturbatu, sia perchè hè sottumessu à una dieta troppu stretta (qualcosa chì ùn duverebbe mai fà), sia perchè, per via di un altru statu di salute o di una situazione stressante, l'animale hà persu l'appetitu.
Ciò chì accade hè chì, quandu ci hè una mancanza di cibu, u corpu principia à trasportà i grassi chì pò fà in u fegatu per ch'ellu si trasformi. Tuttavia, quandu a mancanza di appetitu si estende à u fegatu, diventa sovraccaricatu di travagliu, essendu incapace di sintetizà tutti i grassi, accumulendu li in dittu organu. Di pettu à st'accumulazione di grassu in a zona, u fegatu collassa.
Un gattu cun disconfortu fisicu chì ùn riesce micca à manghjà per un ghjornu ùn hè micca una causa di preoccupazione, ma u secondu ghjornu duvete visità immediatamente u veterinariu, cum'è l'organisimu felinu hè dannighjatu assai prestu cù mancanza di cibu.
Chì sò e cause di lipidosi epatica felina?
Nanzu tuttu, obesità hè un fattore determinante quandu soffre di fegatu grassu in i misgi, soprattuttu quandu, per qualchì ragione, u felinu cumincia à perde chilò in più assai prestu. Inoltre, qualsiasi elementu chì face chì u ghjattu smette di manghjà raprisenta un periculu per ellu, ch'ellu sia rifiutatu di fà lu in risposta à una situazione stressante, o s'ellu ùn li piace micca l'alimentu (s'ellu hà cambiatu a so dieta abituale o perchè hè stufu di u listessu gustu), frà altri prublemi. Tutti questi fattori causanu anoressia, chì implica ancu fallimentu di u fegatu.
Ancu qualchì malatie, cum'è patologii cardiaci o renali, producenu poviru appetitu, è pancreatite, gastroenterite, cancer è ogni tipu di diabete. In listessu modu, prublemi cunnessi à a bocca, cum'è ferite, infezioni cum'è gingivitis, traumatismi, è tuttu ciò chì rende manghjà doloroso o difficiule, facenu chì u ghjattu ùn vole micca manghjà.
Altrettantu, a mancanza di un tempu regulatu per manghjà, chì si traduce in amministrazione di alimenti volubili, provoca disordini alimentari è crea stress per u misgiu, cume ùn sanu mai quandu serà u so prossimu pastu (ùn vi scurdate chì sò animali di routine), causendu sta malatia di u fegatu.
Chì sò i sintomi di u fegatu grassu in i misgi?
A mancanza di appetitu è, in cunsequenza, di pesu sò i sintomi più evidenti. Hè pussibule chì u ghjattu hà vomitu è diarrea o ancu stinzia, accumpagnata da disidratazione è debulezza generale, allora vi truverete stanchi.
Quandu si verifica un fegatu di fegatu, i livelli di bilirubina aumentanu è hè pussibile rimarcà u ictericia, una decolorazione giallastra di a pelle, di e gengive è di e cellule oculare. U ghjattu pò ancu mustrà tremori è aduttà una attitudine indolente versu ellu stessu, fendu li trascurà a so igiene. L'esame veterinariu mentre palpate l'addome pò rivelà u fegatu gonfiu in i misgi.
Cumu hè fatta a diagnosi?
Se a malatia di u fegatu grassu di u ghjattu hè avanzata, u veterinariu pò, à prima vista, identificà i segni gialli di itterizia, in più di sente u fegatu gonfiu. Per cunfirmà chì si tratta di lipidosi epatica felina, seranu necessarii altri test:
- Analisi di sangue.
- Ultrasound di l'addome chì permette d'analizà a dimensione è a cundizione di u fegatu.
- Biopsia di u fegatu chì implica piglià un campionu di u muru di u fegatu cù una agulla. In certi misgi, a chirurgia rapida pò esse necessaria per piglià un campione più grande.
- Radiografia à l'addome.
Inoltre, oltre à l'esame fisicu è qualsiasi infurmazione chì pudete dà à u vostru veterinariu nantu à i segni di malattia è a situazione di u felinu, i testi seranu necessarii per determinà a fonte di a malattia di u fegatu.
Chì hè u trattamentu per a lipidosi epatica felina?
Inizialmente, hè prubabile chì dopu avè statu diagnosticatu da lipidosi epatica (o fegatu grassu in i misgi), u ghjattu duverà esse ricoveratu in ospedale per pochi ghjorni, durante i quali riceverà un terapia fluida, necessariu per luttà contr'à a disidratazione, a carenza di nutrienti è a debbulezza in u so corpu.
Dopu questu, chì hè solu un trattamentu d'urgenza, u più impurtante hè chì u felinu torna à manghjà, ma di solitu hè cumplicatu in a maiò parte di i casi. Forse ùn basta micca à offre li u so cibu preferitu, ma più spessu ùn manghja mancu. Per questa ragione, pò esse necessariu ricorre à alimentazione assistita. U primu hè di pruvà cù cibi macinati amministrati per mezu di una siringa, ma s'ellu ùn funziona micca u veterinariu metterà un tubu in u nasu o in u collu di l'animali per consegnà l'alimentu direttamente in u stomacu. U trattamentu pò piglià settimane o ancu uni pochi mesi. U specialistu hà da indicà u tippu, e porzioni è a frequenza cutidiana di l'alimentu.
Inoltre, a malatia chì hà pruduttu a fallimentu di u fegatu deve esse trattata., essendu ancu alimenti raccomandati chì stimulanu l'appetitu postu chì l'ultimu scopu ùn hè micca solu di cuntrullà a malatia, ma ancu di fà chì l'animale possa avè una vita normale, manghjendu solu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.