Cuntenutu
- Similitudine trà cammellu è dromedariu
- 1. Gobbe
- Quante gobbe anu u cammellu è u dromedariu?
- E gobbe ponu riduce a so dimensione?
- 2. Origine
- 3. Temperatura ch'elli supportanu
- 4. Alimentazione
- 5. Listessi culori, sfarenti capelli
- 6. Altezza
- 7. Pesu
- 8. Resistenza à l'ambiente
- 9. Temperamentu
- 10. Velocità
U cammellu è u dromedariu sò assai animali simile, cume vene da a stessa famiglia, u camelid. Divisi in razze, sò definiti cum'è Camelus Bactrianus, cunnisciutu solu cum'è cammelli, è Camelus dromedarius, megliu cunnisciutu cum'è dromedarii.
Ci sò parechji filmi prudutti in u desertu, in u quale pudemu vede chì portanu persone è beni. Ancu se cunnoscimu questi dui animali, una di e dumande più frequenti riguarda a differenza trà u cammellu è u dromedariu: Quale hà duie gobbe?
In più di questu prublema, i dui animali anu altre differenze. Ùn vi ne fate micca sè ùn cunniscite micca a risposta, perchè in questu articulu PeritoAnimal, amparerai nantu à e similitudini è u 10 differenze trà un camellu è un dromedariu.
Similitudine trà cammellu è dromedariu
cammelli è dromedarii ponu attraversà l'altri, generendu discendenti chì ponu ancu ripruducesi dopu. Tramindui anu zappate à i pedi chì li permettenu di girandulà distanzi longhi nantu à a rena. Questi animali anu ancu una grande capacità per pruvista d'acqua in tuttu u vostru urganisimu.
Trà e so caratteristiche, alcune spiccanu, cum'è e mascelle resistenti chì permettenu a sfracicatura di alimenti forse micca gustosi per altri animali. Inoltre, i vostri ochji l'acqua spessu è i vostri gobbi ponu diminuisce ricerca energetica. Avè u cuntrollu nantu à u temperatura di u corpu, cunservendu tuttu u calore è ùn traspiranu micca cum'è l'altri mammiferi. Riuscenu à andà senza acqua potabile per un tempu significativu è ùn mostranu ancu un stintu forte in cerca di cibu.
Sia u dromedariu sia u cammellu avè 3 stomacu, una solu per l'alimentu da digerisce è l'altru per l'acqua. Inoltre, questi animali anu un terza palpebra per prutege l'ochji in timpeste di sabbia è avè u cuntrollu di e so narici quandu si cammina in quelle tempeste. In quantu à i sensi, ùn sò micca bravi à vede è à sente, poni sente à pena l'odore di l'alimentu chì hè accantu.
Sia in u prucessu di accoppiamento, gonfia u saccu in a so bocca per lasciarla esposta è attirà l'attenzione di e femine. A femina hè pusata cù e 4 zampe, u masciu si mette nantu à ella da daretu. Sfortunatamente, in certi paesi, i cammelli è i dromedarii restanu adupratu cum'è mezu di trasportu.
Continuate à leghje per scopre u 10 differenze trà cammellu è dromedariu.
1. Gobbe
Una di e sferenze principali trà dromedariu è cammellu hè u numeru di gobbe chì ognunu hà, essendu u modu u più faciule per identificà ogni spezia.
Quante gobbe anu u cammellu è u dromedariu?
- Cammelli (Camelus bactrianus): duie gobbe.
- Dromedariu (Camelus dromedarius): Solu una gobba.
In u casu di i cammelli, e gobbe servenu da depositu di tessuti adiposi, aiutendu l'animali à prutegge si da u fretu, postu chì e temperature à chì sò esposti sò estremamente basse. I dromedarii, invece, usanu e gobbe cum'è depositu di energia è riserva d'acqua per un longu viaghju in u desertu. Sicondu National Geographic1, pò almacenà finu à 36 chilò di grassu in a so gobba. Un altru fattu sorprendente hè a so capacità di assorbimentu. Un dromedariu assetatu pò beie 135 litri d'acqua in solu 15 minuti.
E gobbe ponu riduce a so dimensione?
Sia i cammelli sia i dromedarii ponu esse disidratati finu à u 40%. Questu hè dovutu à e gobbe chì sò piene di grassu chì si trasforma in cibu è energia. Quandu un cammellu cumencia à disidratassi, e gobbe cumincianu à calà di taglia. Puderanu ancu diventà flessibili è movesi versu i lati di u cammellu è di u dromedariu. Quandu l'animali ripiglia forza, a gobba torna à a so pusizione verticale.
2. Origine
I cammelli anu a so origine in u Asia Centrale. In quantu à i dromedarii, urigginanu da u Peninsula araba, Africa è U desertu di Saara.
3. Temperatura ch'elli supportanu
I cammelli sò preparati per sustene longhi periodi di fretu d'inguernu (cunsiderate u Desertu di Gobi, induve pò esse menu 40 gradi Celsius). I dromedarii sò più pronti à suppurtà alte temperature cà i cammelli. Parlemu di situazioni chì superanu i 50 gradi.
4. Alimentazione
I cammelli manghjanu ogni tipu di vita vegetale. ogni tipu di vegetazione. A dieta a più variata include, in più di frutti, cereali, erbe è semi, foglie secche, rami è ancu erbaccia. I Dromedarii si nutriscenu basicamente di a vegetazione chì trovanu in u desertu: piante spinose, cactus, erba, foglie d'arburi è erbe.
5. Listessi culori, sfarenti capelli
cammelli prisenti mantellu più longu dromedarii per, cum'è menzionatu sopra, si pruteggenu da u fretu estremu. I dromedarii prisenti mantellu più cortu è assai uniforme in tuttu u vostru corpu. Stu tipu di mantellu aiuta l'animali à suppurtà megliu u calore.
6. Altezza
i cammelli ùn sò altru chè un metru è mezu altu. I dromedarii, invece, anu gambe più lunghe (cusì, sò più luntanu da u calore chì emana da a terra), è ponu ghjunghje à dui metri d'altezza.
7. Pesu
I cammelli sò più pesanti di i dromedarii, pesanu trà 300 è 700 chilò. I dromedarii sò più legeri, pesanu trà 400 è 600 chilò, chì hè un'altra di e sfarenze principali trà cammelli è dromedarii.
8. Resistenza à l'ambiente
I cammelli ponu scalà terreni muntagnosi o lochi innevati, mentre i dromedarii sò più resistente in generale, sò più capaci di resiste à viaghji longhi senza manghjà nè beie.
9. Temperamentu
I cammelli sò animali più calmi, mostranu reazzioni menu aggressivi. Sò generalmente più scelti per servire da mezu di trasportu in certi paesi per questa ragione. I dromedarii prisenti riazzioni aggressivi quandu sò disturbati.
10. Velocità
Un'altra differenza trà cammellu è dromedariu hè a so velocità, chì i cammelli sò più lenti, camminendu à circa. 5 chilometri à l'ora. I dromedarii sò assai più veloci è ancu corse 16 km / h finu à 18 ore seguite!