Cuntenutu
- chì manghja a coccinella
- chì manghjanu e coccinelle
- E coccinelle manghjanu foglie di lattuga?
- Chì manghjanu e larve di coccinella?
- Quantu pò manghjà una coccinella?
- Canibalismu trà e coccinelle
A coccinella, di quale nome scientificu é Coccinellidae, hè un picculu insettu chì appartene à l'ordine diversu è numerosu Coleptera è a famiglia chjamava ancu Coccinellidae. A so forma caratteristica arrotondata, i so culori impressiunanti, assemi à i lochi in forma di pois chì tante spezie anu, ne rendenu senza dubbiu unu di l'insetti più cunnisciuti è apprezzati in u mondu.
Per via di u so aspettu, ponu parè innocu, in ogni modu, e coccinelle sò predatori voraci di altri insetti, spessu a so preda essendu impurtanti parassiti di e culture agricole. Vulete sapè di più nantu à e coccinelle? Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal è ti diceremu chì manghja a coccinella inseme cù altre caratteristiche di stu gruppu maravigliosu di insetti. Bona lettura!
chì manghja a coccinella
I Coccinelle sò animali carnivori è opportunisti, è una sola spezia pò preda una larga varietà d'insetti, cù dati nantu à e spezie chì cunsumanu più di 60 tippi di afidi. attaccanu u insetti sedentarii è mostranu una sincronizazione assai stretta di u so ciclu di vita cù e so prede. Hè cusì, si ripruducenu quandu e so prede anu pupulazioni crescenti è, d'altra parte, ponu ibernà quandu e so prede sò menu attive.
Misurendu da 4 à 8 millimetri, e coccinelle anu sei zampe, una testa chjuca, duie coppie di ali è duie antenne chì sò aduprate da pudè sente è sente u gustu. O ciclu di vita di a coccinella include tutte e tappe, vale à dì, hà una metamorfosi cumpleta: passa per l'ove, a larva, a pupa è e fasi adulte. A coccinella campa, in media, 6 mesi.
chì manghjanu e coccinelle
Sti insetti sò assai impurtanti è apprezzati assai in u settore agriculu per via di u cuntrollu biologicu ch'elli facenu - sò predatori naturali di parechji insetti parassiti. Cumu l'avemu digià dettu, sò insetti carnivori è una sola coccinella manghja da 90 à 370 afidi à ghjornu. Vede ciò chì manghja di solitu a coccinella:
- Afidi
- Scale
- Mosca bianca
- Acari
- succhendu insetti cum'è psillidi
Alcune spezie ponu ancu cunsumà altri insetti, cume piccule falene è ragni. In fatti, si hè dettu assai se e coccinelle manghjanu furmicule, è a verità hè chì si nutriscenu solu di poche spezie assai specifiche.
D'altra parte, altri tippi di coccinelle si nutriscenu di u cunchiglie è squame di altri animali, benchì ste spezie sianu più lente à sviluppà è di dimensioni più chjuche di quelle chì si nutriscenu d'insetti cum'è l'affidi. Alcune spezie manghjanu ancu alcune piante, cum'è si viderà quì sottu.
E coccinelle manghjanu foglie di lattuga?
Iè, alcune spezie di coccinelle manghjanu lattuga. Ci sò alcune spezie di sti insetti, cum'è quelli chì formanu a sottofamiglia Epilachninae, chì sò erbivori, postu chì cunsumanu piante. Si ponu nutrisce di e foglie, di i semi o di i frutti di parechje spezie vegetali, cum'è u lattuga. Leghjite stu articulu nantu à i tipi di coccinelle.
Ancu s'ellu ùn sò micca cunsiderate una pesta, in i tempi quandu i so predatori naturali ùn sò micca presenti, in questu casu vespe parasitoidi, ste coccinelle ponu avè aumenti splusivi in e so pupulazioni. Questu pò spessu pone una minaccia per e zone cultivate in parechje parti di u mondu, postu chì si trovanu in guasi tutte e zone temperate.
Chì manghjanu e larve di coccinella?
In generale, e larve è e coccinelle manghjanu u listessu cibu, tuttavia, alcune larve ponu integrà a so dieta manghjendu funghi, nettaru è polline.
Per fà vi un'idea, in una stagione favurevule, soprattuttu d'estate, una coccinella pò cunsumà più di mille insetti, è cuntendu i discendenti chì una femina pò avè, e coccinelle ponu manghjà più di un milione d'insetti durante stu periodu, ciò chì rinforza u so rolu cum'è insetticida naturale. In altre parolle, ciò chì manghjanu e coccinelle aiuta, assai, l'agricultori di u mondu sanu perchè sò controllori biologichi, cumu agiscenu eliminendu insetti chì sò spessu dannosi per i culturi è chì sò un eccellente sustituì per i chimichi è tossichi.
Quantu pò manghjà una coccinella?
E coccinelle anu un appetitu vorace è anu una strategia d'alimentazione assai particulare. Iddi depone millaie d'ove in e culunie di l'insetti da chì si nutriscenu, di manera chì quandu e larve schiattanu, anu da manghjà dispunibule subitu.
Generalmente, una sola larva hè capace di manghjà circa 500 individui di e so prede mentre si sviluppa. Questa pò varià secondu e spezie è l'alimentu dispunibule, ma à l'occasione ponu cunsumà più di 1.000 individui. Quand'elli ghjunghjenu à l'età adulta, ciò chì manghja a coccinella cambia, cuminciendu à cunsumà spezie di insetti sempre più grandi, cum'è un adultu hè menu vorace ch'è una larva.
Canibalismu trà e coccinelle
Un'altra caratteristica di e coccinelle ligate à u so cibu hè chì in u stadiu larvale sò cannibali. Stu cumpurtamentu hè assai diffusu in a maiò parte di e spezie, è hè cumunu per quelli chì sò covati per alimentassi prima di ova chì sò appena covate è poi passanu à quelle chì ùn sò ancu covate.
In più, una larva appena incubata pò manghjassi ancu cù e so surelle chì covanu pocu tempu dopu, mantenendu stu cumpurtamentu per uni pochi di ghjorni, è dopu separendu si da l'ove è da e so surelle.
Avà chì sapete ciò chì manghja a coccinella, pudete esse interessatu à st'altru articulu nantu à l'insetti volanti: nomi, caratteristiche è foto.
Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghja a coccinella?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.